Gå til innhold

Går snart ut av mitt gode skinn...

Nilma

Anbefalte innlegg

...og det mener jeg helt bokstavelig; huden min har slått seg helt vrang i det siste. Først rundt og på munnen, jeg flasser nærmest konstant på leppene, munnvikene sprekker og jeg er kjempetørr rundt munnen. Så begynte føttene mine å flasse i store flak, og i dag er jeg jammen begynt å klø som besatt på armer og hender.

Alle gode tips mottas med takk!

Jeg mener å ha lest noe om at kosttilskudd med omega-ett-eller-annet skal være bra for tørr hud, noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spenol.

Legg på et gammelt sengesett det ikke er så farlig med, og smør deg rikelig med spenol før du kræsjer puta. Bruk en annen, mildere såpe enn du pleier,lactacyd eller dr greves sensitiv...

Har hatt problemer med sånt innimellom selv, og synes dr greves dusjsåpe er kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for tips, Lompa! (selv om Spenol ikke frister så voldsomt... :wink: Skal prøve det hvis desperasjonen tar overhånd. )

Noen fler som har tips? (Jeg lurer spesielt på dette med kosttilskudd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det der høres ikke ut som normal tørr hud, men mer som en type eksem. Samboeren min har noe liknende, og han har fått kremer fra hudlege som holder det stort sett i sjakk.

Hold deg unna Spenol, sannsynligvis trenger huden din mer fett enn fuktighet. Forsøk heller A-creme som du får på helsekosten, den trekker raskt inn, og er drøy i bruk. Finnes med og uten parfyme, og kan brukes overalt på kroppen.

Til ansiktet kunne muligens Baume Essentiel fra Decleor hjelpe; stikk innom hudpleier så kanskje du kan få en prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte har irritert hud/ tørr hud en "innvendig" årsak.

Selv har jeg veldig tørr hud på haka og ved "neserota"

, men det som virkelig hjelper meg er Udo`s Choice.

Det er olje du skal drikke, jeg blander den ut med tropisk nektar. Du kan få i kapsler også, men de syns jeg ikke jeg merket noen forskjell med. Denne inneholder omega 3, 6 og ni. (Essensielle fettsyrer)Den inneholder linfrø- solsikke- og sesamolje.kokosolje,nattlysolje, riskli- og riskimolje, havrekli- og havrekimolje.

Til og med min eldste sønn drikker den pga atopisk eksem og han er veldig plaget til tider.

Denne oljen "smører" innenfra og er veldig bra for det meste. Og de som har prøvd produktet har veldig mye positivt og si om den. Fra min sønn begynte med den på sitt verste til han hadde nesten "babyhud" igjen, tok det tre uker.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Udo`s Choice, men i kapsler( mye mer lettvint og fungerer for meg) Hadde ekstremt tørr hud.

Bruker for øvrig Debcubal krem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hadde tatt meg en tur til en biopat og sjekket om jeg hadde noe allergi overfor matvarer.

Melkeallergi og hvetemel allergi kan gi sånne utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en annen, mildere såpe enn du pleier,lactacyd eller dr greves sensitiv...

Eller kutt ut såpen helt. Jeg vasker meg aldri med såpe på kroppen, med mindre jeg har gått på snørra i en søledam og virkelig er skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Bruk mild såpe, dusj bare når du virkelig trenger det - varmt vann tørker ut huden og vasker bort naturlig fettlag.

Apobase rød, masse fett. God å smøre seg med.(reseptfritt på apotek)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
...og det mener jeg helt bokstavelig; huden min har slått seg helt vrang i det siste. Først rundt og på munnen' date=' jeg flasser nærmest konstant på leppene, munnvikene sprekker og jeg er kjempetørr [i']rundt munnen. Så begynte føttene mine å flasse i store flak, og i dag er jeg jammen begynt å klø som besatt på armer og hender.

Alle gode tips mottas med takk!

Jeg mener å ha lest noe om at kosttilskudd med omega-ett-eller-annet skal være bra for tørr hud, noen som vet noe om dette?

Ta kosttilskudd, og spis frukt og grønnsaker. Når næringsstoffene skal fordeles i kroppen, er huden sistemann til mølla, det vil si at de får det som er igjen når resten av kroppen har fått sitt. derfor kan det hjelpe hvis du øker inntak av sunne ting/kosttilskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...