Tanuki Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 for 2-3 uker siden var jeg på et utendørs arrengement på campus, med samboer, og noen venner, vi studerer alle samme universitet. Jeg hadde hatt en ganske tøff uke grunnet forskjellige ting. uansett, en venninne lurte på om jeg skulle på den det arrengementet, og jeg sa at jeg skulle nok stikke innom for å si hei til kjente i det minste, samboer var allerede der. Så venninnen spurte om jeg kunne stikke innom henne på veien og gå til festen sammen. ok. Da vi kom frem var det masse folk der, telt med servering av mat og mye drikke. Samboer og noen av vennenne hans hadde allerede drukket en del for å si det sånn. Samboer var seriøst bare masete, skulle ditt og datt, gjentok seg selv hele tiden, men hjem ville han ikke. så vi ble enige om at jeg, samboer og venninnen skulle sette oss ved et roligere bord, spise litt, så kunne jeg stikke hjem og han kunne gå tilbake til vennene sine, ok. men han bare ble verre, masete, skulle krangle, jeg prøvde å roe ned, type “dette kan vi snakke om senere, nå er vi med venner, la oss ha det gøy etc” ,,,,men nyttet ikke, og venninnen satt der og spise opp ALL maten på 1 2 3, og var bare interesert i mobilen. plutselig sier hun at hun vil gå så jeg sa ok, da går jeg med deg. så vi gikk. ...så fort vi var ute av synet for samboer så begynte hun å skjelle meg ut. Var vist MIN feil at samboer var full, og at jeg hadde ødelagt stemmningen helt, og stakkars henne som hadde kommet for MIN skyld. Så bare gikk hun. jeg stod der igjen og skjønte ikke bæret. Etter den kvelden hadde vi null kontakt på nesten 2 uker. Så fikk hun akkurat se via Facebook at jeg, samboer, barnet vårt og en felles venn hadde vært på telttur sammen. Nå er hun kjempesur fordi hun ikke ble spurt om å være med. Vi har snakket om telttur sammen før, men aldri planlagt når hvor etc. Han som inviterte oss med kjenner henne, men ville ikke invitere henne fordi kona hans er ekstremt sjalu (annen historie) Hun inviterer aldri meg med på noe, selv om det er med felles venninner, har ikke brydd meg før, siden jeg uansett ikke går mye ut, og hun krangler og kverulerer så lett med andre, egentlig slitsomt. jeg kan skjønne at hun føler seg ekskludert, men hun skjelte meg ut sist gang vi treffes, og vi snakket ikke siden det, men NÅ sender hun sarkastiske meldinger om at hun bare ville bekrefte at hun ble ekskludert. .....altså ja, men hun har jo null selvinnsikt. beklager langt innlegg , men hva gjør jeg, skal jeg svare henne eller bare ignorere? jeg hater henne ikke eller noe, men kjenner jeg er lei av drama med henne, men har ikke akkurat behov for å bli direkte uvenner heller.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Det er jo klart at hun reagerte sist gang da samboeren din oppførte seg som et svin. Klart, det var ikke din feil, men jeg kan godt forstå frustrasjonen hennes om at du ikke taklet situasjonen bedre. Hvorfor i alle dager måtte dere sitte med han når han oppførte seg på denne måten? Det var jo ganske tydelig at hun dro på det arrangementet siden du skulle. Når det er sagt overreagerte hun, og det har nok med karaktertrekkene du selv nevner om henne. Det forstår jeg er slitsomt, men om dette er et engangstilfelle så er det kanskje en idé å se forbi det. Om dette har skjedd flere ganger bør du nok vurdere å kvitte deg med henne. Jeg forstår godt at du ikke er interessert i slik drama. Om situasjonen tillater det kan du jo være ærlig med henne om hvorfor hun ikke ble invitert. Hun regner jo vel med at du ikke ønsket å ha henne der. Det er jo unødvendig at hun har dette inntrykket når det ikke stemmer (slik jeg tolker innlegget ditt). Da har du jo også ditt på det rene. Anonymkode: b2514...9f8 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Jeg kan se hvorfor venninnen din mente hun kom for din skyld. Hun kom jo med forslag for å få deg dit, siden du hadde hatt en tøff uke. Ganske snilt tenker jeg. Og jeg skjønner at hun ble irritert og lei når det ble så mye drama mellom deg og samboer. Men at kvelden ble ødelagt på grunn av dere skjønner jeg ikke, for hun kunne faktisk bare gått. Regner med at hun hadde andre venner eller bekjente på festen. Det hadde i alle fall jeg gjort, sagt at nå går jeg videre og spurt deg om du ville blitt med. At hun spiste raskt og ble opptatt av mobilen skjønner jeg jo godt, for det er ganske kleint å sitte sammen med folk som krangler. Du kunne jo også bedt samboeren din om å gå, fordi det ble så mye styr av han. Eventuelt kunne du spurt venninnen din om dere to skulle sette dere en annen plass og spise opp siden det ble så ukoselig der. Angående telttur så er det jo bare å si at denne gangen ble dere invitert med av noen andre, men at neste gang kan dere ta turen sammen. Anonymkode: ab0bd...6a5 2
Gjest noe tilfeldig Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Prøv å se det positive i det; om hun er snurt og føler seg ekskludert er det fordi hun bryr seg om deg og vil gjerne være med. Du kan være "the bigger one" å bare si at du ble litt satt ut og usikker etter siste gang dere møttes siden det gikk litt skeis, for selv om du også synes det var kjipt at det ikke gikk så bra på det skole eventet, kan du ikke stå ansvarlig for alt din mann gjør. Du trakk deg litt unna fordi det ble dårlig stemning mellom dere da, men har ikke noe hard feelings.. Om hun vil sette strek og bli med neste gang vil du gjerne invitere henne med på neste tur, om hun fortsatt har lyst til det. - vanskeligere er det ikke 😊
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Første situasjonen forstår jeg. Du tilstår jo selv at samboeren din ikke oppførte seg bra (og det kommer i tillegg fra deg, som tross alt er glad i ham). Det er naturlig at hun ikke vil irettesette din samboer, på samme måte som at man ikke irettesetter andres barn. Så irritasjonen går i så fall heller utover deg, da du er venninnen hennes. Teltturen er en annen situasjon. Der ville jeg bedt deres felles venn om å forklare for henne. Jeg skjønner jo at det er sårt om hun blir ekskludert bare fordi noen har en sjalu kone (!) - det er jo ikke hennes feil. Anonymkode: ffd87...40a
Tanuki Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo klart at hun reagerte sist gang da samboeren din oppførte seg som et svin. Klart, det var ikke din feil, men jeg kan godt forstå frustrasjonen hennes om at du ikke taklet situasjonen bedre. Hvorfor i alle dager måtte dere sitte med han når han oppførte seg på denne måten? Det var jo ganske tydelig at hun dro på det arrangementet siden du skulle. Når det er sagt overreagerte hun, og det har nok med karaktertrekkene du selv nevner om henne. Det forstår jeg er slitsomt, men om dette er et engangstilfelle så er det kanskje en idé å se forbi det. Om dette har skjedd flere ganger bør du nok vurdere å kvitte deg med henne. Jeg forstår godt at du ikke er interessert i slik drama. Om situasjonen tillater det kan du jo være ærlig med henne om hvorfor hun ikke ble invitert. Hun regner jo vel med at du ikke ønsket å ha henne der. Det er jo unødvendig at hun har dette inntrykket når det ikke stemmer (slik jeg tolker innlegget ditt). Da har du jo også ditt på det rene. Anonymkode: b2514...9f8 Takk for svar! jeg kunne helt sikkert ha taklet situasjonen bedre, beste hadde vært om jeg ikke dro. men jeg tolket venninnen som at hun allerede hadde bestemt seg for å dra dit. og ja, venninnen min og samboer er fra samme land, og vi har vært mye sammen før, så jeg føler det var unødvendig av henne å kjefte på meg siden hun vet hvordan samboer kan være, hadde skjønt det om det var jeg som fikk samboer til å drikke etc, men det var det jo ikke. uansett, jeg svarte henne at jeg syns det virket rart å spørre henne sånn ut av det blå om hun ville være med oss på telttur (1 natt) siden vi ikke hadde hatt kontakt og siden hun er klar over situasjonen til vennen vår. hun spurte også om jeg var sint pga det som skjedde før, og jeg svarte at nei jeg er ikke akkurat sint, MEN jeg syns hun var urettferdig mot meg og jeg vet ikke helt hvordan vi skal ta det herifra. da fikk jeg til svar at hun nå vet hun at hun ble ekskludert med vilje og at det var alt hun trengte å vite.
Tanuki Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan se hvorfor venninnen din mente hun kom for din skyld. Hun kom jo med forslag for å få deg dit, siden du hadde hatt en tøff uke. Ganske snilt tenker jeg. Og jeg skjønner at hun ble irritert og lei når det ble så mye drama mellom deg og samboer. Men at kvelden ble ødelagt på grunn av dere skjønner jeg ikke, for hun kunne faktisk bare gått. Regner med at hun hadde andre venner eller bekjente på festen. Det hadde i alle fall jeg gjort, sagt at nå går jeg videre og spurt deg om du ville blitt med. At hun spiste raskt og ble opptatt av mobilen skjønner jeg jo godt, for det er ganske kleint å sitte sammen med folk som krangler. Du kunne jo også bedt samboeren din om å gå, fordi det ble så mye styr av han. Eventuelt kunne du spurt venninnen din om dere to skulle sette dere en annen plass og spise opp siden det ble så ukoselig der. Angående telttur så er det jo bare å si at denne gangen ble dere invitert med av noen andre, men at neste gang kan dere ta turen sammen. Anonymkode: ab0bd...6a5 Det er jeg enig, og jeg angrer på at jeg ikke bare lot ham sitte med vennen sin, men vi er en liten gruppe, så hadde blitt kleint uansett.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 Hvorfor skrive med mikro-skrift? Gidder ikke å lese. Anonymkode: 7b3ce...d7e
Katten.2.0 Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Meh, hun høres ut som en dramallama, og jeg ser ikke hva du skulle gjort annerledes. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skrive med mikro-skrift? Gidder ikke å lese. Anonymkode: 7b3ce...d7e Helt normal skrift på laptopen min.
Tanuki Skrevet 8. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skrive med mikro-skrift? Gidder ikke å lese. Anonymkode: 7b3ce...d7e helt normal skrift. kanskje du trenger briller~
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå