AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Ble i dag bestemt at jeg skulle settes i gang grunnet mild svangerskapsforgiftning. Er 38 fullgåtte uker, så egentlig to uker til termin. Ble satt inn ballongkateter kl 19, fikk dra hjem med dette. Fikk beskjed om at bevegelse var bra, så gikk en tur i byen først. Klokka ti, etter bare tre timer, falt ballongen ut. Trodde kanskje den var blitt satt inn feil, ringte sykehuset som sa at når ballongen faller ut har den gjort jobben sin, og at jeg skal komme i morgen tidlig for å sjekke åpning etc. Så blir det vel piller etter det. Slår meg liksom ikke helt til ro med at ballongen falt ut SÅ raskt..? Sikkert blitt stilt spørsmålet mange ganger før, men noen som vil dele sine erfaringer med ballongkateter i umoden tilstand? Anonymkode: e1591...b1c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Jeg ble satt i gang men ikke med ballongkateter. Hadde allerede modning og to cm åpning så jeg slapp. Det er kanskje litt sent nå som du har fått ballongkateter, men kan anbefale "rikshospitalet-sex" hvis du vil bli moden/få rier/komme i gang med fødsel. Jeg fikk vannavgang og rier etter to runder med det. Anonymkode: 91fb5...4fd 1
dreia Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Ved siste fødsel blei eg satt igang med ballongkateter. Livmorhalsen var nokså lang, og eg var ikkje moden nok for piller. Eg kjente murringar ganske umiddelbart, og milde rier starta etter kanskje ein time. Ballongen falt aldri ut av seg sjølv, men blei fjerna av jordmor då ho undersøkte meg, og eg hadde 5 cm opning. Babyen blei fødd ca. 10 timar etter at ballongen blei sett inn, utan behov for piller eller anna "kur". Tidligare fødslar har blitt igangsatt med piller, og eg er tydeligvis "lett" å setta igang. Normalt bruker ein visst lengre tid ved igangsettelse med ballongkateter. Men at ballongen falt ut så raskt, vil eg tru er positivt med tanke på fødselsforløpet. Lykke til med fødselen! 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble satt i gang men ikke med ballongkateter. Hadde allerede modning og to cm åpning så jeg slapp. Det er kanskje litt sent nå som du har fått ballongkateter, men kan anbefale "rikshospitalet-sex" hvis du vil bli moden/få rier/komme i gang med fødsel. Jeg fikk vannavgang og rier etter to runder med det. Anonymkode: 91fb5...4fd Hehe, det kom litt av hvert annet guffe med ballongen (tmi, jeg vet), så tror kanskje ikke det er då fristende nå 😂 Anonymkode: e1591...b1c
Hennipcp Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Jeg fikk ballong. Den datt ikke ut av seg selv, men hadde ca 4 cm når den ble tatt ut igjen. Baby kom 4 dager senere😣 så det kan også ta tid. Får håpe du slipper det! Lykke til😄 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Vært gjennom det der jeg og. .. det var bare det at ballongen ikke falt ut selv hos meg... så etter å ha gått med ballong noen dager (!) fikk jeg modningspiller etterhvert. Det gjorde susen og neste morgen var junior ute! Anonymkode: ac277...b8f
Susa Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Jeg prøvde ballong da jeg skulle ha minsten, men den datt ut i det jeg reiste meg fra gynekologstolen. Fikk en tablett, men babyen ble stressa, tok vannet og han var ute 2 timer etter. Veit ikke om jeg var for moden, om det var årsaken til at den datt ut så fort. Syns det er litt rart at de i det hele tatt prøvde da. Sa de noe om hvor moden du var? Kanskje ballongen har gjort en veldig god jobb fort? Det er jo positivt vil jeg tro. Lykke til!
Nique Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Vil tro det er veldig positivt at den falt ut så fort, hos meg falt den ikke ut i drt hele tatt, og piller hadde liten effekt, gav meg bare ineffektive rier. Så tommel opp for deg :-)
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 TS her, rapporterer fra sykehussenga dessverre hadde ikke ballongen gjort all verden. Så nå er det modningsinnlegg (visstnok en nyere metode enn modningspille) som skal testes. Har en følelse av at dette kommer til å ta laaaang tid baby, kom ut da :D Anonymkode: e1591...b1c
jonnejinta Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Jeg fikk det modningsinnlegget du snakker om i fjor..hadde dårligeopplevelser med piller..fikk stormrier og styrtfødseler..innlegget fungerte perfekt..ingen traumatisk fødsel..lykke til 😉
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 Oi oi, da nærmer det seg!:) Hos meg måtte de putte i det innlegget to ganger, og når det da virket gikk det sykt fort til jeg lå og fødte. Lykke til! Anonymkode: 047a3...93d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #12 Skrevet 8. juni 2016 7 minutter siden, jonnejinta skrev: Jeg fikk det modningsinnlegget du snakker om i fjor..hadde dårligeopplevelser med piller..fikk stormrier og styrtfødseler..innlegget fungerte perfekt..ingen traumatisk fødsel..lykke til 😉 Åh fikk du? Kanskje du vil fortelle litt om hvordan du reagerte på det? Hittil skjer det lite Anonymkode: e1591...b1c
jonnejinta Skrevet 8. juni 2016 #13 Skrevet 8. juni 2016 Jeg hadde som sagt hatt to styrtfødseler før, satt igang med ballong og piller..det begynte med rier som kom med full styrke helt plutselig..ingen pause..med andre ord helt jævelig...Med innlegget begynte det mer normalt..hvis jeg ikke husker helt feil så startet det etter ca 5-6 timer..med litt mensmurringer og gradevis så tok det seg opp..Innlegget ble fjernet da jeg hadde 7 cm åpning..gikk veldig fint..fikk pauser fra riene (som man vanligvis gjør ved vanlige fødsler, men ikke når man har stormrier ) og følte selv at eneste smertestillende jeg trengte var lystgass..de to andre fødslene fikk jeg ingenting fordi det rakk dem aldri.. Det som er med piller er at er de først satt inn så er de satt inn..ingen vei tilbake skulle man få stormrier..Mens med innlegget så kan det fjernes hvis det blir aktuelt og det blir slutt på tilføring av hormoner umiddelbart..Det er mer skånsomt for kroppen med denne metoden.. Husker ikke helt hvor lang tid det kunne ta fra innlegget ble satt inn til man fikk rier, men med ballong, piller osv kunne det ihvertfall ta opptil 3 døgn mener jeg og huske.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #14 Skrevet 8. juni 2016 6 minutter siden, jonnejinta skrev: Jeg hadde som sagt hatt to styrtfødseler før, satt igang med ballong og piller..det begynte med rier som kom med full styrke helt plutselig..ingen pause..med andre ord helt jævelig...Med innlegget begynte det mer normalt..hvis jeg ikke husker helt feil så startet det etter ca 5-6 timer..med litt mensmurringer og gradevis så tok det seg opp..Innlegget ble fjernet da jeg hadde 7 cm åpning..gikk veldig fint..fikk pauser fra riene (som man vanligvis gjør ved vanlige fødsler, men ikke når man har stormrier ) og følte selv at eneste smertestillende jeg trengte var lystgass..de to andre fødslene fikk jeg ingenting fordi det rakk dem aldri.. Det som er med piller er at er de først satt inn så er de satt inn..ingen vei tilbake skulle man få stormrier..Mens med innlegget så kan det fjernes hvis det blir aktuelt og det blir slutt på tilføring av hormoner umiddelbart..Det er mer skånsomt for kroppen med denne metoden.. Husker ikke helt hvor lang tid det kunne ta fra innlegget ble satt inn til man fikk rier, men med ballong, piller osv kunne det ihvertfall ta opptil 3 døgn mener jeg og huske.. Jeg fikk stormrier av innlegget, og det var full guffe nesten med en gang og helt til jeg fikk epidural 5 timer uti. Anonymkode: 047a3...93d 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #15 Skrevet 8. juni 2016 Tusen takk for svar! Veldig interessant å høre om andres erfaringer Anonymkode: e1591...b1c
Pentu Skrevet 8. juni 2016 #16 Skrevet 8. juni 2016 Ballong kl 10 dag 1. Fikk rier med en gang. Utviklet seg til stormrier, så fikk beskjed om å nøkke litt i ballongen for å se om den kom ut. Gikk uten i 3 timer ca. Kl 21 fikk jeg første pille. Stormrier igjen. Roet seg ved midnatt. Kl 03.00 fikk jeg pille nr to. Stormrier. Kl 10 dag 2 gikk vannet og slimproppen når jordmor presset på magen min. Ble kjørt inn på føden og fikk epidural (lykke). Fikk slappet av frem til pressriene kom kl 14. Fikk ikke begynne å presse før 15.30. Hun var ute kort tid etter. Var sinnsykt tøft, men steike meg det er verdt det. Jeg fikk ballong fordi jeg ikke var moden i det hele tatt. Er vel en grunn til at den detter ut. Har nok gjort sitt 😊
jonnejinta Skrevet 8. juni 2016 #17 Skrevet 8. juni 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk stormrier av innlegget, og det var full guffe nesten med en gang og helt til jeg fikk epidural 5 timer uti. Anonymkode: 047a3...93d Men da ble vel innlegget tatt ut??
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #18 Skrevet 8. juni 2016 Innlegget datt ut da vannet gikk. Anonymkode: 047a3...93d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #19 Skrevet 8. juni 2016 Og vannet gikk kanskje 25 min etter at innlegg ble lagt for 2. Gang. Anonymkode: 047a3...93d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #20 Skrevet 8. juni 2016 Måtte sjekke at innlegget satt på plass, det gjorde det. Ingen action ennå mannen på vei hjem nå, blir vel ikke noe før tidligst i morgen heller. Jaja. Takk igjen alle dere, for svar Anonymkode: e1591...b1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå