AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Hvorfor tror mange at det er mer akseptert å kødde med vekten til folk? Har observert dette i flere miljøer, og en del kommentarer er ikke akkurat så hyggelige. Mer frekt og ufint gjort mot den/de det gjelder. Hånlige kommentarer, sleskt kroppsspråk og negativ baksnakking er klassikere. Anonymkode: aabfc...50f 1
Gjest Vause Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Tror at mange av de som hetser vekten til andre sliter med sitt eget selvbilde. Man har dem som sliter med selvbildet sitt og dermed kritiserer andre for å føle seg bedre, og man har dem som sliter med selvbildet sitt og forguder andre for å trykke seg selv ned. Der finnes nok en mellomting, men skal man ta i utgangspunkt de som sliter og trykker andre ned for å føle seg bedre, så er det ikke rart det er mye hets blant mennesker rundt vekt - ettersom så mange sliter med selvtilliten sin nå til dags. En teori jeg har gjort meg opp forøvrig, har ikke noe fasitsvar. Har observert flere ganger at noen syns det er morsomt å kalle venninnen sin for feit eller kompisen sin for stankelbein. Jeg forstår ikke hva som er morsomt med det i det hele tatt og greier ikke se humoren i det på noen som helst måter, ikke engang sett fra forskjellige synspunkt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Har lært det av media https://www.nrk.no/viten/slar-alarm-om-barnehelse-i-europa-1.12970785 Anonymkode: c1973...281
veraa94 Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Endelig en tråd som tar opp både undervektige og overvektige. Hetsing er aldri greit, om det så er vekt, nese, hår, hudfarge, livssyn, legning etc. Vi må akseptere en viss galgenhumor på egen bekostning, men at noen skal hetse andre er rett og slett smålig! 1
Gjest Vause Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lært det av media https://www.nrk.no/viten/slar-alarm-om-barnehelse-i-europa-1.12970785 Anonymkode: c1973...281 Dette betyr ikke at det er ok å hetse andre på grunn av deres vekt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Jeg føler det er mer "akseptert" og hetse undervektige, fordi de er jo tynne, men det er like ille som og hetse overvektige også. Jeg har ei venninne som slet med anoreksi, og hennes overvektige venninne ga konstant små stikk til henne. F.eks å si; "du ser så beinete ut" eller "du har jo ikke særlig lår eller rumpe, da". Det som er ironisk er jo at denne venninna er svært overvektig... Det er aldri greit, uansett, å hetse folk! Anonymkode: 84882...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler det er mer "akseptert" og hetse undervektige, fordi de er jo tynne, men det er like ille som og hetse overvektige også. Jeg har ei venninne som slet med anoreksi, og hennes overvektige venninne ga konstant små stikk til henne. F.eks å si; "du ser så beinete ut" eller "du har jo ikke særlig lår eller rumpe, da". Det som er ironisk er jo at denne venninna er svært overvektig... Det er aldri greit, uansett, å hetse folk! Anonymkode: 84882...0ef Her er det omvendt. Jeg har slitt med undervekt og har ikke fått særlig mye kommentarer, mens venninnen min som er overvektig får kommentarer fra kjente og ukjente. Helt ærlig synes jeg at jeg som undervektig hadde det lettere for samfunnet hyller tynnhet. Modeller skal være størrelse 0. Alle forsider er av tynne mennesker. Jeg fikk så mange komplimenter at jeg fortsette å sulte meg, mistet helt kontroll på hva som var normalt og hva som er altfor tynt. Jeg kommer alltid til å slite med spiseforstyrrelse og mye av det er grunnet media hvor tynnhet hylles uansett. Anonymkode: c178c...c18 6
michaeline__07 Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 30 minutter siden, Badass skrev: Tror at mange av de som hetser vekten til andre sliter med sitt eget selvbilde. Man har dem som sliter med selvbildet sitt og dermed kritiserer andre for å føle seg bedre, og man har dem som sliter med selvbildet sitt og forguder andre for å trykke seg selv ned. Der finnes nok en mellomting, men skal man ta i utgangspunkt de som sliter og trykker andre ned for å føle seg bedre, så er det ikke rart det er mye hets blant mennesker rundt vekt - ettersom så mange sliter med selvtilliten sin nå til dags. En teori jeg har gjort meg opp forøvrig, har ikke noe fasitsvar. Har observert flere ganger at noen syns det er morsomt å kalle venninnen sin for feit eller kompisen sin for stankelbein. Jeg forstår ikke hva som er morsomt med det i det hele tatt og greier ikke se humoren i det på noen som helst måter, ikke engang sett fra forskjellige synspunkt. Enig, de som mobber og sier mest mulig stygt om folk er de som har det verst. Jeg vil unnskylde de som gjennomgår noe hardt og vanskelig - for da har man gode grunner, men ikke ellers. Det er ikke bare de de kaller hverandre. her er en haug andre skjellsord: - Pudding. - Rasstapp. - Alle de stygge ordene som man virkelig ikke bruker. - Klapp igjen kuhelvettes *sensur* - pizzatrynet. Alt det sier dem om hverandre.
Gjest Tom/Loki Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Syns det er mye hetsing av de som er slanke , da blir du beskyldt for spiseforstyrelse. Mens de som er litt lubne av seg de er så flotte og sexy. Ja, sånn er det her
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 7 timer siden, Badass skrev: Dette betyr ikke at det er ok å hetse andre på grunn av deres vekt. Jeg følger råd fra profesjonelle, Antar de har mer peiling enn deg. Anonymkode: c1973...281
Gjest Vause Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg følger råd fra profesjonelle, Antar de har mer peiling enn deg. Anonymkode: c1973...281 Ingen profesjonelle mennesker i noen som helst slags yrker mener at det er lov å hetse andre fordi de er overvektige. Det er aldri ok å hetse noen. Jeg er ikke helt sikker på om du følger tråden sitt emne nå. 1
makkapakka Skrevet 8. juni 2016 #12 Skrevet 8. juni 2016 blir jo hetset med på tv i stor skala, hvor mange for feit bli tynn program har de ute der nå da. Der er jo overvektige og feite nærmest idioter. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #13 Skrevet 8. juni 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror mange at det er mer akseptert å kødde med vekten til folk? Har observert dette i flere miljøer, og en del kommentarer er ikke akkurat så hyggelige. Mer frekt og ufint gjort mot den/de det gjelder. Hånlige kommentarer, sleskt kroppsspråk og negativ baksnakking er klassikere. Anonymkode: aabfc...50f Alle hetses for alt, get over it. Om du kommer deg ut av offerrollen og offermentaliteten din så kanskje det plager deg litt mindre hva andre sier Anonymkode: 6afae...447
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå