Gå til innhold

Flau over min egen søster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Søsteren min er helt på bærtur, og det har hun vært i mange år. Hun ligger rundt, prøver seg på mine kompiser, oppfører seg som en fjortis og jeg blir ordentlig flau av å drikke sammen med henne. For noen år siden, prøvde hun seg på min daværende kjæreste rett foran øynene på meg. Hun driter seg ut fullstendig hver gang hun drikker og rykter sprer seg som ild i tørt gress, og jeg får kommentarer og spørsmål fra kjente og ukjente angående hva hun driver med. Ja, så må det vel nevnes at hun har mann og barn, OG er bikket 30! 

Hva gjør jeg som søster i en slik situasjon? Det er vondt å se sin egen søster drite seg ut, og det er ekstra vondt å tenke på de hun har hjemme... Hun kan ikke ha det godt, men det er umulig å snakke med henne om det. Tanker?

Anonymkode: eaa69...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun driter seg ut når hun drikker skriver du, men er hun normal når hun er edru? Hva skjer dersom du nekter å drikke sammen med henne, men heller foreslår en annen aktvitet?

Anonymkode: e6cb9...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun driter seg ut når hun drikker skriver du, men er hun normal når hun er edru? Hva skjer dersom du nekter å drikke sammen med henne, men heller foreslår en annen aktvitet?

Anonymkode: e6cb9...94d

Det som skjer da, er at hun blir dødelig fornærmet og snakker dritt om meg til mine andre søsken.. Jeg TRENGER ikke å invitere henne på mine fester liksom, men det blir styr hvis ikke. I tillegg er det en liten bygd, så jeg får høre fra henne og andre alt det hun finner på på fester. Hun ler av det, men ingen andre enn hun synes det er gøy. Jeg aner ikke hva jeg skal si eller gjøre. Hun trenger tydelig hjelp. 

Anonymkode: eaa69...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å snakk med henne, få henne til å åpne seg. Si at hun bør tenke seg om sien hun har familie, men ikke klandre henne, bare prøv å forstå, se om hun kan si noe o hvorfor hun holder på som hun gjør. Er hun avhengig av alkohol?

Anonymkode: 09018...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...