AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #21 Skrevet 10. juni 2016 Foretrekker dere hunder med dreds eller ikke? Utseendemessig. Utseendet har ingenting å si men hva synes dere? Anonymkode: 8616e...2e6
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. juni 2016 #22 Skrevet 10. juni 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #23 Skrevet 10. juni 2016 Jeg får hetta av å se dyr med floker og på annen måte er ustelte (på den måten at jeg absolutt vil stelle dem og klippe av floker og synes det er synd på dem når de ikke er stelt) og takler dermed ikke dreads heller. Vet det ikke er det samme, men får sammme følelse av at det er ustelt. Flotte bikkjer også utseendemessig for min del , om de ble stelt på vanlig måte (gredd) eller nett nedklippet 😌 Anonymkode: 40a28...4ca 2
Reveenka Skrevet 11. juni 2016 #24 Skrevet 11. juni 2016 Jeg kunne aldri hatt en hund med dreads uansett om det var puli, bergamasco eller komodor. De stinker forferdelig synes jeg. Og rent estetisk synes jeg de ser ut som vannskjøttede dyr, det ser verken pent eller behagelig ut å ha dreads. Alle menneskene jeg kjenner som har hatt dreads har på et tidspunkt klaget på vondt i nakken og hodepine fordi dreadesene blir for tunge, det kan da virkelig ikke være annerledes for hund? At det var "praktisk" med dreads på puli osv den gangen det ikke var innlagt vann, hundeshampo eller hundebørster er en ting, nå både vet vi bedre og kan stelle hundene våre bedre. Puddel og bichon får også dreads om de ikke stelles, men alle vet det ikke er bra for disse rasene, så at det kan være så stor forskjell på raser og dyrevelferd forstår jeg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #25 Skrevet 17. juni 2016 Så dere hadde heller gått for hunder uten dreads? Eller?. Noen som liker dreads her på hunder? Er det sjarmerende? Anonymkode: 8616e...2e6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #26 Skrevet 23. august 2021 maya86 skrev (På 8.6.2016 den 11.28): Jeg har puli, og jeg digger dem Kommer aldri til å ha en annen rase, utenom Komondor. Pelsen er vel smak og behag, jeg personlig elsker utseendet. Mange som holder de kortklipt også, og noen som har de børsta ut, og lengden på dreadsa kan man jo bestemme selv. Vi har valgt å ha ganske tynne dreads på vår hund (ja, man kan fint forme de selv når de vokser ut), og ikke ned til bakken. Ho er bløt og fluffy å ta på, folk blir overraska over hvor lett og glatt pelsen hennes er. Ikke lukter ho vondt heller, for det går fint ann å bade dem Tynne dreads høres mye bedre ut enn tykke dreads, ettersom de også tørker fortere etter vask maya86 skrev (På 8.6.2016 den 12.04): Vår er omplassering, fikk ho som voksen og nedklipt. Framgangsmåten med en valp ang. pels blir jo litt annerledes enn vår opplevelse. Det vi gjorde var når pelsen vokste ut til ca 2 cm, så delte vi den opp i totter som vi syns var passe størrelse og snurra dem, det gjorde vi hver dag i 2-3 uker til de begynte å feste seg selv som dreads. Når de hadde begynt å feste seg, så passa vi på å holde de separert og ta vekk løshår mellom dreadsene. Det gjør vi fortsatt, men selvfølgelig ikke hver dag. Det blir litt nå og da, så bruker ikke så veldig mye tid egentlig på det. Det blir litt når man sitter å koser liksom. Pelsen er også litt som en borrelås, så etter en skogtur må man plukke "litt" kvist og løv og diverse. På valp så har jeg bare lest, og sett bilder. Men jeg tror de sier at når valpen blir 8-10 måneder så begynner det å danne seg "matter" i pelsen, og det er da man må begynne å separere. Den perioden varer noen måneder til all valpepelsen er blitt dreads, så er det bare å holde de separert og fjerne løshår mellom. Pelsen vokser jo for alltid, så man må klippe iblant. Man velger jo selv lengde på pelsen hva man trives med. Vi har endt opp med en slags "sports cut". Veldig kort på beina, og dreadsa på kroppen rekker ikke nedafor magen hennes. Børsting gjør man ikke, med mindre man vil ha en børsta ut fluffball Det er noen som gjør det også. Vil tro det blir det samme som å ha en hvilken som helst rase man må børste hele tida. Man kan også holde de helt kortklipt, en del som gjør det også. Bading er det som tar mest tid, eller tørkinga er det verste. Vi bruker å sende ho til frisør, for det er enklest latskapen lenge leve! Det tar 3-4 timer fra man starter til man er ferdig. Vi vasker vår ca hver andre måned, litt fordi samboeren min er allergisk mot det meste og vi er avhengig av å få ut ting i pelsen hennes ganske ofte. Han tåler ho veldig bra faktisk, de går jo for å være en allergivennlig rase, så det stemte for oss. Alt i alt bruker vi ikke veldig mye tid på pelsstell Så jeg ville ikke brukt det som grunn for å ikke skaffe rasen De er fantastiske hunder, personligheten er noe for seg selv 😄 Og det her endte med en hel liten historie, og jeg kunne sikkert skrivi dobbelt så mye! hahahaha Interessant! Takk! Anonymkode: b99ad...942
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #27 Skrevet 23. august 2021 Reveenka skrev (På 11.6.2016 den 14.36): Jeg kunne aldri hatt en hund med dreads uansett om det var puli, bergamasco eller komodor. De stinker forferdelig synes jeg. Og rent estetisk synes jeg de ser ut som vannskjøttede dyr, det ser verken pent eller behagelig ut å ha dreads. Alle menneskene jeg kjenner som har hatt dreads har på et tidspunkt klaget på vondt i nakken og hodepine fordi dreadesene blir for tunge, det kan da virkelig ikke være annerledes for hund? At det var "praktisk" med dreads på puli osv den gangen det ikke var innlagt vann, hundeshampo eller hundebørster er en ting, nå både vet vi bedre og kan stelle hundene våre bedre. Puddel og bichon får også dreads om de ikke stelles, men alle vet det ikke er bra for disse rasene, så at det kan være så stor forskjell på raser og dyrevelferd forstår jeg ikke. Vil det si at det er mulighet for at Puli-hundene lider når de har lange dreads? Anonymkode: b99ad...942
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #28 Skrevet 24. august 2021 Dreads er rett og slett mindre pent. De ser konstant ustelte ut, og bare tanken på å ta på de gjør at jeg grøsser. Anonymkode: 7bca2...fbb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #29 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dreads er rett og slett mindre pent. De ser konstant ustelte ut, og bare tanken på å ta på de gjør at jeg grøsser. Anonymkode: 7bca2...fbb Det er kanskje ikke like renslig med dreads som med vanlig pels? Anonymkode: b99ad...942
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #30 Skrevet 24. august 2021 Jeg er veldig glad i Puli, flotte hunder! Anonymkode: 72c61...8a4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #31 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er kanskje ikke like renslig med dreads som med vanlig pels? Anonymkode: b99ad...942 Det avhenger av eieren Anonymkode: 7bca2...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå