Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er dagmamma/barnevakt på dagtid for en herlig liten tass på 16 mnd. Det er bare han og meg, og jeg merker at han kunne hatt godt av litt flere utflukter. Vi har tatt noen turer på stranden og slikt i det siste, men nå som det blir litt kaldere i været passer ikke det så bra. Så jeg lurte på om noen her har noen tips til hva man kan finne på med småbarn i Oslo som er gratis eller ikke koster så mye? Gjerne steder der det er mulig med litt aktiviteter, han fascineres ikke av ting særlig lenge av gangen hvis han ikke får utforske det med hendene sine, er for eksempel veldig lite glad i TV.

På forhånd takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med Frognerparken?  Mate ender,  se på et par statuer, lekeplassen og piknikk

Kanskje det er en åpen barnehage i nærheten dere kan dra i? 

Endret av labine
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men de fleste bydeler har åpne barnehager. Der er det ofte flere av de som er hjemme som tar seg en tur innom. Barna leker du får ta deg en kaffekopp. Her har de en barnehage fra 0-1 år, og 1-6 år som drives av kommunen. Min elsket den fra 1-6 år i den alderen, og det var veldig spennende med de store barna, kunne stirre på dem leeeenge og skulle herme. :fnise: Vil anbefale det jeg! :duskedame:

Anonymkode: 019b8...557

Skrevet
15 minutter siden, labine skrev:

Hva med Frognerparken?  Mate ender,  se på et par statuer, lekeplassen og piknikk

Kanskje det er en åpen barnehage i nærheten dere kan dra i? 

Hadde glemt lekeplassen i Frognerparken, den er jo veldig fin! Eller var det i alle fall da jeg var liten...

Takk for gode tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Dra til en byggeplass så han kan få se på gravemaskiner og kraner og slikt. 

Anonymkode: 3a183...de5

• Liker 2
Skrevet

Hva med en tur til Ekeberg? Lekeplass og flere dyr man kan hilse på der.

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Vi har kost oss masse i Frognerparken i dag, lillegutt sover søtt i vognen sin nå. I morgen skal vi til åpen barnehage, eller kanskje på stranden igjen hvis været holder seg.

Dere er supre :)

Gjest Fjotteri
Skrevet

Gården på Bygdøy, åpen gård på Kampen og Ekeberg, Torshovdalen, tur langs Akerselva. 

Som forelder hadde jeg ønsket åpen barnehage noen ganger i uka. Eller babysang osv, litt rolige aktiviteter og litt med andre barn. 

Skrevet

Botanisk hage, lekeplassen i Sofienbergparken, tur langs Akerselva for å mate ender og se på fossene, Barnekunstmuseet eller andre museer (feks Folkemuseet), babysang, gå på Deichmanske og les en ny bok, kjør en tur med trikken, besøksgårdene, gå på en barnevennlig café... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...