Klips Skrevet 19. juli 2002 #1 Skrevet 19. juli 2002 Som relativt nygift (men sammen siden '97) er hjemmelivet en drøm. Men jeg vet jo at det ikke kommer til å gå av seg selv i all fremtid. Og jeg har jo intensjoner om å være sammen denne (vidunderlige) mannen i all fremtid. Derfor leser jeg om og tenker på hva det betyr å pleie forholdet? Foreløbig har mannen og jeg ca. 1 mill dustete internspøker, vi er masse sammen (ingen overtid, ingen barn, men venner vi ser hver for oss, selvfølgelig). Jeg passer på å lytte til det han forteller (som oftest). Og rose ham (ikke så vanskelig, han er jo så god). Dessuten passer jeg på å ha overskudd og lyst til mye sengemoro. Men hva tenker dere i forbindelse med dette? "Det er viktig å prioritere hverandre", "Sette av tid til hverandre", "pleie/jobbe med forholdet" står det ofte, og liknende fraser. Men dette er så svevende. Hva er det man faktisk gjør? Hvordan pleier man? Hva prioriterer man å gjøre? Hva setter man av tid til å gjøre? osv? Dette funderer jeg på, hva gjør dere fra dag til dag for å pleie forholdet deres? Noen som vil dele noen tanker om dette?
prinsessa Skrevet 19. juli 2002 #2 Skrevet 19. juli 2002 Hei Klips Det er småtingene som gjelder syns jeg. Skal gi deg noen eks. på hva vi gjør som jeg føler er viktig for forholdet vårt. - Vekkerklokka ringer 20 min før vi må stå opp. Og da ligger vi og koser hver morgen før vi står opp. - Kysser hverandre hadet før vi går på jobb. - Sier at vi elsker hverandre hver dag - Skryter av hverandre hvis noen av oss har vært "flinke" Det jeg prøver på er å gi prinsen min skryt hvis han har gjordt noe hjemme. F.eks. hvis han har vaska badet skryter jeg heller av han enn å si at :det var jammen på tide at du gjorde det. Det er viktig å se det positive istedenfor det negative i personen du er sammen med
Klips Skrevet 19. juli 2002 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2002 hihi, vi koser også om morgenen :D Den ene går først i dusjen og kommer så tilbake og koser litt med den som fremdeles ligger i sengen. goood start på dagen. kom på en ting til, da du skrev om å se det positive, og det er å ikke ta ting i værste mening! Da kan man få noe å krangle om ut av absolutt alt. Legg godvilja til og la uviktige småting fare forbi. Ikke det at vi krangler så mye, men dukker det opp noe jeg kunne kjefta litt for, tenker jeg: "Er det verdt det?" Det er lurt av meg, for jeg kan bli litt fort hissig i blandt :oops: .
Gjest Janna Skrevet 19. juli 2002 #4 Skrevet 19. juli 2002 Vi gjør mye for hverandre og forholdet. Vi ligger og holder hverandre i hånda om natta før vi sovner, og koser og kysser. Og har sex. Jeg roser ham alltid når han kommer sliten hjem fra jobben og har solgt masse bil, og bare ønsker å spise og sove. Da blir han alltid så glad. Han lager middag hver dag (nesten) og er flink til å spørre meg hvordan jeg har det. Slipper jeg et lite sukk så spør han hva det er for noe Vi tar mye på hverandre, og gir hverandre mange inderlig gode klemmer i løpet av en dag. Kysser mye gjør vi også. (er det lenge siden sist så kysser han i luften og ser skrått på meg) Vi er et par kosegriser rett og slett. Vi krangler meget sjelden og vi spøker og ler mye. Tror at humor og åpenhet er meget viktig. Likedeles er vi veldig like når det gjelder økonomi osv, og liker å ha full kontroll på regninger og lån osv. Veldig trygt og godt. Vi går ut og spiser et par ganger i mnd, og koser oss sammen. Holder hverandre i hånda når vi går ute sammen, alltid. ....og så trøster vi hverandre...
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2002 #5 Skrevet 19. juli 2002 Hei du! Vi har også vært sammen i 4,5 år - det er leeeenge. Men det er deilig å være sammen med den man er aller mest glad i i hele verden!! Jeg har et godt tips som jeg prøver å dele med alle... Vær bestevenner!! Fortell hverandre hva som skjer i livet deres, hva som har skjedd på jobben, ting dere blir lei dere for eller hva dere tenker på. Jeg har erfart at det dessverre er aller flest regntunge hverdager med cirka ett tonn oppvask og bare kjipe programmer på tv. Tomme kontoer og ingenting morsomt å glede seg til. Da gjelder det at dere fremdeles klarer å le sammen, tøyse og tulle litt, og være venner... Vi er også flinke til å kose med hverandre, sier ofte til hverandre hvor glade vi er i hverandre og hvor pene/flinke/gode/smarte/søte/koselige vi er. Men altså; aller viktigst er å være bestevenner!! Lykke til i ekteskapet! L
Gjest LoisLane Skrevet 19. juli 2002 #6 Skrevet 19. juli 2002 Vi har bodd sammen i fjorten år, og jeg merker at vi blir stadig mer like hverandre. pussig... Viktige ting for oss: Humor og humør. Viktige ting for han: Orden i huset (kjedelig eller hva?) Viktige ting for meg: Kos og ros Hvis disse er på plass, skal vi ha det noenlunde greit. En anne viktig ting er å si fra og tørre å prate om de ubehagelige emnene (men tvær det ikke ut heller!)
Gjest eminel Skrevet 20. juli 2002 #7 Skrevet 20. juli 2002 Pleier forholdet ved å: - Kose masse - Lage mat til hverandre (el. spise ute) - Gi komplimenter - Gå ut sammen - Reise på turer/ferier sammen - Gi små gaver - Se filmer (kino, hjemme) - Gå på bowling (ect.) - Krangle (ehmm...) - Snakke i tlf hver dag (når jeg ikke er i byn, som nå) - Vi kan dele alt, tuller og ler mye også Å kommunisere er utrolig viktig. Hvis vi er sur på hverandre så sier vi det. Jeg vet alltid hvor jeg har han. Kos og ros er det viktigeste, synes jeg. That's what love is about!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Skulle gjerne sett flere svar her! Selv er jeg separert nå, men tenker mye over hva jeg kan gjøre for mannen min om vi skal gå tilbake tilhverandre.
Klips Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2007 Hihi, jøsses, tenk å se denne igjen. Husket ikke at jeg hadde startet noen sånn tråd. Nå har vi vært gift i fem og et halvt år, og har to barn. Hva gjør vi nå? :klø: Passer på å takke for ting den andre gjør for oss, rose hverandre for små ting i hverdagen, skvære opp etter småkrangler. Finne på ting alene sammen blir ikke så ofte lenger, men noen ganger i året i hvert fall. Burde vært mer, sikkert, men andre ting som skjer spiser opp barnevakttiden. Vi drikker rødvin og skravler en del
AlmaCity Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Dere får det jo til å virke som en drøm å være gift, skikkelig trygt og godt:) Hm..Kanskje jeg treffer en sånn bestevenntype en dag..
Gjest *Tara* Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Litt merkelig å tenke over hva jeg gjør for forholdet vårt tror ikke det er noe jeg vanligvis tenker over. Vi har vært sammen i snart 20 år og selvsagt har det gått opp og ned - men vi elsker hverandre og jeg vet vi er ment forhverandre Det viktigste limet i forholdet vårt er likheten vår. Vi liker og setter pris på de små hverdagslige hendelsene. Ungene våre er blitt store og eldstemann er flyttet hjemmefra. Men jeg har bestemt vi (jeg, mannen og yngstesønnen på 15) skal spise middag sammen hver dag. Om sommeren dekker vi ute på terrassen - og nå på vinteren dekker jeg fint bord og tenner stearinlys på bordet hver dag. Selvsagt er der dager jeg jobber overtid eller er på reise med jobben - men det tilhører sjeldenhetene - familiemiddagen er noe som prioriteres. Utenom det så går mannen og jeg tur med hunden vår hver kveld - uansett vær og vind - noen ganger veldig koselig - andre ganger ikke fullt så koselig. Ellers har vi hvert vårt liv og hver våre fritidsaktiviteter. Siden vi har hver våre jobber så blir det endel snakk om jobb - jeg prøver å være flink til å høre mannen snakke om jobben sin ... selvom jeg nok stenger litt igjen til tider .. men han gjør sikkert det samme når jeg tyter om jobben min og Når det gjelder sexlivet så er det viktig å bevare spenningen og kåtheten selvom vi er over 40 begge to ... Merker jo at det er deilig med voksne unger. Vi har veldig ofte huset for oss selv ... og dermed får litt friere spillerom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå