AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Har begynt å gå inn for å trene (både styrke og litt cardio), og har lyst til å lage meg en treningsdagbok. Hva er egentlig essensielt å ha med? (Kommer ikke til å investere i pulsklokke, for det er styrketreningen som er største prioritet). Har ikke noen planer om å gå ned i vekt, heller bli sterkere, uten at det går alt for mye ut over kondisjon. Evt. hvordan ser din ut? Hadde vært fint med litt inspirasjon! Anonymkode: b6cad...90b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Jeg fører styrkeøktene mine i en notatbok. Jeg setter opp et skjema, med dagens dato øverst. Så har jeg øvelsene nedover i en kolonne, og hvert sett som en kolonne, med vekt og repetisjoner som underkolonner under hvert sett. Enkelt og greit. Under skjemaet skriver jeg gjerne underveis. For eksempel om jeg så vidt klarte repetisjonene, noterer jeg gjerne at jeg ikke skal øke så mye i vekter neste uke. Om det derimot føltes lett, noterer jeg gjerne at jeg kan øke mer enn jeg hadde planlagt. Jeg noterer også om det er noe spesielt som har hatt innvirkning på treningen, som småsyk, sovet dårlig. gjort noe annet anstrengende tidligere på dagen, etc. Jeg har også et eget regneark hvor jeg hele tiden oppdaterer rekorder. Max vekt, max repetisjoner med en vekt, etc. Jeg har også et regneark hvor jeg logger løpeøkter, og noterer rekorder på distanser som 5, 8 og 10 km. Da har jeg pulsklokke, og registrerer total tid, gjnsnitt hastighet, gjnsnitt puls, og noterer litt om løypen (mye bakker, etc), om jeg brukte en spesiell teknikk (intervaller, etc), og også her om det var noe spesielt som virket inn på treningen. Anonymkode: 019ad...13b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Tusen, tusen takk! 💕 Anonymkode: b6cad...90b
KaDust Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 I treningsdagboken min (som jeg har for hånd) så har jeg listet opp målene mine. Hva jeg vil oppnå med treningen. Så har jeg hatt en testøkt for å teste hvordan jeg ligger an i de forskjellige øvelsene styrkemessig og utholdningsmessig før jeg startet å trene. Deretter har jeg skrevet øvelsene og kg jeg har brukt i hver trening slik at jeg ser fremgangen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 57 minutter siden, KaDust skrev: I treningsdagboken min (som jeg har for hånd) så har jeg listet opp målene mine. Hva jeg vil oppnå med treningen. Så har jeg hatt en testøkt for å teste hvordan jeg ligger an i de forskjellige øvelsene styrkemessig og utholdningsmessig før jeg startet å trene. Deretter har jeg skrevet øvelsene og kg jeg har brukt i hver trening slik at jeg ser fremgangen. (ts her) Lurt, kanskje jeg skal ta en sånn kartleggingsøkt på både kondisjonstrening og styrketrening ila. uka Anonymkode: b6cad...90b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå