Gå til innhold

Trygt i Side & Antalya nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger sydenferie, og her lyst til Tyrkia. Jeg føler det er trygt.. Men er det det? Hva tenker du? Hadde du reist dit? 

Anonymkode: 17c09...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, 

De urolighetene som skjer i Tyrkia er rettet mot tyrkiske regjeringen (tyrker-kurder konflikten). Urolighetene har vært i Ankara og Istanbul. Det er ikke turister de er ute etter. MEN uansett så skjønner jeg at folk blir litt skeptiske til å reise dit pga. urolighetene. Nylig idag skjedde det et angrep i Istanbul hvor flere politifolk ble drept. 😔 Vi reiser til Tyrkia i august, og jeg vet om enda flere som skal feriere i Tyrkia i sommer. 😊☀️👍

Skrevet

Hadde ikke dratt, i hvert fall ikke med barn. Vet ikke om du har det altså, men ville ikke tatt sjansen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svarer ditt ***Love*** 😀 Kommer til å reise med barna mine, og tenker at det er trygt. Blir 1 eller 2 uker på tur. 

Anonymkode: 17c09...254

Skrevet

Jeg hadde ikke reist til Tyrkia, mange gode alternativer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå er Tyrkia utsatt for ukentlige terrorangrep. Ingen steder er trygge. Kanskje lurt å komme tilbake når muhammedanerne er ferdig med krigingen?

Anonymkode: fda56...213

• Liker 1
Skrevet

De siste 5-6 åra har vi reist til Alanya. Noen ganger 2 ganger i løpet av et år også. Vi alle savner tilbake, men vi kommer IKKE til å reise dit i år. Det sto i nyhetene blant annet for noen uker siden at ting kan skje i hele Tyrkia i år. Ikke bare i Istanbul og Ankara. Etter det som skjedde i Tunisa, så vil jeg tro at terroristene også er ute etter turister. De vil jo skade mest mulig. 

Nei, jeg ville ikke dratt. Og ihvertfall ikke med barn. Ville funnet meg et annet land. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser! Var ganske billig i forhold til tidligere også. 10 lapper for 14 dager, all inclusive i Alanya i juni. 

Anonymkode: 2102a...8b1

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi reiser! Var ganske billig i forhold til tidligere også. 10 lapper for 14 dager, all inclusive i Alanya i juni. 

Anonymkode: 2102a...8b1

Grunnen til at det er så billig til Tyrkia nå er jo nettopp pga terrorfaren og turister velger bort Tyrkia.

Uansett hvor billig turer dit er nå så hadde jeg aldri tatt med meg barna mine på ferie dit. Livet er mere verdt enn å spare noen tusenlapper....og jeg er såpass glad i barna mine at jeg drar de ikke frivillig med til farer.

Anonymkode: fbad7...42d

• Liker 6
Gjest TrailerEnka
Skrevet

Vi drar ikke til Tyrkia i år, det er mange andre steder å dra. 

Skrevet
Den Wednesday, June 08, 2016 at 8.38, hege73 skrev:

Enn de gærningene som drar til Fotball-EM nå da! I Frankrike faktisk! Et land hvor det var vill skyting i november i fjor, med det formålet å gjøre mest mulig skade på sivile. For ikke å snakke om det som skjedde på flyplassen i Belgia. Der skulle det rammes voldsomt og tilfeldig, blant uskyldige sivile. I Tyrkia er det gjerne kurdiske opprørere som angriper lokalt politi, regjeringsstyrker, o.l. Man vet ALDRI hva som skjer, men å tro at badeferie i Tyrkia er sååå utsatt mens man liksom er dønn trygg i Hellas og Spania....? De terroristene kan veien dit og. Er det IS man er redd for er jo storbyer det man bør ligge unna. At Tyrkia har en jalla regjering som bedriver mye rart overfor kurderne bl.a er helt klart, og dermed blir det angrep mot regjeringsmål. Men unngå Tyrkia dere, over kos dere på fotball EM da! Og på undergrunnen i London og flyplassen i Berlin! For det er jo ikke noe utsatt.

Skrevet

Hei! :) Jeg mener at du skal ta sjansen på å reise. Terror kan skje hvor som helst nå for tiden,- og i å med at turismen har gått kraftigt ned i Tyrkia i sommer så er nok ikke disse typiske turiststedene plassene terroristene går etter først. Jeg for min del hadde vært mer redd for å reise til europeiske storbyer og dratt på sydenferie til Spania, Frankrike og Italia,- der det har kommet trusler fra IS om å angripe i sommer. 

Jeg var i Alanya i mai, og jeg skal ned igjen 2 uker i juli. Selvfølgelig tenker jeg på at noe kan skje, -  men som sagt. Det kan det gjøre hvor som helst,- og en vet aldri hvor og når. Jeg har det i bakhodet at noe kan skje og oppsøker ikke store folkemengder. Men jeg skal ikke la frykten ødlegge for ferien min :) Sikkerheten på tyrkiske flyplasser, eller flyplassene i Antalya og Gazipaza er jo også veldig god,- mye bedre enn på europeiske flyplasser der en kan valse inn på flyplassen med både det ene og andre uten å bli sjekket. Politiet er også veldig synlig i gatene,- og på strendene så går det vakter/politi jevnlig og sjekker. 

Så jeg sier; Reis og kos deg,- men ta dine forhåndsregler :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...