Gå til innhold

Å kalle andre for troll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk roper troll om alt, og hvis noe høres rart ut så er det troll. Alt er troll, hele tiden. Jeg opprettet en seriøs tråd her idag der jeg lurte på noe, og så kommer det noen som skal lage kvalm og kalle alle for troll. Alle er troll? Hva med å åpne sinnet litt og svare litt seriøs for en gangs skyld? :murvegg:

Anonymkode: 0b367...e0a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns også det er irriterende å lese. Men tror det er de som ikke skjønner eller kan sette seg inn i trådstarter sin situasjon som roper "troll".  De bare MÅ være med i diskusjonen, men har ikke noe å tilføre.:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som argumenterer bare for å gjøre det er troll. Hvis jeg sier sola er gul.

Troll: NEI DEN ER RØD OG HAR SVARTE FLEKKER!  Der har du ett troll. Trollet vil fortsette hvis du gidder og skrive noe.

Anonymkode: a296a...946

Skrevet

Å trolle har blitt et begrep mange misbruker - og i så måte troller de jo selv, snakk om å kaste stein i glasshus! 

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg mistenker at mange ikke vet hva troll er. 

Men det er jo en fin måte og drepe  debatter på. Liker du ikke hva som blir skrevet rop troll. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg mistenker at mange ikke vet hva troll er. 

Men det er jo en fin måte og drepe  debatter på. Liker du ikke hva som blir skrevet rop troll. 

Det er noe som heter sosiale koder.

Skrevet

Det blir jo laget trolletråder, tenker det er noe av problemet.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som heter sosiale koder.

Dette har ingenting å gjøre med det jeg snakker om.

Skrevet
15 timer siden, Hapi skrev:

Det blir jo laget trolletråder, tenker det er noe av problemet.

Det du kaller trolletråder er det andre skriver for å skape debatt, at du basert på deg og dine erfaringer opplever det som trolling trenger ikke bety at det ikke er mulig å diskutere emnet / tråden - det blir trolling med en gang du definerer det slik for egen del men ved å rope om det ødelegger du også for andre som beskrevet over.

Å være et nettroll er noe helt annet enn å lage teite tråder eller komme med teite svar..

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Carrot skrev:

Å være et nettroll er noe helt annet enn å lage teite tråder eller komme med teite svar..

Nei, den opprinnelige meningen med trolling er nettopp å skrive provoserende ting man ikke mener for å få flest mulig til å svare. Det kommer av det engelske ordet trolling som betyr å dorgefiske, altså henge ut flest mulig snører, gjerne med mange kroker, og håpe at flest mulig fisker biter på. Den norske betydningen av troll kom seinere pga. misforståelser.

Anonymkode: 6cf12...5c1

• Liker 4
  • 3 uker senere...
Skrevet
Den 9.6.2016 at 21.32, AnonymBruker skrev:

Nei, den opprinnelige meningen med trolling er nettopp å skrive provoserende ting man ikke mener for å få flest mulig til å svare. Det kommer av det engelske ordet trolling som betyr å dorgefiske, altså henge ut flest mulig snører, gjerne med mange kroker, og håpe at flest mulig fisker biter på. Den norske betydningen av troll kom seinere pga. misforståelser.

Anonymkode: 6cf12...5c1

Mener dette er omtrent en ganske riktig definisjon av ordet 'nettroll', men tror det også har blitt utvidet til hetsere eller nettmobbere. 

Skrevet

Det er sannsynligvis en del tråder som blir opprettet for å trolle, enkelt og greit. Men synes at flere kan holde trollspekulasjonene for seg selv, det slenges gjerne rundt i tråder der man ikke har opplevd det samme/noe lignende selv (sjeldent helt ubegrunnet da, stort sett i tråder der det ikke er heeelt fjernt at det er trolling - men det kan likevel føre til interessante diskusjoner, og jeg pleier å la tvilen komme TS til gode).

Signerer for øvrig AB...5c1, trolling er ikke nettmobbing, trolling er provoserende/engasjerende/irriterende tullball som noen finner på for moro skyld. :tongue:

Skrevet

La de få holde på. Er hobbyen deres å rope troll til alle. De kjeder seg i hjel hvis de ikke får gjøre det. Leke trollepoliti.

AnonymBruker
Skrevet

Så dere i tråden her har nettopp blitt enige om at trollene er de som skriver irriterende og provoserende tull med hensikt å nettopp irritere og "trolle".

Men likevel får jeg inntrykk av at deres egentlige definisjon av troll er de som anklager en tråd for å være en tulletråd?

Anonymkode: 5de93...17e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel får jeg inntrykk av at deres egentlige definisjon av troll er de som anklager en tråd for å være en tulletråd?

Anonymkode: 5de93...17e

Fordi? Ingen som har sagt seg enig i trolldefinisjonen har sagt at det er de som spekulerer i om det er en trolletråd er de som troller. :-) Jeg mener ikke det. Kan være irriterende eller unødvendig at folk slenger ut den påstanden, men trolling er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet
Den 9.6.2016 at 13.48, Carrot skrev:

Det du kaller trolletråder er det andre skriver for å skape debatt, at du basert på deg og dine erfaringer opplever det som trolling trenger ikke bety at det ikke er mulig å diskutere emnet / tråden - det blir trolling med en gang du definerer det slik for egen del men ved å rope om det ødelegger du også for andre som beskrevet over.

Går an å diskutere et tema uten å lage tåpelige, fiksjonelle situasjoner.

Anonymkode: a9872...a96

Skrevet

Jeg er så lei av middelaldrende kvinner (og menn) som misbruker ordet troll. Folk som roper du uten å ane hva det er.

Nei, man er ikke et troll fordi man har en mening andre ikke liker.

Nei, rasistene i kommentarfeltene er ikke troll (men de er likevel jævlig irriterende).

Å trolle er å tulle. Å kødde på internett for å skape reaksjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger i tråder jeg har startet at noen kaller meg for troll og påstår det er en tulletråd. 

Det er idiotisk og unødvendig. OM jeg nå hadde vært et troll, er oppmerksomhet bare med på å fyre oppunder bålet, og gir trollet det det vil ha, nemlig oppmerksomhet. Om jeg IKKE er et troll, er det jo bare uhøflig og ekkelt, og å latterliggjøre andres problemer. 

Anonymkode: 5e30f...aa8

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg er så lei av middelaldrende kvinner (og menn) som misbruker ordet troll. Folk som roper du uten å ane hva det er.

Nei, man er ikke et troll fordi man har en mening andre ikke liker.

Nei, rasistene i kommentarfeltene er ikke troll (men de er likevel jævlig irriterende).

Å trolle er å tulle. Å kødde på internett for å skape reaksjoner.

Hæ???

Anonymkode: a0ba9...514

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ???

Anonymkode: a0ba9...514

Det er jo helt tydelig at ordet troll tilhører et ungt språk. Unge har brukt det i en evighet før damer over 35 fikk napp i ordet og begynte å misbruke det.

Gå inn på profilen til de som bruker ordet feil på Facebook. Det er alltid en kvinne i 30-40-årene ++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...