Gå til innhold

EL et par dager etter mens, er det mulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mens var ferdig for 2-3 dager siden. I dag har jeg hatt "slim" på dopapiret som ikke trakk seg inn, er det seriøst mulig å ha EL nå? Jeg forventer den ikke før om 1 uke! Og syklusene mine er alltid regelmessige!

Anonymkode: eaaa0...1e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mens var ferdig for 2-3 dager siden. I dag har jeg hatt "slim" på dopapiret som ikke trakk seg inn, er det seriøst mulig å ha EL nå? Jeg forventer den ikke før om 1 uke! Og syklusene mine er alltid regelmessige!

Trur ikke det... Men er vel noen som opplever slimet FØR EL? Eller tar jeg helt feil? Jeg har el, men aldri slim, så jeg er nok ikke den beste til å svare på det:-)

Skrevet

Det er kanskje mulig, men livmorslimhinnen (endometriet) trenger tid på seg for å bli klart til at et egg kan feste seg, så for tidlig fase før EL kan nok gi trøbbel med å unnfange, på samme måte som for kort lutealfase kan gi problemer. Men slim er vanskelig å tolke og kan også dukke opp lenge før selve EL skjer :)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pjuk. Hvem gjør det der?

Skrevet
4 timer siden, michaeline__07 skrev:

Pjuk. Hvem gjør det der?

Tørker seg med dopapir? :P

• Liker 1
Skrevet

Selv om man har regelmessig syklus så kan den av og til tulle seg skikkelig, så godt mulig å få eggløsning ikke lenge etter mens. Eggløsningslimet kommer gjerne litt før selve eggløsningen finner sted også. Har du eggløsningstester sånn at du kan sjekke? 

(da jeg ble gravid med minste så hadde jeg eggløsning to dager før jeg egentlig forventet mens. Også veldig regelmessig syklus. Så hadde jeg ikke blitt gravid da så hadde nok mensen blitt forsinket utifra hvilken dag jeg forventet å få den. Og jeg er 100% sikker på at jeg hadde eggløsning akkurat da pga det var den eneste gangen vi hadde en runde i halmen den måneden......derfor brukte vi heller ingenting pga jeg var sikker på at det var en trygg dag siden jeg forventet mensen 2 dager etter...) (før noen kritiserer at hoppe-av-i-svingen er usikker så vet jeg det, det var ingen katastrofe om jeg skulle bli gravid :) )

Gjest Theakri
Skrevet

når mens to dager etter EL er mulig så er det ingenting som sjokkerer meg lenger :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Er nå gravid, eggløsningen var seks dager etter første mens dag (av to dager, har alltid korte menstruasjoner). Jormor sa at det skjer av og til, så ja tydeligvis mulig ;-) 

Anonymkode: 041d1...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...