Gå til innhold

Har mye egg å bruke opp, forslag til oppskrifter med mye egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :laugh: Jeg har mange egg å bli kvitt så lurer på om noen har oppskrifter som inneholder mye egg? Setter pris på både bakeoppskrifter og matretter eller bare tips til hvilke retter jeg kan ha egg inntil. Har forsovet ikke noe imot å ha egg inntil middagen heller om det er oppskrift på det også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde laget en stor omelett i ovnen med allverdens gode saker oppi☺ skinke, ost, grønnsaker😊 nam! 

• Liker 1
Skrevet

Marengstopper 

AnonymBruker
Skrevet

Lapper

Suksesskake (gul krem kake)

Anonymkode: de941...953

Skrevet

Eggerøre, omeletter, vaffelrøre (kan fryses ned i porsjoner), oopsies, marengs, pavlova, kaker som kan fryses osv

Men ser ikke helt stresset med å måtte bruke opp mange egg på kort tid. Egg holder seg jo kjempelenge

• Liker 2
Skrevet

Flotte forslag her, ser det er mye godt jeg kan lage :)

Wenda: Eggene har allerede stått en måned i kjøleskapet grunnet at jeg ble lenger borte enn planlagt så vet ikke hvor lenge de holder seg :klo:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, LadyGirl skrev:

Wenda: Eggene har allerede stått en måned i kjøleskapet grunnet at jeg ble lenger borte enn planlagt så vet ikke hvor lenge de holder seg :klo:

Er du også en av dem som kaster fullt brukbare egg på grunn av kunstuge utløpsdatoen Norge er nødt til å ha?

Egg kan brukes opptil ett år etter kjøp.

Anonymkode: 7a714...dc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

pai

egg/matmuffins

sufflé

omelett

eggesalat (pålegg)

Friatatta

Anonymkode: b55be...585

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er du også en av dem som kaster fullt brukbare egg på grunn av kunstuge utløpsdatoen Norge er nødt til å ha?

Egg kan brukes opptil ett år etter kjøp.

Å det måtte du være anonym for å skrive? :overrasket: og til spørsmålet ditt, nei jeg er faktisk den typen folk sjokkerer seg over da jeg spiser alt som er utgått på dato. :fnise: Jeg nekter å kaste mat, ikke før det begynner å lukte eller smake vondt. Så jeg bryr meg ikke om utløpsdatoen, men har hørt så mye forskjellig angående egg, noen påstår de ikke holder seg så lenge, andre påstår motsatt, så blir litt forvirret.

Skrevet
8 minutter siden, LadyGirl skrev:

Flotte forslag her, ser det er mye godt jeg kan lage :)

Jeg har egg stående i 6 mnd uten noen problemer...aldri opplevd noen sure egg :P 

Gjest HappyWaffle
Skrevet

egg kan du enkelt sjekke om er gode ved å ta vanntesten. putt de i en bolle/glass med vann. synker de så er de gode, flyter de så er de dårlige grunnet gass som dannes :) jeg har ALDRI vært borti et dårlig egg med denne metoden. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

pai

egg/matmuffins

sufflé

omelett

eggesalat (pålegg)

Friatatta

Anonymkode: b55be...585

Ostesuffle er så sykt godt, nå vet jeg hva jeg skal lage meg i helga ;) Takk for påminnelsen! 

Anonymkode: 153b8...61d

Skrevet
Et øyeblikk siden, Wenda skrev:

Jeg har egg stående i 6 mnd uten noen problemer...aldri opplevd noen sure egg :P 

Å så flott! Liker egg veldig godt så kanskje jeg ikke trenger å forhaste meg alikevel. Er bare synd hvis de skulle bli dårlige, da jeg ikke liker at noe så godt skal gå til spille :laugh: Men da kan jeg satse på at de vil holde lenger.

1 minutt siden, HappyWaffle skrev:

egg kan du enkelt sjekke om er gode ved å ta vanntesten. putt de i en bolle/glass med vann. synker de så er de gode, flyter de så er de dårlige grunnet gass som dannes :) jeg har ALDRI vært borti et dårlig egg med denne metoden. 

Ja har søkt meg opp på google med den metoden, og tror nok ikke egga er dårlige enda :)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, LadyGirl skrev:

Så jeg bryr meg ikke om utløpsdatoen, men har hørt så mye forskjellig angående egg, noen påstår de ikke holder seg så lenge, andre påstår motsatt, så blir litt forvirret.

Det er ikke verre enn at du sjekker eggene før bruk. Da vet du om de kan brukes eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har måtte kaste noen egg i min tid, men da skal de ha stått LENGE! så en mnd er nok ikke farlig å lenge du sjekker de først. det at de kan stå i et år er tull, jeg har ALDRI vært borti egg som har vært bra mer enn 3-4 mnd. 

Anonymkode: 7cc42...ea4

Skrevet

Eggerøre, som du kan ha sammen med spekemat :)

Pannekaker

Pai

Fiskegrateng eller andre gratenger

Eggesalat med løk, hvitløk, rømme og majones

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...