Gå til innhold

Syvåring vil bare spille.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syvåringen min vil helst sitte hele sin fritid og spille, enten det er TV-spill, datamaskin eller nettbrett. Han gjør lekser greit og er flink på skolen og han trener én gang i uken. Skolekretsen er stor så vi bor ikke slik at han kan gå til noen av vennene sine. Hvis jeg sier nei til spilling har han store problemer med å finne på andre ting og maser og maser og maser hele dagen. Jeg begynner å bli rimelig lei av maset. Har dere noen gode råd? Er jeg urimelig som ikke synes en syvåring skal spille all sin ledige tid, burde jeg bare la ham spille så mye han vil? Hva gjør dere andre som har masete barn for å få slutt på maset? 

Anonymkode: 4c6e5...b00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du finner på ting med 7åringen din. Gå en tur, ta en tur på lekepark, spiller kort- eller brettspill ect. Hadde min 8åring fått valget så hadde hun også spilt nettbrett eller pc, eller sett på serier, stort sett hele dagen, men det er uaktuelt. Da finner vi må aktiviteter sammen, eller så må hun faktisk finne på ting på egen hånd som å leke med dukker, lego eller noe sånt. Går det ikke an å kjøre han til til venner eller invitere venner av han hjem til dere? 

Anonymkode: a31f2...94e

AnonymBruker
Skrevet

Joda, vi har besøk sånn i snitt en gang i uken og han drar på besøk en gang i uken, men folk her er travle med fulle jobber begge to og fritidsaktiviteter, lekser som skal gjøres og middag som skal spises så ettermiddagene er ganske fulle som de er. Vi finner på ting med barna, men synes også det er viktig at han lærer å underholde seg selv. 

Anonymkode: 4c6e5...b00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...