Gå til innhold

Hvor land tid før kroppen blir vant med nytt kosthold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ned i vekt og har begynt med et moderat lavkarbokosthold. Har hatt et elendig kosthold i alle år med mye raske karbohydrater gjennom hele dagen. Har tidligere prøvd å spise det samme, men i mindre mengder, men det funket ikke for meg. Å spise to biter sjokolade i stedet for hele pakken som før gjorde meg bare konstant sugen på søtt. Det er lette for meg å la være.

Uansett, jeg har lagt om kostholdet helt og spiser store mengder grønnsaker, urter og krydder, ferskt kjøtt, mye fisk, det jeg vil av egg og ost, nøtter, frø, noe oljer og smør og gode sauser. Blir god og mett, og søtsuget er borte. Men har litt problemer med magen. Mye oppblåst og luftsmerter. Hvor lenge går det før fordøyelsen blir vant med den nye kosten? Jeg spiste veeeldig lite grønnsaker før, så regner med at tarmen har litt sjokk. Men vil fortsette med denne maten siden det funker så bra og smaker så godt

Anonymkode: 49be9...c07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det avhenger av hvilken vei kostholdet endres. 

Jeg trenger ingen tilvenning til asiatisk kosthold, men når jeg kommer hjem til Norge, da sliter magen. 

Til sunnere kosthold tror jeg det går greit. Det er heller det mentale som er utfordrende. 

Skrevet

Jeg opplevde litt av det samme. Levde kun på kneipp med banan og andre raske karbohydrater og junk tidligere. Nå spiser jeg jevnere, sunnere med mye grønnsaker, fisk og et langt mer balansert kosthold.

Magen min har også vært i ulage en stund. Mye luft, løs avføring etc. Nå har dette roet seg vesentlig. Det er ca to mnd siden jeg endret kosthold nå. Hvor lenge er det siden du la om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...