AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Jeg var på plansasjen og skulle ha en tuia. Til å lage hekk foran nabon. Nabone er ekstremt nysgjerrige og ser på meg hver gang jeg er ute i hagen for å drive med hagearbeid (jeg liker å klippe hekken, gre løv, klippe gresset, noen ganger så liker jeg også å så nye ting som for eksempel gullerøtter poteter, jorbær, sukkererter og andre lignende ting, så jeg er mye ute i hagen og da er det plagsomt at de ser på meg hver gang jeg er ute i hagen og jobber med de tingene jeg liker å jobbe med (som jeg nevnte, se høyere opp så ser du hva jeg mener jeg liker å arbeide med ute i hagen min selvom naboene ser på meg hele tiden (politiet sa at de ikke kunne gjøre noe og at jeg bare måtte si til dem at de ikke skulle gjøre det eller eventuelt plante en hekk og det er derfor jeg var på plantasjen for å kjøpe meg en ny hekk)) Jeg hadde fått anbefalt tuia av onkelen min som er gartner (men som ikke gidder å hjelpe meg med hagearbeid selvom, jeg synes faktisk det er dårlig gjort han er faktisk onkelen min og jeg har hjelpet han mange ganger med ting han trenger (jeg er elektriker)) og da skulle jeg kjøpe en tuia da og så spurte jeg en selger: hvor er tuiane? Han (en ung gutt) viste meg veien til tuiane og jeg spørte ham raskt om hva slags stell tuiane trengte, og han la ut om alt mulig de trengte og etterpå kalte han dem lettstelte? Uansett så sa jeg til ham at det der gidder jeg ikke, jeg setter dem rett ned i jora og så får de klare seg sjæl. Men da slo han seg vrang og begynte å bli ekkel og slem mot meg, og kalte meg et dårlig menneske og sa at han nektet å selge tuia til meg fordi jeg ikke kom til å ta vare på den. Er det i det lov eller?? Kan jeg ringe politiet og få de til å tvinge han til å selge planter til meg? Tenkte jeg skulle på plantasjen etterpå og snakke med lederen (håper bare ikke den unge gutten er lederen, det hadde vært kjempeflaut og ekkelt og da vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort med saken). Anonymkode: 2b8da...0cd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Politiet? Hvor gammel er du? Anonymkode: 03528...dba 12
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politiet? Hvor gammel er du? Anonymkode: 03528...dba 22. Anonymkode: 2b8da...0cd
minister-mio Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Tviler på at dette stemmer, men nei, han har vel ikke lov til å nekte deg å kjøpe hekk.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Altså her tror jeg faktisk det er du som må sette deg inn i hvordan plantebransjen fungerer. Selger har faktisk ikke lov til å selge deg planter hvis han mistenker at plantene ikke kommer til å få ordentlig stell, og står i fare for å bli vanskjøttet. Det er tross alt levende liv vi snakker om. Så du får nesten lese deg opp på reglene, og rette ditt vrede mot andre instanser. Anonymkode: b4331...383 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså her tror jeg faktisk det er du som må sette deg inn i hvordan plantebransjen fungerer. Selger har faktisk ikke lov til å selge deg planter hvis han mistenker at plantene ikke kommer til å få ordentlig stell, og står i fare for å bli vanskjøttet. Det er tross alt levende liv vi snakker om. Så du får nesten lese deg opp på reglene, og rette ditt vrede mot andre instanser. Anonymkode: b4331...383 Du er akkurat som han selgærn på plantasjen, er du han kanskje, han sa det samme som deg at vanskjøttelse av planter ikke er lov i Norge per idag og at han som selger ikke ville bidra til at enda flere planter fikk et dårlig liv. det er jo helt på viddende?? Det er bare en tuiahekk det er snakk om, dessuten er naboene mine så jævlige at de sikkert hadde tenkt på hekken uansett (de har trua meg med det tilire og sagt at jeg ikke for lov til å ha hekk på min egen eiendom fordi det hindrer innsyn og utsyn og jeg vet ikke hva andre syn de babla om jeg men), så tuian hadde fått et kortvarig liv og en anstendig eutanasi for å si det sånn!! Anonymkode: 2b8da...0cd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du er akkurat som han selgærn på plantasjen, er du han kanskje, han sa det samme som deg at vanskjøttelse av planter ikke er lov i Norge per idag og at han som selger ikke ville bidra til at enda flere planter fikk et dårlig liv. det er jo helt på viddende?? Det er bare en tuiahekk det er snakk om, dessuten er naboene mine så jævlige at de sikkert hadde tenkt på hekken uansett (de har trua meg med det tilire og sagt at jeg ikke for lov til å ha hekk på min egen eiendom fordi det hindrer innsyn og utsyn og jeg vet ikke hva andre syn de babla om jeg men), så tuian hadde fått et kortvarig liv og en anstendig eutanasi for å si det sånn!! Anonymkode: 2b8da...0cd Der slo skrivefeilen til litt igjen det skulle være tent på hekken ikke tenkt på hekken hehehe Anonymkode: 2b8da...0cd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #10 Skrevet 7. juni 2016 8 minutter siden, minister-mio skrev: Tviler på at dette stemmer, men nei, han har vel ikke lov til å nekte deg å kjøpe hekk. Hvilke rettiheter har jeg i denne saken minister-mio? Hva slags minister er du forresten, kanskje du virkelig kan bidra med jusen i denne saken her hm? Anonymkode: 2b8da...0cd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #11 Skrevet 7. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er akkurat som han selgærn på plantasjen, er du han kanskje, han sa det samme som deg at vanskjøttelse av planter ikke er lov i Norge per idag og at han som selger ikke ville bidra til at enda flere planter fikk et dårlig liv. det er jo helt på viddende?? Det er bare en tuiahekk det er snakk om, dessuten er naboene mine så jævlige at de sikkert hadde tenkt på hekken uansett (de har trua meg med det tilire og sagt at jeg ikke for lov til å ha hekk på min egen eiendom fordi det hindrer innsyn og utsyn og jeg vet ikke hva andre syn de babla om jeg men), så tuian hadde fått et kortvarig liv og en anstendig eutanasi for å si det sånn!! Anonymkode: 2b8da...0cd Hvorfor er det utpå viddene? Tyder ikke på annet enn manglende moral og dårlig dømmekraft fra din side. Mener du at det samme er greit med unger og da kanskje? Bare setter dem ut i skauen og ber dem "klare seg sjæl"?!? Hadde jeg visst hvem du var ville jeg sendt bekymringsmelding til plantevernet snarest! Anonymkode: b4331...383 1
Gjest Uhumskheter Skrevet 7. juni 2016 #12 Skrevet 7. juni 2016 Hvis du er så glad i hagearbeid, hvorfor er det noe problem å ta vare på hekken?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #13 Skrevet 7. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det utpå viddene? Tyder ikke på annet enn manglende moral og dårlig dømmekraft fra din side. Mener du at det samme er greit med unger og da kanskje? Bare setter dem ut i skauen og ber dem "klare seg sjæl"?!? Hadde jeg visst hvem du var ville jeg sendt bekymringsmelding til plantevernet snarest! Anonymkode: b4331...383 Min moral er på topp takk hilsen konfermasjonspresten min som var svært fornøyd med min prestasjon i kirken den gang for syv år siden da jeg ble konfermert. Nei nå kan du ikke samenligne unger og planter da, tuia er tuia, selvom en nabo her heter vintuia (hun er indisk eller noe jeg vet ikke, de sa det en gang men jeg glemte det i farta) så er hun jo ikke beslektet med en vintergrønn plante slik som den de selger på plantasjen som jeg ikke får kjøpe dessverre Hva foreslår du at jeg gjør med den tuiaen annet enn å grave ned røttene i den flotte gressplenen min da kanskje du kan komme og vanne den, jeg er ikke redd for plantevernet kommer de hit vil de nok se at jeg behandler alle plantene mine med værdighet og særlig bringebærbuskene de trives så godt at hele hagen snart er en stor busk. Plantevernet hører vel inn under matilsynet og jeg kjenner en som arbeider i matilsynet så jeg har kontakter på innsiden bare så du vet det asså Anonymkode: 2b8da...0cd
Gjest canacas Skrevet 7. juni 2016 #14 Skrevet 7. juni 2016 Dersom du er mangemillionær med stor hage, er ikke hagen stor nok til å skjerme fra naboene? Forresten; du har ikke krav på å kjøpe noe som helst. Enhver bedrift kan nekte deg å handle hos dem. Og la politiet være i fred, de har bedre ting å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #15 Skrevet 7. juni 2016 1 minutt siden, canacas skrev: Dersom du er mangemillionær med stor hage, er ikke hagen stor nok til å skjerme fra naboene? Forresten; du har ikke krav på å kjøpe noe som helst. Enhver bedrift kan nekte deg å handle hos dem. Og la politiet være i fred, de har bedre ting å gjøre. nei, hage er jo bare hage. trær og gress, det er 100 mål hage men naboene bor høyt oppe så de ser alt jeg driver med. jeg blir på en måte med i paradise hotel uten å ville det frivillig Anonymkode: 2b8da...0cd
Gjest canacas Skrevet 7. juni 2016 #16 Skrevet 7. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: nei, hage er jo bare hage. trær og gress, det er 100 mål hage men naboene bor høyt oppe så de ser alt jeg driver med. jeg blir på en måte med i paradise hotel uten å ville det frivillig Anonymkode: 2b8da...0cd Da foreslår jeg at du selger villaen og kjøper deg ett nytt hus, uten naboer. Problem løst, uten å bry hverken Plantasjen eller Politiet
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #17 Skrevet 7. juni 2016 Det finnes faktisk så dumme mennesker som TS, selv om alt minner om et TROLL. Senest i går skulle jeg kjøpe tastatur og mus i databutikken her borte, og da overhørte jeg kunden foran meg i kassakøen krangle om hvorfor det var moms på noen varer mens ikke på andre... lol han visste ikke forskjellen på eksl. moms og inkl. moms så jeg med barnet mitt måtte stå å høre på i 10 minutter før han gav seg.. dette var en mann i 50-60 årene også.. ikke en unge :D Ja det er mye rart Anonymkode: 4f9f5...4f7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #18 Skrevet 7. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes faktisk så dumme mennesker som TS, selv om alt minner om et TROLL. Senest i går skulle jeg kjøpe tastatur og mus i databutikken her borte, og da overhørte jeg kunden foran meg i kassakøen krangle om hvorfor det var moms på noen varer mens ikke på andre... lol han visste ikke forskjellen på eksl. moms og inkl. moms så jeg med barnet mitt måtte stå å høre på i 10 minutter før han gav seg.. dette var en mann i 50-60 årene også.. ikke en unge :D Ja det er mye rart Anonymkode: 4f9f5...4f7 det var ikke meg Anonymkode: 2b8da...0cd
Kragebein Skrevet 7. juni 2016 #19 Skrevet 7. juni 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep. Kragebein, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå