Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Det er veldig vanskelig å få jobb her jeg bor gjennom "vanlig søke prosess" . Jeg skal gjennom arbeidspraksis og håper på tilbud om stilling når jeg er ferdig. 

(Har utdanning i helse, men vil over til butikk) 

jeg er veldig interessert i interiør og tror jeg kommer til å trives i IKEA, Skeidar etc. 

Noen som jobber der? Er dere fornøyd? :) 

ligger de på/over/under tarfiff? Jeg må ha min 20.000utb for å greie meg. 

Anonymkode: f818a...33b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hos Skeidar, og er veldig fornøyd ☺️ Hvis du får en 100% stilling så er lønnen ganske ålreit. 

Anonymkode: 08fcd...de8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber hos Skeidar, og er veldig fornøyd ☺️ Hvis du får en 100% stilling så er lønnen ganske ålreit. 

Anonymkode: 08fcd...de8

:) ts

AnonymBruker
Skrevet

Vet at det er fryktelig vanskelig å få jobb på IKEA i hvertfall. Du skal ha god arbeidserfaring fra varehandel. 

Anonymkode: 9ed3c...7c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobba som salgsmedarbeider på IKEA Furuset (altså inne i butikken, ikke i kassa). Det er veldig bra arbeidsmiljø der og lønna ligger over tariff. Det trenger ikke være vanskelig å få jobb der. Det var første og eneste jobben jeg søkte på da jeg bodde i Oslo og jeg fikk den selv om jeg aldri hadde jobba i butikk før. Jobba deltid da, men var flere uten tidligere erfaring/utdanning som jobba der og man jobber seg gjerne oppover. Jeg har aldri jobba på Skeidar så aner ikke hvordan det er der, men det jeg likte ved IKEA var at man hele tida har noe å gjøre og at tida går ganske fort. Det er flere kunder der i forhold til andre møbelbutikker, men man går ikke å spør kundene om de trenger hjelp - kundene kommer til oss. Når det er stille fra kundene kan man rydde, fylle på varer, gå med papp osv. Det var et veldig hyggelig sted å jobbe, så jeg anbefaler IKEA :-)

Anonymkode: 3e663...a68

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobba som salgsmedarbeider på IKEA Furuset (altså inne i butikken, ikke i kassa). Det er veldig bra arbeidsmiljø der og lønna ligger over tariff. Det trenger ikke være vanskelig å få jobb der. Det var første og eneste jobben jeg søkte på da jeg bodde i Oslo og jeg fikk den selv om jeg aldri hadde jobba i butikk før. Jobba deltid da, men var flere uten tidligere erfaring/utdanning som jobba der og man jobber seg gjerne oppover. Jeg har aldri jobba på Skeidar så aner ikke hvordan det er der, men det jeg likte ved IKEA var at man hele tida har noe å gjøre og at tida går ganske fort. Det er flere kunder der i forhold til andre møbelbutikker, men man går ikke å spør kundene om de trenger hjelp - kundene kommer til oss. Når det er stille fra kundene kan man rydde, fylle på varer, gå med papp osv. Det var et veldig hyggelig sted å jobbe, så jeg anbefaler IKEA :-)

Anonymkode: 3e663...a68

Takk for svar :) 

arg, er så blank om hvor jeg vil ha arbeidspraksis! Det er jo 3mnd gratis jobb fra min side med et håp om ansettelse .. Står likt mellom de 2 :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
Den 7. juni 2016 at 16.15, AnonymBruker skrev:

Vet at det er fryktelig vanskelig å få jobb på IKEA i hvertfall. Du skal ha god arbeidserfaring fra varehandel. 

Anonymkode: 9ed3c...7c5

Ikke vanskelig å få jobb på IKEA, ihvertfall ikke i kassa. Typisk gjennomtrekksplass. 
Lønna er ok, rabatter på varer osv. 

Hvis du er interessert i interiør-delen, så ville jeg heller gått for Skeidar/Bohus enn IKEA, det er mer masseproduksjon av varer der, enorme kvota og ikke mye tid til dill og dall. Har jobbet der i noen år tidligere. 

Anonymkode: d8e11...92d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på IKEA, i Kristiansand. Det var min første ordentlige jobb, og på intervju ble jeg bedt om to referanser, men jeg hadde jo nesten ingenting på CV. Sjefen sa senere at "det ordner vi". Det var siste jeg hørte om den saken, så det gikk bra for min del :P Veldig bra arbeidsmiljø, grei lønn, hyggelige kollegaer. Skulle gjerne jobbet der lenger, men jeg flyttet pga studier. Jeg kommer sikkert til å søke igjen om jeg trenger jobb og det er en IKEA i nærheten :) 

Anonymkode: 000fc...980

• Liker 1
Skrevet

Har selv jobbet på Skeidar, butikkene er forskjellig lagt opp men på den butikken jeg jobbet på så måtte man gjøre 'alt' dvs både jobbe som møbel selger og stå i kasse for å hjelpe på interiør delen, likte godt å gjøre litt av alt. Lønnen er etter tariff. 

Skrevet

Har jobbet hos IKEA, ble tipset av en venninne om ledig stilling og tok kontakt med avdelingslederen for intervju. Jobbet inne i butikken. Var bare en deltidsstilling, men tjente veldig greit, supert miljø, og generelt veldig fornøyd. Fikk et nytt syn på IKEA, et veldig bra syn :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...