AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Jeg er ikke overvektig,men jeg er normalvektig med litt ekstra fett rundt magen,rumpa og lårene. Har begynt å trene og jeg har blitt mer nøye med hvordan jeg spiser,men resultatene kommer jo ikke med en gang. Nå er det jo sommer og jeg ønsker å kunne gå i shorts,kjole og skjørt,men jeg føler meg stor. Jeg føler at man må være tynn for å kle seg i fine klær. Så derfor kler jeg meg kjedelig og kanskje litt slaskete for jeg ønsker ikke oppmerksomhet når jeg ser slik ut. Aner ikke om dette kommer til å endre seg når jeg går ned i vekt heller siden selvtilliten min ikke er på topp. Det er litt idiotisk at jeg føler at jeg på en måte ikke får lov til å kle meg i fine klær og se bra ut siden jeg ikke er vakker og tynn. Enda teitere er det at jeg er over 30 og fortsatt føler jeg det sånn. Føler meg utrolig dum som skriver dette,men tips til hvordan jeg kan endre denne tankegangen? Anonymkode: 504b1...e1f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Jo før du kommer over dette, jo bedre. Jeg nærmer meg 35, og dette er den andre sommeren hvor jeg faktisk både tør og trives med å gå med kjoler, skjørt og korte bukser. Tidligere pakket jeg meg alltid inn og svettet gjennom sommeren. Aldri mer! Anonymkode: a820b...32e 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jo før du kommer over dette, jo bedre. Jeg nærmer meg 35, og dette er den andre sommeren hvor jeg faktisk både tør og trives med å gå med kjoler, skjørt og korte bukser. Tidligere pakket jeg meg alltid inn og svettet gjennom sommeren. Aldri mer! Anonymkode: a820b...32e Så bra da Jeg blir 34 i år og er litt lei av at jeg ikke tør å gå med det jeg vil. Hvordan klart du endre på det? Anonymkode: 504b1...e1f
Gjest noe tilfeldig Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Jeg går opp og ned i vekt ut ifra livssituasjon, hvor mye jeg trener osv. men forsøker alltid å kle meg sånn at jeg føler meg vel. Alt for mange damer i Norge er så forsiktige med å tillate seg å pynte seg, synes jeg. Det hjelper virkelig ikke på selvtilliten eller motivasjonen å ikke unne seg å kle seg fint, så tipset mitt er at du googler litt etter kvinner som har samme fasong eller utseende som deg ( noe du kan identifisere deg med ) - som ser flotte ut, og lar deg inspirere av det. Selv på mitt tyngste "tillater" jeg meg å gå i flotte kjoler og pynte meg opp, for føler jeg meg stort sett vel er det lettere å motivere megselv til å ta tak i trening og kosthold, når jeg egnentlig er umotivert. Å føle seg fin eller pynte seg skal ikke hemmes av vekta. Klarer du å se at andre damer med ulik kroppsfasong er fin, klarer du å se at samme regel gjelder for deg. så søk etter litt inspirasjon på nett og ta på deg finkjolen, gå ut i sola og lev livet. 😊
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra da Jeg blir 34 i år og er litt lei av at jeg ikke tør å gå med det jeg vil. Hvordan klart du endre på det? Anonymkode: 504b1...e1f Det viktigste var egentlig noe så banalt som at jeg var i Syden og innså at jeg faktisk kunne gå lettkledd blant mennesker uten å føle meg som et beist. Jeg liker å pynte meg litt året rundt, og endelig også om sommeren. Og endelig har jeg dessuten sluttet å sammenligne meg med 20-åringer og begynt å identifisere meg litt mer med min egen aldersgruppe! Jeg er forresten også normalvektig. Jeg bruker 36 i klær, men har komplekser for cellulitter og ridebukselår, for å nevne noe. Så klart er jeg ikke en av dem som kan bruke de nakne lårene sine som tidenes mest sexy accessoir, men jeg tror heller ikke lenger at mine nakne kroppsdeler er så veldig støtende. Andre bryr seg nok ikke så veldig mye om kroppen min er perfekt eller ei. Sant å si tror jeg heller de setter pris på å se sommerlige folk rundt seg i snasne kjoler. La oss fremheve det vi liker med oss selv, tone ned det vi ikke liker, og sprade lekre rundt i sommersolen! Anonymkode: a820b...32e 4
Gjest Vause Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Denne tankegangen har jeg selv slitt med tidligere. I dag går jeg med nøyaktig de klærne jeg vil, forutsett at det passer figuren min. Jeg syns for eksempel topper som er korte og rekker til navlen er pent, men med tanke på figuren min ville det ikke sett pent ut og jeg hadde uansett ikke følt meg komfortabel i det. Jeg syns også at sommerkjoler er lekkert, men igjen, jeg hadde aldri følt meg komfortabel i det og unngår det dermed. Med andre ord syns jeg mange forskjellige klær/stiler er pent, men ville jeg gått med det selv? Ikke alltid. Du må tenke litt i den banen også. Føler du deg for tykk til å gå med et plagg, for eksempel en kjole, så må du finne ut om det bare er kroppen din som hindrer deg eller om du i utgangspunktet faktisk ikke ville gått med plagget. Jeg har for eksempel sett på en del lange sommerkjoler og tenkt at jeg kunne brukt dem om jeg var tynn. Men så forestilte jeg meg hvordan det hadde vært om jeg hadde vært tynn, ville jeg da kjøpt kjolen? Egentlig ikke. Jeg ser nå at dette kanskje ble litt rotete formulert men jeg håper du skjønner hva jeg mener. Kle deg i det du vil. Det er ingenting som heter for stygg eller for tykk. Jeg har sett mange veldig overvektige kvinner i tettsittende bukser og topper. Noen vil kanskje påstå det ser fælt ut men jeg syns det er pent når folk steller med seg selv og ikke lar kroppen eller utseendet i den forstand hindre en ifra å gå kledd i det en vil. Nå er jo du normalvektig med litt ekstra her og der, det burde ikke hindre deg i å gå i de klærne du vil! Bruk shorts, kjoler, fine topper og hva enn det måtte være slik du vil. Føler du deg komfortabel i det er det bare å kjøre på. Ikke tenk på hva andre syns. Man må ikke være tynn for å kle seg pent. Alle kan kle seg pent.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Hva med å gjøre et eksperiment? Gå med de fineste klærne- som du også føler deg vel i den ene dagen, og så med mer "slaskete" klær den andre dagen. Hvordan føler du deg når du har pyntet deg vs når du ikke har det`? Merker du noen forskjell på tankegangen din, holdningen din? For min egen del, så merker jeg at om jeg f.eks tar på meg skjørt,-det trenger ikke å være kjempefint engang, så skjer det noe med måten jeg beveger meg på. De dagene jeg får tanker om at det bare er de tynne som kan kle seg i shorts,kjole og skjørt, så ser jeg rett og slett rundt meg. Og det er mange med både litt og mye ekstra her og der som kler seg i akkurat de de vil, og flere av dem har jeg tenkt at ser helt nydelige ut! Noen ganger kan faktisk litt ekstra "polstring" her og der gjøre at de fyller ut f.eks en kjole på en helt annen måte enn en tynn person ville ha gjort. På samme måte som noen klær sitter bedre på en veldig slank kropp. Jeg forsøker å både ta innover meg hvor vakre disse menneskene er, uavhengig av størrelse- og at selv de slanke kan ha bittesmå eller større "skavanker". Ingen er perfekte. Og det er det som er så bra! Med en gang jeg klarer å slutte å tenke på meg selv som mindre verdt enn de slanke, eller at skjørt og kjoler er forbeholdt dem, så blir det så mye lettere å tenke at jeg også fortjener å pynte meg og å gå med det jeg vil. Jeg skjønner at du føler deg dum som spør, samtidig har jeg så lyst til å si at de er du ikke! Her har jeg troen på å gjøre først, tenke etterpå. Ta på deg de fine klærne du føler deg vel i, uten å tenke så mye. Og så kanskje selvfølelsen allerede vokser noen hakk? Hvis ikke, så gå grundigere til verks. Finn ut om det er hold i tankene dine, eller om du er for streng med deg selv. Nå ble det allerede litt lengre enn jeg hadde tenkt å skrive, men håper i hvert fall noe kan være til hjelp. Anonymkode: db4b6...38f
Gjest Becky48 Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 Uansett hvor feit man er så er man aldri for feit til å kle seg pent. Feite har og lov til å føle seg bra, er ikke bare de slanke som har den retten.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Hvis vekten din hovedsakelig sitter i rumpe og lår så vil faktisk kjole og skjørt få deg til å se slankere ut. "slaskete" klær har ofte motsatt effekt. En av mine flotteste venninner er a 20 kg overvektig, men hun den stiligste, fineste jeg kjenner. Hun er den som "tørr" med farger og mønstre og flotte kjoler. Det er alltid det som blir kommentert, aldri overvekten. Og når du nå ikke er overvektig en gang - kjør for all del på! Anonymkode: b17cb...489 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 20 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg går opp og ned i vekt ut ifra livssituasjon, hvor mye jeg trener osv. men forsøker alltid å kle meg sånn at jeg føler meg vel. Alt for mange damer i Norge er så forsiktige med å tillate seg å pynte seg, synes jeg. Det hjelper virkelig ikke på selvtilliten eller motivasjonen å ikke unne seg å kle seg fint, så tipset mitt er at du googler litt etter kvinner som har samme fasong eller utseende som deg ( noe du kan identifisere deg med ) - som ser flotte ut, og lar deg inspirere av det. Selv på mitt tyngste "tillater" jeg meg å gå i flotte kjoler og pynte meg opp, for føler jeg meg stort sett vel er det lettere å motivere megselv til å ta tak i trening og kosthold, når jeg egnentlig er umotivert. Å føle seg fin eller pynte seg skal ikke hemmes av vekta. Klarer du å se at andre damer med ulik kroppsfasong er fin, klarer du å se at samme regel gjelder for deg. så søk etter litt inspirasjon på nett og ta på deg finkjolen, gå ut i sola og lev livet. 😊 Ok,jeg skal prøve å google og se hva jeg finner Jeg klarer ofte å se at andre er fine,men jeg er mye strengere med meg selv. Om en valk synes litt så tenker jeg at jeg ikke kan gå med et plagg og at "alle" ser det. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste var egentlig noe så banalt som at jeg var i Syden og innså at jeg faktisk kunne gå lettkledd blant mennesker uten å føle meg som et beist. Jeg liker å pynte meg litt året rundt, og endelig også om sommeren. Og endelig har jeg dessuten sluttet å sammenligne meg med 20-åringer og begynt å identifisere meg litt mer med min egen aldersgruppe! Jeg er forresten også normalvektig. Jeg bruker 36 i klær, men har komplekser for cellulitter og ridebukselår, for å nevne noe. Så klart er jeg ikke en av dem som kan bruke de nakne lårene sine som tidenes mest sexy accessoir, men jeg tror heller ikke lenger at mine nakne kroppsdeler er så veldig støtende. Andre bryr seg nok ikke så veldig mye om kroppen min er perfekt eller ei. Sant å si tror jeg heller de setter pris på å se sommerlige folk rundt seg i snasne kjoler. La oss fremheve det vi liker med oss selv, tone ned det vi ikke liker, og sprade lekre rundt i sommersolen! Anonymkode: a820b...32e Jeg også har en tendens til å sammenligne meg med 20-åringer,men det er jo litt urealistisk at jeg skal se ut som mange av dem da. Ja,burde vel fokusere på det som er bra. Jeg har jo for eksempel lange bein som jeg kan vise frem 19 timer siden, Badass skrev: Denne tankegangen har jeg selv slitt med tidligere. I dag går jeg med nøyaktig de klærne jeg vil, forutsett at det passer figuren min. Jeg syns for eksempel topper som er korte og rekker til navlen er pent, men med tanke på figuren min ville det ikke sett pent ut og jeg hadde uansett ikke følt meg komfortabel i det. Jeg syns også at sommerkjoler er lekkert, men igjen, jeg hadde aldri følt meg komfortabel i det og unngår det dermed. Med andre ord syns jeg mange forskjellige klær/stiler er pent, men ville jeg gått med det selv? Ikke alltid. Du må tenke litt i den banen også. Føler du deg for tykk til å gå med et plagg, for eksempel en kjole, så må du finne ut om det bare er kroppen din som hindrer deg eller om du i utgangspunktet faktisk ikke ville gått med plagget. Jeg har for eksempel sett på en del lange sommerkjoler og tenkt at jeg kunne brukt dem om jeg var tynn. Men så forestilte jeg meg hvordan det hadde vært om jeg hadde vært tynn, ville jeg da kjøpt kjolen? Egentlig ikke. Jeg ser nå at dette kanskje ble litt rotete formulert men jeg håper du skjønner hva jeg mener. Kle deg i det du vil. Det er ingenting som heter for stygg eller for tykk. Jeg har sett mange veldig overvektige kvinner i tettsittende bukser og topper. Noen vil kanskje påstå det ser fælt ut men jeg syns det er pent når folk steller med seg selv og ikke lar kroppen eller utseendet i den forstand hindre en ifra å gå kledd i det en vil. Nå er jo du normalvektig med litt ekstra her og der, det burde ikke hindre deg i å gå i de klærne du vil! Bruk shorts, kjoler, fine topper og hva enn det måtte være slik du vil. Føler du deg komfortabel i det er det bare å kjøre på. Ikke tenk på hva andre syns. Man må ikke være tynn for å kle seg pent. Alle kan kle seg pent. Ja,det har du nok rett i. Det er mange plagg jeg synes er fine,men jeg tror ikke at jeg passer i dem. Jeg kan kanskje bli litt opphengt i at jeg ikke kan gå med ditt og datt. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å gjøre et eksperiment? Gå med de fineste klærne- som du også føler deg vel i den ene dagen, og så med mer "slaskete" klær den andre dagen. Hvordan føler du deg når du har pyntet deg vs når du ikke har det`? Merker du noen forskjell på tankegangen din, holdningen din? For min egen del, så merker jeg at om jeg f.eks tar på meg skjørt,-det trenger ikke å være kjempefint engang, så skjer det noe med måten jeg beveger meg på. De dagene jeg får tanker om at det bare er de tynne som kan kle seg i shorts,kjole og skjørt, så ser jeg rett og slett rundt meg. Og det er mange med både litt og mye ekstra her og der som kler seg i akkurat de de vil, og flere av dem har jeg tenkt at ser helt nydelige ut! Noen ganger kan faktisk litt ekstra "polstring" her og der gjøre at de fyller ut f.eks en kjole på en helt annen måte enn en tynn person ville ha gjort. På samme måte som noen klær sitter bedre på en veldig slank kropp. Jeg forsøker å både ta innover meg hvor vakre disse menneskene er, uavhengig av størrelse- og at selv de slanke kan ha bittesmå eller større "skavanker". Ingen er perfekte. Og det er det som er så bra! Med en gang jeg klarer å slutte å tenke på meg selv som mindre verdt enn de slanke, eller at skjørt og kjoler er forbeholdt dem, så blir det så mye lettere å tenke at jeg også fortjener å pynte meg og å gå med det jeg vil. Jeg skjønner at du føler deg dum som spør, samtidig har jeg så lyst til å si at de er du ikke! Her har jeg troen på å gjøre først, tenke etterpå. Ta på deg de fine klærne du føler deg vel i, uten å tenke så mye. Og så kanskje selvfølelsen allerede vokser noen hakk? Hvis ikke, så gå grundigere til verks. Finn ut om det er hold i tankene dine, eller om du er for streng med deg selv. Nå ble det allerede litt lengre enn jeg hadde tenkt å skrive, men håper i hvert fall noe kan være til hjelp. Anonymkode: db4b6...38f Ja,jeg skal prøve det og se hvordan jeg føler meg. Jeg er nok litt lite flink til å se på andre eller jeg ser jo,men blir kanskje litt opphengt i de som er tynne og flat mage fordi jeg også ønsker meg det. Jeg skal prøve å bli litt flinkere til å se meg om når jeg er ute 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis vekten din hovedsakelig sitter i rumpe og lår så vil faktisk kjole og skjørt få deg til å se slankere ut. "slaskete" klær har ofte motsatt effekt. En av mine flotteste venninner er a 20 kg overvektig, men hun den stiligste, fineste jeg kjenner. Hun er den som "tørr" med farger og mønstre og flotte kjoler. Det er alltid det som blir kommentert, aldri overvekten. Og når du nå ikke er overvektig en gang - kjør for all del på! Anonymkode: b17cb...489 Ok,det har jeg ikke tenkt på. Jeg har bare tenkt at jeg må skjule det. Det er jo litt inspirerende. Virker som mange som er overvektige går inn for å skjule det,men kanskje man da legger mer merke til det enn om man faktisk kler seg pent. Anonymkode: 504b1...e1f
Puny Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 (endret) mamma sa noe som fikk meg på litt ande baner her en dag. "jeg skulle ønske jeg var så "feit" i dag som jeg var den første sommeren jeg var gammel nok til å føle meg feit." Du lever bare dette livet her EN gang og sjansen for at kroppen din blir bedre med årene er liten, nyt den nå! Endret 8. juni 2016 av Puny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå