Gå til innhold

Kaste ris i do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag skulle jeg vaske en kjele halvfull med ris. Denne risen ville da jeg kaste i søpla. Men kjæresten min kom inn og mente jeg måtte kaste den i do i stedet for. Jeg argumenterte med at dette ikke var lurt fordi det kunne sette seg fast og at jeg har lest noen artikler om at da mater vi rotter. Kjæresten min mente at dette ikke var noe problem, at risen var så liten at den ikke ble sittende fast. Rottene kommenterte han ikke. 

Så hva mener KG? Lurt eller ikke? Og med begrunnelse værsåsnill :) 

Anonymkode: 2b6b8...e88

Videoannonse
Annonse
Gjest Snuppi
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag skulle jeg vaske en kjele halvfull med ris. Denne risen ville da jeg kaste i søpla. Men kjæresten min kom inn og mente jeg måtte kaste den i do i stedet for. Jeg argumenterte med at dette ikke var lurt fordi det kunne sette seg fast og at jeg har lest noen artikler om at da mater vi rotter. Kjæresten min mente at dette ikke var noe problem, at risen var så liten at den ikke ble sittende fast. Rottene kommenterte han ikke. 

Så hva mener KG? Lurt eller ikke? Og med begrunnelse værsåsnill :) 

Du har rett. Matrester kan tiltrekke seg rotter. Kommunen din har sikkert info om dette på deres websider.

AnonymBruker
Skrevet

Dette har vi en egen tråd på, alt kan kastes i do. 

Anonymkode: 53ac6...980

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Aldri mat i do! Det vil kunne klumpe seg og tette noe jævlig. Hva er vanskelig med å kaste det i vanlig søppel? Å som du sier, det er mat for skadedyr. Er virkelig tette rør noe dere vil ta sjangsen på? Det kan skje, å dere kan være heldige å slippe unna. Men det kan bli dyrt for dere

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde sikkert ikke do-etaten satt pris på.

Anonymkode: 6f34f...616

Skrevet

Hvorfor i alle dager ville noen funnet på å ta med seg en kjele fra kjøkkenet og inn på do?? Jeg hadde syntes det var rimelig spesielt..

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, HappyWaffle skrev:

Aldri mat i do! Det vil kunne klumpe seg og tette noe jævlig. Hva er vanskelig med å kaste det i vanlig søppel? Å som du sier, det er mat for skadedyr. Er virkelig tette rør noe dere vil ta sjangsen på? Det kan skje, å dere kan være heldige å slippe unna. Men det kan bli dyrt for dere

Enig! :)

I tillegg er det en risiko til forbundet med å kaste mat i wc: Rottene kan bli fristet av maten og svømme gjennom kloakkrørene og komme seg til wc-skåla...

Anonymkode: 38830...7f6

• Liker 5
Gjest Snuppi
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vi en egen tråd på, alt kan kastes i do. 

Anonymkode: 53ac6...980

Alt?? Bleier, bind, og gamle klær da eller?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, applestories skrev:

Hvorfor i alle dager ville noen funnet på å ta med seg en kjele fra kjøkkenet og inn på do?? Jeg hadde syntes det var rimelig spesielt..

Noen har nok dessverre lært dette hjemme

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, HVEM i alle dager kaster mat i toalettet? Hvem i alle dager har fått denne idéen? I hvilke hjem er dette vanlig? 

Anonymkode: 6c831...3b7

• Liker 5
Gjest HappyWaffle
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig! :)

I tillegg er det en risiko til forbundet med å kaste mat i wc: Rottene kan bli fristet av maten og svømme gjennom kloakkrørene og komme seg til wc-skåla...

ja de har ingen problemer med å komme seg oppover rørene om de tror de kan få tak i mer mat. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet spesielt med vann og avløp og problemer knyttet til dette.

Det er riktig at man med å kaste matfett/mat i toalettet tiltrekker skadedyr og rotter. I tillegg tetter det rør, som er svært kostbart å ordne opp i for kommunen og i så måte for dere.

Ris skal kastes i matavfall dersom dere sorterer mat i deres kommune, eller i restbeholder. Ingenting annet enn toalettpapir skal i toalettet. 

Du får ta ett enkelt googlesøk, så finner du tusenvis av linker til inn og utland om dette her i samtlige kommuner i omtrent hele verden. 

Anonymkode: b4ca6...f42

• Liker 4
Gjest Tom/Loki
Skrevet

Matrester skal ikke i do. Det er en grunn til at vi har søppelbøtter inne og når den er full kaster man posen i søppel dunken ute.

Aldri i do.

Skrevet

Det er bare tiss, bæsj og dopapir som skal i do.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Nå skal jeg konfrontere kjæresten min med beviste på at jeg har rett!! Hahahaha! 

• Liker 4
Gjest Snuppi
Skrevet
6 minutter siden, HappyWaffle skrev:

ja de har ingen problemer med å komme seg oppover rørene om de tror de kan få tak i mer mat. 

Usj.... plutselig kommer det en svær feit rotte og biter deg  rompa. 

Gjest HappyWaffle
Skrevet
1 minutt siden, Snuppi skrev:

Usj.... plutselig kommer det en svær feit rotte og biter deg  rompa. 

ei venninne fant en død mus i do så det skal man ikke se bort ifra :fnise:

Gjest Snuppi
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! Nå skal jeg konfrontere kjæresten min med beviste på at jeg har rett!! Hahahaha! 

Du får smøre litt på og si at rotter er spesielt hissige på peniser da de anser den som en fiende og biter til :tongue:

Gjest Snuppi
Skrevet
Et øyeblikk siden, HappyWaffle skrev:

ei venninne fant en død mus i do så det skal man ikke se bort ifra :fnise:

Herlighet... uff og huff... :ph34r:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...