Gå til innhold

Usunt å slikke på potetgullet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det like usunt/kaloribelastende å kun slikke på potetgullet som å spise det? Veninna mi påstår nemlig at det ikke er det, og det høres jo litt tullete ut, gjør det ikke?

Anonymkode: 58b23...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke.  

Skrevet

Da får man jo i seg natrium, men ikke like mye karbohydrater. 

Forøvrig tenker jeg at skal man unne seg noe godt, så spiser man chipsen. Hvis ikke lar man være. Det virker som en veldig slitsom middelvei med lite hensikt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, rh1 skrev:

Da får man jo i seg natrium, men ikke like mye karbohydrater. 

Forøvrig tenker jeg at skal man unne seg noe godt, så spiser man chipsen. Hvis ikke lar man være. Det virker som en veldig slitsom middelvei med lite hensikt.

Helt enig! Men fettet er vel på utsiden av potetgullet, så man får vel i seg noe kalorier tenker jeg

• Liker 1
Skrevet

Man får jo i seg mindre kalorier, men jeg syntes det blir litt ekstremt og vitner ikke om et sunt forhold til mat. Kanskje bedre å bare la være å spise potetgull

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å slikke på alle, putte dem tilbake i posen og servere posen til min ektemann. Slik fordeler vi kaloriene :)

Anonymkode: 9b320...423

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

:spy:

Anonymkode: 235ca...aa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en psykisk utviklingshemmet kusine som gjør det der. Trodde ikke friske mennesker holdt på sånn.

Anonymkode: 18c9e...38b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å slikke på alle, putte dem tilbake i posen og servere posen til min ektemann. Slik fordeler vi kaloriene :)

Anonymkode: 9b320...423

Hahahah

Gjest ikkedu
Skrevet

Gjorde det før da jeg slet med anoreksi, levde i troa om at det var bare krydder som ble med ned i magen.

Men nei, det blir med både olje/fett og krydder, mange kalorier blir det jo ikke i forhold til å mumse i seg hele pakka, men kalorifritt er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Usunt er ikke det samme som kaloririkt; kaloririkt kan være usunt, men det trenger ikke være usunt selv om det er kaloririkt. For eksempel avokado. 

Anonymkode: 08a97...05a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...