AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Del Skrevet 7. juni 2016 Ser det er en del bemanningsbyråer som har ledige stilinger som selgere på kundesenter og som salgskonsulent. Noen som vet om man må ha noen spesiell erfaring for å ta slike jobber? Tenker da hvis man skal ha det som sommerjobb eller deltidsjobb når man er student. Er det mest egnet for de som studerer på feks. handelshøyskolen og BI? Eller kan hvem som helst få slike jobber? Hovedmålet mitt er å tjene penger i sommerferien, og ha noe å sette på CV-en. Hva jeg jobber med er ikke kjempeviktig, da jeg nok skal overleve sommeren uansett Anonymkode: 0027d...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 7. juni 2016 #2 Del Skrevet 7. juni 2016 Hvis det kun er provisjonsbetaling, så trenger du ingen erfaring for å få jobben. Hvis du ikke selger noe, så er det jo ikke noe risiko for arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Del Skrevet 7. juni 2016 3 minutter siden, Gullik skrev: Hvis det kun er provisjonsbetaling, så trenger du ingen erfaring for å få jobben. Hvis du ikke selger noe, så er det jo ikke noe risiko for arbeidsgiver. På noen av stillingene står det ingenting om lønn, mens på andre står det "fast + provisjon" bak lønn. Vil det da si at det er en kjempeliten fastlønn, slik at man tjener utrolig lite hvis man ikke selger noe særlig? Og arbeidsgiver må da foretrekke selgere som faktisk selger noe, fordi målet deres er jo å få solgt produkter, ikke bare ha noen som sitter og prøver å selge dem (selv om det selvfølgelig ikke er særlig stor økonomisk risiko for arbeidsgiver dersom man lønnes kun dersom man selger noe)? Anonymkode: 0027d...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hironakamura Skrevet 7. juni 2016 #4 Del Skrevet 7. juni 2016 Ca hvem som helst kan få disse jobbene. Du bør være utadvendt og være forberedt på at du kan få superkleine "oppgaver" som å selge sjefen en penn på intervjuet Utgående telefonsalg er også helt forferdelig spør du meg. Du blir utskjelt hele dagen, så man bør ha en sterk psyke for å faktisk klare å ringe på nytt og på nytt. Fastønnen er ofte lav ja, kanskje 23.000 brutto i mnd. Med full provisjon kan man komme seg opp på et OK til bra nivå på lønna, men det er gjerne beinhardt. Ikke for å være pessimistisk, altså Hilsen en traumatisert tidligere telefonselger gjennom flere år. Ps: det å ha jobbet med salg har vært utelukkende positivt å ha på CV'en i flere andre jobber jeg har søkt i ettertid. Å være en god selger er en ettertraktet egenskap i mange bransjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Del Skrevet 7. juni 2016 7 minutter siden, hironakamura skrev: Ca hvem som helst kan få disse jobbene. Du bør være utadvendt og være forberedt på at du kan få superkleine "oppgaver" som å selge sjefen en penn på intervjuet Utgående telefonsalg er også helt forferdelig spør du meg. Du blir utskjelt hele dagen, så man bør ha en sterk psyke for å faktisk klare å ringe på nytt og på nytt. Fastønnen er ofte lav ja, kanskje 23.000 brutto i mnd. Med full provisjon kan man komme seg opp på et OK til bra nivå på lønna, men det er gjerne beinhardt. Ikke for å være pessimistisk, altså Hilsen en traumatisert tidligere telefonselger gjennom flere år. Ps: det å ha jobbet med salg har vært utelukkende positivt å ha på CV'en i flere andre jobber jeg har søkt i ettertid. Å være en god selger er en ettertraktet egenskap i mange bransjer. Ja, jeg har hørt litt av hvert om selgerjobber, både positivt og negativt. Men som sagt skal jeg overleve en sommer med en slik jobb, så lenge jeg tjener penger og har noe å sette på CV-en. Jeg studerer fysioterapi da, så hvor ettertraktet det er å være en god selger i den bransjen kan vel diskuteres Men jobb er jobb for min del mens jeg er student. Anonymkode: 0027d...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hironakamura Skrevet 7. juni 2016 #6 Del Skrevet 7. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har hørt litt av hvert om selgerjobber, både positivt og negativt. Men som sagt skal jeg overleve en sommer med en slik jobb, så lenge jeg tjener penger og har noe å sette på CV-en. Jeg studerer fysioterapi da, så hvor ettertraktet det er å være en god selger i den bransjen kan vel diskuteres Men jobb er jobb for min del mens jeg er student. Anonymkode: 0027d...daf Ja, jeg holdt ut heltid i 3 år, så en sommer blir nok uproblematisk!:) Og det finnes garantert gode og dårlige arbeidsplasser for selgere altså, men det er vel vanskelig å vite på forhånd. I løpet av en sommer er det vel ingen som forventer at du skal rekke og bli en superselger heller, så kanskje du slipper noe av presset:) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Del Skrevet 7. juni 2016 2 minutter siden, hironakamura skrev: Ja, jeg holdt ut heltid i 3 år, så en sommer blir nok uproblematisk!:) Og det finnes garantert gode og dårlige arbeidsplasser for selgere altså, men det er vel vanskelig å vite på forhånd. I løpet av en sommer er det vel ingen som forventer at du skal rekke og bli en superselger heller, så kanskje du slipper noe av presset:) Lykke til! Og noen passer jo også til å være selger. Svogeren min har jobbet som selger i fem-seks år, og elsker det. Men han er sånn selger-type da, han prøver jo nesten ubevisst å selge meg ting hver gang jeg snakker med han Likevel tror jeg nok ikke jeg er den typen. Anonymkode: 0027d...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #8 Del Skrevet 7. juni 2016 Nå har ikke jeg jobba som sånn typisk telefonselger, men satt på kundeservice sitt mersalg team og jobbet etter det som bedriftsselger(booking av møter på telefon, også utføre salgsjobben ansikt til ansikt). Tror nok du lett kan få en slik jobb uten erfaring, de aller fleste får prøve seg er mitt inntrykk. Men du bør være tykkhudet og jobbe hardt. Du vil få kjeft fra både kunder og sjefer, og selger du dårlig er det lav terskel for å gi folk sparken er min erfaring. Sørg for å ha noe fast grunnlønn i det minste, hvis ikke så risikerer du å sitte der i to måneder og kanskje tjene et par hundrelapper. Anonymkode: 39d45...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 7. juni 2016 #9 Del Skrevet 7. juni 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: På noen av stillingene står det ingenting om lønn, mens på andre står det "fast + provisjon" bak lønn. Vil det da si at det er en kjempeliten fastlønn, slik at man tjener utrolig lite hvis man ikke selger noe særlig? Anonymkode: 0027d...daf Fastlønn i slike salgsjobber er litt bob bob. Selger du ikke og har fastlønn, har du veldig raskt ikke jobb lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #10 Del Skrevet 7. juni 2016 39 minutter siden, Gullik skrev: Fastlønn i slike salgsjobber er litt bob bob. Selger du ikke og har fastlønn, har du veldig raskt ikke jobb lenger. Det er jo det jeg også tenker. Ingen vil jo ha en selger som ikke selger noe, men likevel får fastlønn. Det lønner jo seg ikke for arbeidsgiver, fordi de får utgifter pga. fastlønnen + at de ikke får solgt produktene fordi selgeren ikke er god nok. Er jo litt skeptisk til å ta meg slik jobb siden jeg kan ende opp med å bruke tiden min på noe jeg ikke får økonomisk gevinst for. Målet mitt er jo å tjene penger og få noe å sette på CV-en. Vil helst unngå å stå der etter sommeren og ha lagt mye jobb bak meg, men ikke tjent noe særlig. Anonymkode: 0027d...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #11 Del Skrevet 8. juni 2016 Hei! Jobber som salgskonsulent i et middels-stort firma. Det som kreves i en slik bransje går på hvordan salg det er, men det meste går på hvor mye du selv legger i det. Du må ha tro på produktet du selv selger, og ikke gi opp. Det merkes fort hvem som er egnet for yrke og hvem som ikke er det. Angående provisjon vil jeg påstå at grunnlønn+provisjon er i tilfeller, som mitt, hvor produktet man selger er lettsolgt, og derav er ikke provisjonen alt for høy. Er det jobb med typisk kun provisjon er nok produktet noe vanskeligere å selge, men inntjeningen kan være større. Slik jeg vil påstå det er, men jeg har kun jobbet en plass, og her er det greit timeslønn og grei provisjon. Jeg har utbetalt fra 13 til 16k i mnd, mer enn nok for meg som kun har 1 år fri før videre utdanning. Hilsen gutt, straks 19 år gammel. Anonymkode: ff45f...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 10. juni 2016 #12 Del Skrevet 10. juni 2016 Personlig ville jeg foretrukket en jobb med normal/god fastlønn og lav/grei provisjon fremfor lav fastlønn og høy provisjon - alle bransjer opplever opptider og nedturer. Fremtiden er usikker i slike yrker - man kan være konge i 2 år, men så går arbeidsgiver konkurs. Jeg jobber selv med oppsøkende salg ansikt til ansikt, og har stor respekt for telefonselgere som gjør det bra fordi det er såpass vanskelig - som nevnt tar det hardt på psyken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå