AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Er helt ny på dette her med graviditet, eggeløsning, syklus osv.. Og det gjør jo alt så mye mer innviklet når vi nå skal prøve å få barn! Derfor spørr jeg rett ut: hvordan bli gravid når man ikke har greie på noe med syklus/eggeløsning osv? må også legge til at jeg har PCOS. Og hatt ubeskyttet sex i 3 år men ingen baby. MEN vi har heller aldri prøvd! Er ikke sånn at jeg har beholdt sæden hans inni meg etter sex, men heller prøvd å trykt den ut Har vært hos gyn, ikke pga ønske om barn men heller bare finne ut om plagene mine med eggestokkene og han sier jeg har maaange fine og friske egg (ingenting galt) Husker ikke helt hva gyn har sagt om eggeløsningen min, men den er vertfall skjelderen enn vanlig. Har svært skjelden mensen, men hadde faktisk nå rundt 15 mai engang.. Så hvilke tips kan dere gi meg for å bli gravid? Vil helst "prøve selv" før jeg går til legen Hørt mange som sier at man må finne ut når man har eggeløsning, men da sitter jeg igjen med.. Hvordan gjør jeg det? Skal jeg teste meg hver eneste dag med en slik eggeløsningstest? Ps.. Mannen er fisker Hilsen frk.uviten Anonymkode: a68eb...34a
ajarRun Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Det er ganske enkelt. Bare ha sex uten prevensjon. 85% vil da få barn innen det første året. Hvis du ikke får barn da spør du legen om råd. Det er ikke noe verre enn det.
isbjørnungen Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 I og med at du har langt mellom eggløsningene og at dere har hatt ubeskyttet sex i 3 år uten å få barn ville jeg faktisk tatt turen til lege for hjelp. Mange med PCOS har behov for litt hjelp.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Du har eggløsning like ofte som du har mensen. Så du må finne ut av når eggløsning er med termometer eller tester.. Hvor ofte har du mensen? Ca? Anonymkode: 8d874...b71
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har eggløsning like ofte som du har mensen. Så du må finne ut av når eggløsning er med termometer eller tester.. Hvor ofte har du mensen? Ca? Anonymkode: 8d874...b71 Varierer veldig.. Fikk som sagt nå i mai, og før mai hadde jeg 4 desember.. TS Anonymkode: a68eb...34a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Varierer veldig.. Fikk som sagt nå i mai, og før mai hadde jeg 4 desember.. TS Anonymkode: a68eb...34a Det er såpass sjeldent at jeg ville gått til legen med en gang. Da har du bare hatt 2 muligheter til å bli gravid på 6mnd. Som er lite, og dere har prøvd i 3 år alt. Anonymkode: 8d874...b71 1
LilleMy1989 Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Med så lange sykluser må du rett og slett dra til legen. Der kan du få hjelp til å få stabile sykluser og oftere eggløsning. Lar du være tror jeg det blir myyye frustrasjon. Folk uten fertilitetsproblem kan bruke opptil 1 år og de har da ca 12 sjanser i året, du har mye mindre.... Du har nemlig bare eggløsning en gang hver syklus, dvs en gang pr menstruasjon. Det er veldig vanlig å få hjelp
Gjest Sisti Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Ville også gått til legen. Med så sjelden mens har du mest sannsynlig ikke eggløsning, hvis det går mer enn 35-40 dager mellom mensen betyr det ofte at man ikke har eggløsning. HVIS du har hatt eggløsning betyr det at du bare har hatt det EN gang i år, siden du bare har hatt mensen en gang. Med tanke på at dere har hatt ubeskyttet sex i tre år tyder det også på at dette vil bli vanskelig uten å få hjelp. Du blir ikke mer fruktbar av å ønske å bli gravid. Å beholde sæden inni seg etter sex har ingen effekt, så at dere ikke har gjort det før er også irrelevant. Gå til legen, be om henvisning til gynekolog. Det er et godt tegn at du har mange og friske egg, og hvis mannen din er fertil (kan være lurt å sjekke han også) vil det nok ikke bli vanskelig å bli gravid med litt hjelp. Du vil mest sannsynlig få eggløsningspiller, og da vil legen forklare deg hvordan dette funker. Hvis du i mellomtiden vil prøve å kartlegge eggløsning selv kan du bruke eggløsningstester eller måle temperaturen din hver morgen til samme tid. Både tester og termometer fås på billige-tester.no. Les bruksanvisning nøye! Men med PCOS kan det dessverre være vanskelig å få resultater til å stole på, fordi det kan hende kroppen prøver seg på EL (som gir positivt utslag på test) uten å faktisk få det til, så du kan bli lurt til å tro at du har EL når du ikke har det. Og det er dritkjedelig å teste etter noe som nesten aldri skjer!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Kuk og fitte skal sammen sitte Ikke vanskeligere enn det Anonymkode: 3cb89...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå