Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At utsende har noe å si når man velger partner (i alle fall i første omgang), er det vell ikke mange som benekter (selv om det er mer som må stemme for å få de varige forholdene), men hva med når man velger venninner?

Og får pene jenter flere venninner? 

Jeg har den siste tiden hatt fire bekjente på Facebook som har postet bilder fra babyshoweren de ble overrasket med, og jeg ble litt paff da jeg så oppmøte hos flere av de. To av jenten som begge nok kan beskriv som langt penere enn gjennomsnittet hadde babyshowers med henholdsvis 28 og 33 venninner! 😳 hos den tredje bekjente hadde 8 venninner ordnet shower og hos den fjerde var det 3 oppmøte. Hun som hadde 8 er ei helt normal jente og hun med 3, ganske normal hun også selv om jeg nok hadde peket ut hun andre som penere om jeg måtte. 

Jeg vet noen venninner planlegger shower for meg (mannen min er dårlig på å holde på hemmeligheter) og vil tippe det blir fire venninner som stiller. Og det setter meg nok akkurat på "riktig" plass i den uhøytidelige teorien min. 

Har mange ganger lurt på om hvorfor noen alltid har et hav av venninner rundt seg, mens mange (meg selv innkludert) "bare" har noen få. Men jeg kan liksom ikke helt se for meg hvordan man pleier vennskapet med 32 venninner. Men begynner å tenke at det rett og slett er utseende som spiller størst rolle, ikke personlighet. Noen andre som har tanker om det? Og uf så overfladiske vi har blitt 😳

Anonymkode: 49687...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre utseende gir tidlige sosiale muligheter, dette påvirker deg hele livet. Dessuten er jo alle jenter bifile, så de vil jo velge penere jenter å omgås. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det ofte er motsatt. At veldig pene jenter/damer ikke har mange venninner.

Har selv ofte fått høre at jeg er vakker, hatt mange beilere etc, men har opplevd avvisning fra endel venninner, spesielt en gjeng da vi var endel ute. De ville ringe meg på søndagskvelden å snakke ut om problemene sine etter en bytur, men ikke ha meg med på byturen...

Anonymkode: 0a6f6...6fe

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mindre.

Hele livet mitt har jeg fått kommentarer om kroppen min, hele livet--av damer... det er ufattelig slitsomt, som om den har satt hovedfokus på at jeg ikke får lett venner - ikke meg som person.

( alltid vært naturlig tynn og høy )

Anonymkode: cac54...8c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke jeg er spesielt pen, midt på treet faktisk, men har tonnevis av venner. Kjenner derimot ei annen jente som er absolutt nydelig (og det synes alle andre i bygda også), men som har veldig få venner, og de aller fleste snakker bak hennes rygg. Så synes ikke utseendet har mye å si når det kommer til vennskap, nei. 

Anonymkode: b53df...731

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har mange ganger lurt på om hvorfor noen alltid har et hav av venninner rundt seg, mens mange (meg selv innkludert) "bare" har noen få. Men jeg kan liksom ikke helt se for meg hvordan man pleier vennskapet med 32 venninner. Men begynner å tenke at det rett og slett er utseende som spiller størst rolle, ikke personlighet. Noen andre som har tanker om det? Og uf så overfladiske vi har blitt 😳

Jeg er mann og har ikke så mange kompiser, men bestekompisen min har lett 30 stykker på besøk når han har fest og det arrangerer han jevnlig. Tror det er sånn man sosialiserer med større vennegjenger, man sosialiseres ved at alle er med på samme fest eller noe. Da får man tid til å pleie vennskapet uten at det tar mye tid.

Samme gjør omtrent alle vennene mine som har større vennegjenger. Er vennegjengen på 15-stk så pleies den ved å invitere de 15 med på noe med jevne mellomrom. Så har man kanskje 2-3 slike vennegjenger.  Men man er jo kun nær venn med noen få av dem.

Nå vet ikke jeg hvordan det er med jenter, kanskje går det på utseende, men jeg ville heller sjekket hvem de har i vennegjengene sine. Har de kanskje vært flinke til å ta vare på vennene sine fra VGS/studietiden. Er de fra den nåværende jobben? Har de noen fortrinn for å få en større vennegjeng? Eksempel om man studerte i samme by som man fortsatt bor i så er det jo lettere å beholde studievennene enn om man har flyttet til et sted få av studievennene flytter til.

Selv studere jeg på et studie hvor det er lett å få store vennegjenger, men hadde jeg ikke studert og heller begynt rett i jobb på en arbeidsplass med få ansatte eller ansatte i feil aldersgruppe så hadde jeg slitt med å få en stor vennegjeng. Nå har ikke jeg en stor vennegjeng, men det er et bevisst valg og det er det sikkert for ganske mange uten stor vennegjeng. Ikke alle trives i større grupper f.eks.

Anonymkode: 2163f...aab

• Liker 4
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At utsende har noe å si når man velger partner (i alle fall i første omgang), er det vell ikke mange som benekter (selv om det er mer som må stemme for å få de varige forholdene), men hva med når man velger venninner?

Jeg har den siste tiden hatt fire bekjente på Facebook som har postet bilder fra babyshoweren de ble overrasket med, og jeg ble litt paff da jeg så oppmøte hos flere av de. To av jenten som begge nok kan beskriv som langt penere enn gjennomsnittet hadde babyshowers med henholdsvis 28 og 33 venninner! 😳 hos den tredje bekjente hadde 8 venninner ordnet shower og hos den fjerde var det 3 oppmøte. Hun som hadde 8 er ei helt normal jente og hun med 3, ganske normal hun også selv om jeg nok hadde peket ut hun andre som penere om jeg måtte. 

Jeg vet noen venninner planlegger shower for meg (mannen min er dårlig på å holde på hemmeligheter) og vil tippe det blir fire venninner som stiller. Og det setter meg nok akkurat på "riktig" plass i den uhøytidelige teorien min. 

Jeg er mann, og har lest gjennom svarene. Min tanke er at hva du beskriver, og min personlige erfaring, er at vakre jenter har ting gående for seg.

Dog er min erfaring at vakre jenter ikke nødvendigvis er alt det. De har skjønnhetens fordel, ja vel, men samtidig er de mennesker akkurat som deg og meg, og noen ganger kan djevelen lure bak dem som han aldri vil gjøre bak deg.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg er mann, og har lest gjennom svarene. Min tanke er at hva du beskriver, og min personlige erfaring, er at vakre jenter har ting gående for seg.

Dog er min erfaring at vakre jenter ikke nødvendigvis er alt det. De har skjønnhetens fordel, ja vel, men samtidig er de mennesker akkurat som deg og meg, og noen ganger kan djevelen lure bak dem som han aldri vil gjøre bak deg.

Har du selv erfaring med dette?:fnise:

Anonymkode: 0a6f6...6fe

• Liker 1
Skrevet

Det går mer på personligheten og hvor sosiale de er, tror jeg da.  

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at alle kvinner er det samme. Med andre ord kan jeg ikke spesifikt presisere det ut av feministisk sensurering. Likevel kan jeg insinuere det, og likevel lande på samme premiss. Du klager over at kvinner er det jeg ikke kan si kvinner er, men jeg hevder kvinner er hva jeg ikke kan si kvinner er fordi kvinner er som de er. Med andre ord er det meningsløst å moralisere over spørsmålet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og har ikke så mange kompiser, men bestekompisen min har lett 30 stykker på besøk når han har fest og det arrangerer han jevnlig. Tror det er sånn man sosialiserer med større vennegjenger, man sosialiseres ved at alle er med på samme fest eller noe. Da får man tid til å pleie vennskapet uten at det tar mye tid.

Samme gjør omtrent alle vennene mine som har større vennegjenger. Er vennegjengen på 15-stk så pleies den ved å invitere de 15 med på noe med jevne mellomrom. Så har man kanskje 2-3 slike vennegjenger.  Men man er jo kun nær venn med noen få av dem.

Nå vet ikke jeg hvordan det er med jenter, kanskje går det på utseende, men jeg ville heller sjekket hvem de har i vennegjengene sine. Har de kanskje vært flinke til å ta vare på vennene sine fra VGS/studietiden. Er de fra den nåværende jobben? Har de noen fortrinn for å få en større vennegjeng? Eksempel om man studerte i samme by som man fortsatt bor i så er det jo lettere å beholde studievennene enn om man har flyttet til et sted få av studievennene flytter til.

Selv studere jeg på et studie hvor det er lett å få store vennegjenger, men hadde jeg ikke studert og heller begynt rett i jobb på en arbeidsplass med få ansatte eller ansatte i feil aldersgruppe så hadde jeg slitt med å få en stor vennegjeng. Nå har ikke jeg en stor vennegjeng, men det er et bevisst valg og det er det sikkert for ganske mange uten stor vennegjeng. Ikke alle trives i større grupper f.eks.

Anonymkode: 2163f...aab

Mye fornuftig i det du skriver. Er selv tilflyttet her i byen og ser jo absolutt en tendens til at de med mange venninner er de som har holdt sammen siden vgs. Og ikke nødvendigvis at de treffes så ofte, men i bursdagsfeiring og jentejulebord e.l. Mens de venninne jeg har her er fra litt her og der og jeg må dermed sette av tid til hver og en av dem, istede for å kunne gjøre som kompisen din å sammle på en og samme kveld og på den måten ha pleid "forholdet" til samtlige. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke jeg er spesielt pen, midt på treet faktisk, men har tonnevis av venner. Kjenner derimot ei annen jente som er absolutt nydelig (og det synes alle andre i bygda også), men som har veldig få venner, og de aller fleste snakker bak hennes rygg. Så synes ikke utseendet har mye å si når det kommer til vennskap, nei. 

Anonymkode: b53df...731

Nei, synes pene mennesker er utsatt.

Anonymkode: cac54...8c3

AnonymBruker
Skrevet

Pene mennesker har en fordel at de blir dømt etter utseende og ikke personlighet. Jeg hadde en venn som var utrolig kjekk, kanskje kjekkere enn Brad Pitt, og jeg har aldri hatt en venn som har hatt så mange damer som han hadde. Ingen av mine andre venner har hatt så mange forskjellige damer som ham. Dette bare fordi han hadde fint utseende, men som personlighet var han utrolig sleip og drittsekk. Jenter falt som fluer for ham.

Jeg og han delte hybel, og fikk god kontakt med hverandre, men han har en ordentlig sleiping. Husker at han hadde sex med tre forskjellige jenter samme dag. Kan ikke fatte hvordan han klarte det, men sånn var han bare. Nå har han roet seg ned, og giftet seg, men han var en skikkelig player som såret mange jenter. Husker en jente satt og gråt på vår trappeoppgang, fordi han hadde tatt hennes jomfrudom, og hun var muslim. Da var han i trøbbel, men han overlevde. Mener at han ikke hadde så mange venner, fordi han hadde masse på gang med forskjellige damer. Han var ofte opptatt og holdt seg til ett par venner. Vi var gode venner, og naboer siden vi delte hybel, men vi var vidt forskjellige personligheter. Tror ikke dama hans vet noe om hans fortid.

Anonymkode: 6a37e...c9e

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pene mennesker har en fordel at de blir dømt etter utseende og ikke personlighet. Jeg hadde en venn som var utrolig kjekk, kanskje kjekkere enn Brad Pitt, og jeg har aldri hatt en venn som har hatt så mange damer som han hadde. Ingen av mine andre venner har hatt så mange forskjellige damer som ham. Dette bare fordi han hadde fint utseende, men som personlighet var han utrolig sleip og drittsekk. Jenter falt som fluer for ham.

Jeg og han delte hybel, og fikk god kontakt med hverandre, men han har en ordentlig sleiping. Husker at han hadde sex med tre forskjellige jenter samme dag. Kan ikke fatte hvordan han klarte det, men sånn var han bare. Nå har han roet seg ned, og giftet seg, men han var en skikkelig player som såret mange jenter. Husker en jente satt og gråt på vår trappeoppgang, fordi han hadde tatt hennes jomfrudom, og hun var muslim. Da var han i trøbbel, men han overlevde. Mener at han ikke hadde så mange venner, fordi han hadde masse på gang med forskjellige damer. Han var ofte opptatt og holdt seg til ett par venner. Vi var gode venner, og naboer siden vi delte hybel, men vi var vidt forskjellige personligheter. Tror ikke dama hans vet noe om hans fortid.

Anonymkode: 6a37e...c9e

Hadde du sex med ham?

Anonymkode: 8c600...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Det er motsatt.

Pene kvinner har ting gående for seg i livet - bortsett fra på det rent sosiale. Det er den ene baksiden til noe som ellers er en fordel. 

De fleste kvinner vil ikke bli ignorert for venninnen, valgt bort på byen eller introdusere kjæresten for en (litt for) pen singel venninne. 

Anonymkode: 07362...360

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en venninne da? En som blir med på kjøpesentere der dere kan kjøpe lik jakke så dere slipper å bli mobbet på skolen fordi dere er i flertall (har sett mange av dem!)? En som kan være med på do? En du kan le med, og dele alle hemmelighetene dine med? En som synes at du er pen? 

Det er mange typer "venninner", og hvis noen er venn med deg fordi du er pen så vil jeg ikke si det er en særlig god venninne. Blir litt som å samle på Pokémonkort? "Jeg fikk glinsekortet!"

Anonymkode: b7333...6e8

Skrevet

Jeg tror det er både og, men mest avhengig av personlighet. Jeg vet om pene jenter som har svæære vennegjenger og jeg vet om pene jenter som bare har et fåtall venner. Jeg tror pene jenter som generelt er hyggelige, kontaktsøkende og sosiale som regel vil ha få problemer med å få seg venner, mens de som er introverte, sjenerte og/eller litt asosiale samtidig som de er pene kanskje vil slite litt med å få venninner siden de fort kan bli oppfattet som arrogante. Også har du de som er pene utenpå men ikke innvendig. Disse er gjerne populære på ungdomsskolen, men sliter nok litt mer i voksenlivet. 

AnonymBruker
Skrevet

eneste jeg har å si er; Takk å lov for at ALLE har forskjellig mening på hva som er pent eller ikke. Du kan synes ei jente er pen, mens jeg kan synes hun er under gjennomsnittet. For andre kan vedkommende være kjempe pen og omvendt. Så derfor vil det ikke være noe fasit, samme gjelder om en gutt er kjekk eller ikke.

Anonymkode: 3ac5a...f2b

Skrevet

Tror det er veldig individuelt og at mye av det kommer an på personlighet. Ikke at folk flokker seg rundt personer med en type personlighet, men at det er en personlighetstype som trenger mange rundt seg og derfor har mange venner.

Dessuten er det jo veldig individuelt hva vi synes er pent eller ikke. Jeg og min venninne (som er min eneste venninne også) har svært sjeldent samme holdning til om en person er pen eller ikke. Kan telle på en hånd de gangene vi har vært enige om hvor pent et annet menneske er. :)

Skrevet

Jeg har alltid hørt av begge kjønn at jeg er pen og slikt. Jeg kan ikke si at jeg har stor vennekrets. Det har vært mye hat og misunnelse for de dummeste ting. Noen syntes jeg får alt i fanget fordi jeg ser ut som jeg gjør (må jo si meg uenig, men lett å vinkle ting fra utsiden). Jeg har vært mye ensom, men også til tider valgt det fremfor slike "venninner". Jeg er en svært trofast venn og er lett å omgås med, så jeg vet at det ikke er fordi jeg er bitch eller noe i den duren.

Dette har bidratt til at jeg er en "kjæreste-jente", fremfor en med stor vennegjeng.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...