Gå til innhold

Når kan man starte gressklipper/hekkesaks på en hverdag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er kl 10 ok og begynne å bråke litt I hagen? 

Anonymkode: 03fc6...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter klokken 9 om morgenen og før middagstid er min regel. Syns det er folkeskikk å ikke klippe gresset etter 17 for da sitter gjerne folk ute og griller og slapper av utover kvelden. Flere her i nabolaget som holder seg innenfor samme klokkeslett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 09 er helt ok men er enig med Wenda om å avslutte innen kl. 17 siden folk gjerne sitter ute å spiser/griller på fine dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tipper jeg dere ikke jobber, eller..? Ingen med 8-16 jobb kan forholde seg til disse tidspunktene hvertfall. 

Greit å starte fra ca 09 ja, men helt OK å holde på til hvertfall kl 20. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange i vårt nabolag som jobber, mye også. Men de tar seg som oftest av slikt på lørdager eller andre dager de har fri

Finnes selvfølgelig 1-2 som gjør slikt på kvelden også, ingen som sier at det ikke er lov eller ikke ok. Men HER i nabolaget så er flesteparten såpass GREIE mot hverandre at vi så godt det lar seg gjøre lar være å gjøre slikt fra middagstider og utover kvelden

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anleggsarbeid kan starte kl 7. Så om du ikke bråker mer enn en gravemaskin er det bare å sette i gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
34 minutter siden, hironakamura skrev:

Da tipper jeg dere ikke jobber, eller..? Ingen med 8-16 jobb kan forholde seg til disse tidspunktene hvertfall. 

Greit å starte fra ca 09 ja, men helt OK å holde på til hvertfall kl 20. 

Enig i at det er greit å holde på utover kvelden, heller en nabo som klipper hekk til kl 20 enn en nabo som klipper hekk 1 time hver dag i fem dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
4 minutter siden, stan skrev:

Anleggsarbeid kan starte kl 7. Så om du ikke bråker mer enn en gravemaskin er det bare å sette i gang. 

Jeg synes det er frekt å bråke med slikt kl 07. Jeg er oppe tidlig, men man bør da ta hensyn til de som ikke er det. 

Ta seg en kaffekopp og lese avisa, ta en dusj, sett på en klesvask, så vips så er klokka 10 og man kan jobbe i hagen og bråke så mye man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Wenda skrev:

Mange i vårt nabolag som jobber, mye også. Men de tar seg som oftest av slikt på lørdager eller andre dager de har fri

Finnes selvfølgelig 1-2 som gjør slikt på kvelden også, ingen som sier at det ikke er lov eller ikke ok. Men HER i nabolaget så er flesteparten såpass GREIE mot hverandre at vi så godt det lar seg gjøre lar være å gjøre slikt fra middagstider og utover kvelden

Du bor tydeligvis ikke i Bergen... Vi klipper når gresset er tørt nok, og det gjør alle andre i nabolaget også. 

Mellom kl 8-21 på hverdager er helt ok. Ville drøyet til etter 10 i helgene. 

Anonymkode: 171b5...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev:

Jeg synes det er frekt å bråke med slikt kl 07. Jeg er oppe tidlig, men man bør da ta hensyn til de som ikke er det. 

Ta seg en kaffekopp og lese avisa, ta en dusj, sett på en klesvask, så vips så er klokka 10 og man kan jobbe i hagen og bråke så mye man vil.

Det er fullstendig lovlig å utføre støyende arbeid fra kl 7. 

Problemet er heller at maskinfører er overbevist om at maskinen trenger en halvtime på å varmes opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
10 minutter siden, stan skrev:

Det er fullstendig lovlig å utføre støyende arbeid fra kl 7. 

Problemet er heller at maskinfører er overbevist om at maskinen trenger en halvtime på å varmes opp. 

Det er LOVLIG ja, men jeg oppfattet ikke TS sitt spørsmål slik at han lurte på om politiet kom på døra hvis han startet med slikt kl 10. Det er snakk om sosiale koder og folkeskikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Badebuksa skrev:

Det er LOVLIG ja, men jeg oppfattet ikke TS sitt spørsmål slik at han lurte på om politiet kom på døra hvis han startet med slikt kl 10. Det er snakk om sosiale koder og folkeskikk. 

Jeg er ikke uenig. Det er jo veldig fint å ta hensyn til naboen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa
Et øyeblikk siden, stan skrev:

Jeg er ikke uenig. Det er jo veldig fint å ta hensyn til naboen. 

Jau. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Badebuksa
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

24/7!

ghs-20080709-152705_0.fullbredde.jpg

Anonymkode: 2d200...90f

Sauer er jævlig søte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bare skal kunne klippe på lørdager hvis man jobber til kl 17 hver dag og det forventes at det skal være rolig etter den tid.. Da er det garantert regn på lørdag 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å holde på lenger på kveldene i ukedagene og heller la gressklipperen stå på lørdag. Bedre å ha det rolig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sommeren er jo de fleste ute litt lenger uansett, så da kan man vel holde på til 21? Jeg har ikke noe i mot litt gressklipperlyder om kvelden uansett om jeg sitter ute eller inne. Bedre det enn å begynne halv ni en lørdagsmorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...