AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #21 Del Skrevet 14. juni 2016 Det som irriterer meg mest er folk som ikke bruker blinklys. Både i rundkjøringer, kryss og når situasjonen ellers tilsier at bruk av lysene er fornuftig. Kunne spart mye tid hvis folk kunne bruke lysene til de formålene de er tiltenkt. En annen ting som kan irritere meg er at folk ikke slipper frem andre når det er mye trafikk. Hvis du ser at det står en bil eller to som skal til høyre i et kryss i rushtrafikken, gjør det ingenting om du slipper opp gassen et par sekunder. Det er mye bedre at vi slakker gassen i 2-3 sekunder, fremfor at de må vente i flere minutter. Jeg gjør det så ofte jeg kan, og får et hyggelig takk tilbake. Man har jo vært i samme situasjon selv, så hvorfor ikke være litt hyggelig mot andre? Anonymkode: 8107b...f64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinniMiMy Skrevet 14. juni 2016 #22 Del Skrevet 14. juni 2016 Isted var jeg ute og kjørte en tur, det er en del veiarbeid i område der jeg bor og mer, pga nye E18? Jeg kommer da til ett påkjøringsfeltet hvor det alltid blir kø pga arbeid, folk pleier og være veldig flinke til og flette. Jeg prøver da og gjøre det, men han gammle IDIOTEN bak meg presser seg forbi meg og han skulle virkelig forbi. Jeg ser jo ut av vinduet og på gammern og bare hva faen? Mens han veiva med arma tilbake, døds irriterende. Det er også irriterende med de som bråbremser så blinker i det de svinger av veien, det skjer så ofte og jeg blir like forbanna hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #23 Del Skrevet 14. juni 2016 Den 8.6.2016 at 9.27, AnonymBruker skrev: Jeg er typen som er litt forsiktig i trafikken. Med forsiktig så mener jeg at hvis jeg skal ut på en vei så kaster jeg meg ikke bare ut hvis det bare akkurat så vidt går. Jeg kjører ut på veien når jeg føler det er forsvarlig. Dette kan gjøre andre bilister svært sinte og de kan reagere med og tute og blinke som en idiot. Noe som fører til at jeg ender opp med og kaste meg ut i veien, som kan skape farlig situasjoner siden jeg føler at det ikke er klart. Siden jeg vet at jeg er mer forsiktig en enkelte andre bilister ( noen få) så velger jeg og ikke kjører til veier jeg vet det er vanskelig og komme ut på enkelte tidspunkter på dagen når jeg vet det er mye trafikk. Da kjører jeg heller lengre omveier for og ikke skape irritasjon hos de mest aggressive bilistene og ikke ende med og skape en potensielt farlig situasjon med at jeg blir stresset av den aggressive bilisten som tuter og hisser seg opp og stresser meg. For ikke så lenge siden så kjørte jeg en ny vei. Det pøsregnet denne dagen, det var mange barn som var ute i veien og veldig uoversiktielig med biler som sto så man ikke hadde så god oversikt. Veien var ny og PgA alle barna og pøsregnet osv kjørte jeg litt under fartsgrensen . Hadde nok gjort det hvis jeg kjente veien også PgA føre og alle barna gjordet att et dvar det mest forsvarlige. Bilisten bak meg så ut som han skulle eksplodere i filler. Han tuta og blinka for harde livet ( akkurat som deg ). Vanligvis her så ville jeg kjørt inn i en busslomme og latt han kjøre forbi, men siden dette ikke var mulig på denne veldig korte strekningen. Så måtte han bare finne seg i og kjøre lite gran under fartsgrensen en bite liten stund. Vanligvis kar jeg meg stresse opp av sånn oppførelse og kjører raskere en jeg bør men her var det såpass uforsvarlig og kjøre i hans ønskede tempo at jeg ikke gjorde det. Når vi kom til et kryss la han seg på tuten og kjørte i motsatt kjøre retning og la seg ved siden av meg ( til venstre) ( sperret veien for de som skulle inn på vår vei)jeg trodde i det minste at dette betydde at han skulle oppover , men nei når jeg da kjørte nedover så kjørte han etter og forbi meg... Da var vi kommet ut på en vei der det var trygt og ligge i fartsgrensen så jeg lå bak han resten av veien. Altså han hadde ikke noe hastverk han bare taklet ikke og kjøre noen få meter bite litt saktere enn han ønsket. Billister som tuter og blinker og oppfører seg aggressivt i trafikken kan stresse opp andre billister og skape veldig farlig situasjoner. Om man ikke tuter men bare river seg i håret og skriker og slår rundt seg ( utrolig nok så skjer dette ) så vit at man ser dere og dere igjen stresser vedkommende i bilen foran . En stressa person kjører ikke forsvarlig. jeg kjører foresten ellers i fartsgrensen, nøye med og bruke blinklys, og kjører ellers alltid til siden og slipper biler forbi meg hvis jeg merker at bilen bak meg ønsker og kjøre rakere . Jeg velger også og unngå veier det er vanskelig og komme utpå siden jeg vet at jeg ikke er den som hiver meg raskest ut og dermed kan være en irritasjon for andre . Anonymkode: a8eea...fb9 Jeg er enig i at man må kjøre etter forholdene. Men den situasjonen jeg beskrev var en rundkjøring på E-vei som leder rett i tunnel, på en tørr, soleklar dag, ingen fotgjengerfelt eller andre veier i nærheten. Tantene kjørte likevel i 60 i 80-sonen, og det lenge! Det er 25% under, bare så det er sagt, og trafikken pleier her å flyte i 90-100km/t. Jeg krever ikke at noen skal bryte fartsgrensen, men på en dag med perfekte forhold skal man da kunne klare å akselere til vanlig marsjfart? Nå har jeg selv sittet på med mormor på motorvei som er regulert til 100, hvor hun lå i 50. Da jeg gjorde oppmerksom på det var hun ikke klar over det. Hun er heller ikke klar over noen av bilene rundt henne, bortsett fra deler av det som foregår foran henne. Kjører hun på smal vei er hun så redd for å dette av kanten på høyresiden, at hun kjører i motsatt kjørefelt - også i venstresvinger. Hun kjører ergo i blinde mot trafikken. Jeg er veldig glad i henne, men jeg kan ikke skjønne at hun har overlevd så lenge i trafikken med en slik kolossal mangel på oppmerksomhet og ferdigheter. Slike sjåfører er det for mange av. Anonymkode: a45e5...aab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 14. juni 2016 #24 Del Skrevet 14. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Leiebiler i USA var godt merket før, men det måtte de slutte med, for det var så mange turister som ble hijacket.... Anonymkode: a9178...957 Jeg vet de var merket bedre før 😌 Har vært i statene 41 ganger til nå og innehar statsborgerskapet. Uansett så kan man jo tenke at noen ikke nødvendigvis er fra samme område... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #25 Del Skrevet 18. juni 2016 Det viktigste i trafikken er å ta hensyn til andre, og det sliter mange med.. Jeg irriterer meg mest over dem som ikke bruker blinklys og de som ikke kan kjøre rundkjøringer (og spesielt de som legger seg opp på siden av min bil midt inne i rundkjøringen!! Man skal ikke ligge side om side der) Anonymkode: aa98e...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #26 Del Skrevet 18. juni 2016 Den 7.6.2016 at 9.40, AnonymBruker skrev: Jeg må krysse E18 for å komme inn på veien som fører til jobb, er mange som kjører inn her og stopper i siden for pause, lese kart/mobil osv. Helt greit. De fleste tar hensyn og kjører inn i kanten eller står på busstoppet 70m lengre fremme. I dag sto det ei dame midt i veien, rett ette avkjøringen.. Dvs at jeg ikke kunne kjøre inn, siden hun sto jo der. Ikke plass til å passere henne heller. Prøvde å tute, men tror ikke hun skjønte det. Lurer på hvordan de tenker.... Anonymkode: b213c...166 Du prøvde, men fikk ikke til? Da er det ikke det minste merkelig at damen ikke skjønte det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #27 Del Skrevet 18. juni 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste i trafikken er å ta hensyn til andre, og det sliter mange med.. Jeg irriterer meg mest over dem som ikke bruker blinklys og de som ikke kan kjøre rundkjøringer (og spesielt de som legger seg opp på siden av min bil midt inne i rundkjøringen!! Man skal ikke ligge side om side der) Anonymkode: aa98e...072 Hvis det er flere felter, kan man vel ligge side om side. Det avhenger av hvor man skal ut, og da skal man gi tegn, dvs. blinke til høyre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #28 Del Skrevet 18. juni 2016 Den 6.6.2016 at 21.46, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange idioter der ute som har klart å få lappen? Jeg kjører mye, forskjellige veier osv.. Og møter alltid på raringer i trafikken.. Folk som ikke kan kjøre i enkle kryss, de kutter svingen og treffer nesten den som står å venter på å komme ut. De glemmer blinklys i rundkjøringer, eller når de skal krysse veien. De bråbremser foran skilt med fotoboks, eller ny sone. Eller så har man de som lusker avgårde i 40km i 60sonen, så kommer 40sone, og de gasser opp i 60km. Folk slenger seg ut i kryss, uten å tenke på at det kommer biler bak, og de kjører ofte under fartsgrensa videre... Jeg begynner nesten å forstå hvorfor noen er veldig hissig når de kjører.. Her om dagen var det oppslag i lokalavisen om folk som snudde og kjørte mot kjøreretning på E18, for det var kø pga en ulykke.. Det kunne endt ganske ille. Jeg fatter det ikke! Hvorfor er folk sånn?! Er folk virkelig så dumme at de ikke skjønner skilt, kryss og andre trafikkregler? Eller er de så ego at de tenker at de har rett uansett? Anonymkode: b213c...166 Si meg, har mopeder og motorsyklister lov til å kjøre forbi - på sperrelinjer? På vei til jobb er det doble sperrelinjer mot tunnellen, her pleier det å være stillegående kø, men motorsyklistene suser forbi, og det på sperrelinjene til og med.......... Er det andre regler som gjelder for de eller er kun en dag jeg så en motorsykkel som ikke gjorde det, han stod i køa og ventet som oss andre, men kanskje pga det var en politibil i køa og så jeg.... Anonymkode: 18907...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #29 Del Skrevet 18. juni 2016 4 timer siden, Arabella skrev: Hvis det er flere felter, kan man vel ligge side om side. Det avhenger av hvor man skal ut, og da skal man gi tegn, dvs. blinke til høyre. Hvis det er en skikkelig stor rundkjøring så ja, men de fleste rundkjøringer har jo to felt uansett da og man skal ikke ligge på siden av andre biler, det sier vel seg selv at da blir det vanskelig for alle parter når man skal ut samme vei? den som ligger innerst og skal bytte felt over til høyre har jo vikeplikt for bilen på høyre side, da blir det fort kluss når man ligger side om side! Anonymkode: aa98e...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå