AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Jeg skal lage mat og bake til en såkalt sommerfest. Jeg hater å ta med meg mat/kaker hjem (som fremmede unger og voksne har klådd på!! Går i søpla ja...), så vil heller lage for lite enn for mye så det forsvinner. Jeg vet ikke hvor mange barn det er, det er vel i hvertfall 30 barn. Blir kanskje 90 stykker da? Men greia er at alle lager noe. Så hvor mange trenger jeg å lage til? Skal jeg lage 10 porsjoner mat og 10 porsjoner kake? Anonymkode: 85a13...091
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Vis alle lager noe. Burde vel en langpannekake være nok? Eller bare en kake av noe slag. Har dere ikke avtalt hva mat det skal være? Brø mat med pålegg eller er det grilling?? Om alle tar med seg noe skulle jeg tro 10 posjoner med mat holdt ja. Anonymkode: e195c...ded
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vis alle lager noe. Burde vel en langpannekake være nok? Eller bare en kake av noe slag. Har dere ikke avtalt hva mat det skal være? Brø mat med pålegg eller er det grilling?? Om alle tar med seg noe skulle jeg tro 10 posjoner med mat holdt ja. Anonymkode: e195c...ded Kake i langpanne blir nok alt for mye. Ikke grilling, buffet. Nei, vi skal lage mat. Hva slags vet jeg ikke. Anonymkode: 85a13...091
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Okei du kan jo lage gulerotkale, sjokoladekake, muffins, boller. Rart du ikke har fått beskjed. Så du må lage varm mat? Suppe? Lapskaus? Pomfri, bakt potet, gryterett med ris? Er så dårlig på sånt selv. ferdig smurte rundstykker, en god salat, hvitløks brød, krydret stekt laks, stekt ris med egg og/eller kyllig, grilla kylling, potetsalat, pølser, skinkestek.. noen forslag. Hehe Anonymkode: e195c...ded
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Utrolig merkelig hvis ikke verten/vertinnen har gitt noen som helst tips, både til antall porsjoner og antall kaker. Har vært på flere sammenkomster der nesten alle tok med karbonader, potetsalat og sjokoladekake, og sånt blir det ikke mye feststemning av. Jeg ville laget kake i porsjonsformer, muffins e.l., slik at jeg ikke trengte å sette frem alt samtidig. På den måten kan du trygt ta med rester hjem i hvert fall. Anonymkode: 2cb2a...360
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Lag Rocky Road! Har aldri opplevd at det er rester av dette igjen på noen fester/bursdager jeg har vært på. Har lagd dette mange ganger i barne bursdager for et par venner. Disse blir tømt veldig fort og er så utrolig godt og enkelt å lage Anonymkode: 28a8e...9ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå