Gå til innhold

Hvilket nordisk land er best ?

fffffffffffffffff  

25 stemmer

1. 1. ffffffffffffff

• Norge
      8
    • Sverige
      2
    • Danmark
      5
    • Finland
      2
    • Island
      5
    • De er er alle like bra
      1
    • Alle de nordiske land er elendige
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Hvilket nordisk land er best ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tasia
Skrevet

Hadde det ikke vært for skyhøy skatt og arbeidsledighet i Danmark, hadde jeg valgt DK, men tror nok Norge er best på de aller fleste og viktigste områdene :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i samtlige land og kan med hånden på hjertet si at Norge, Danmark og Sverige kommer sist i rekken av de 5.

Anonymkode: 62d70...71d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være Island! 😁

Anonymkode: 3df30...3fb

Skrevet

Norge er best, men så er jeg ikke akkurat kapabel til å gi en objektiv mening om denne saken. ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Danmark 🇩🇰

Anonymkode: ae61d...bbe

• Liker 1
Skrevet

Island!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Salka skrev:

Island!

Det har jeg faktisk lurt på når jeg har sett brukernavnet ditt her og der - har du Islandsk opphav? :) 

Anonymkode: 5ec04...020

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen. Alle nordiske land suger. I østen er det forbudt å ha utsikt mot norden, for det er bare kulde og shit. 

Anonymkode: 4c2dd...341

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Salka skrev:

Island!

Møkkaland. !

Anonymkode: 4c2dd...341

• Liker 1
Skrevet

Island og Norge har de fineste damene og den fineste naturen, men Sverige er helt overlegne når det kommer til idrett, musikk, film, teknologi, osv osv. Danmark og Finland har så rare språk, så de når ikke helt opp. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg faktisk lurt på når jeg har sett brukernavnet ditt her og der - har du Islandsk opphav? :) 

Ja, det har jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Salka skrev:

Ja, det har jeg :) 

Herlig, samme her.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Herlig, samme her.

Kult. :) 

AnonymBruker
Skrevet
Den 7. juni 2016 at 11.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i samtlige land og kan med hånden på hjertet si at Norge, Danmark og Sverige kommer sist i rekken av de 5.

Anonymkode: 62d70...71d

Hvorfor ? Kan du nevne de andre landene du likte bedre?

Anonymkode: c351f...00a

AnonymBruker
Skrevet
Den 8. júní 2016 at 23.02, Salka skrev:

Kult. :) 

Jeg og! Vaskeekte islending! 😁

Anonymkode: 3df30...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Norge, med Danmark hakk i hæl.

Anonymkode: 1e10a...3ff

Skrevet

Oppsummering av det nedenfor: Jeg kan bare svare det som blir min veldig personlige mening, og da kommer Norge på førsteplass, Island andreplass. Sverige (muligens) sist.

Jeg skulle gjerne ha svart mer "ordenlig", men problemet er at jeg er rævva når det kommer til "politikk og sånt" og det innrømmer jeg med en gang. Det interesserer meg bare ikke, så har aldri klart å lære meg det.

Det eneste av politikken rundt omkring som jeg faktisk har fått med meg er at Sverige sliter med asylpolitikken sin, og at det virker som man ikke har lov til å si noe negativt om innvandring. Det er et kjempeproblem i mine øyne, for det knebler på mange måter en åpen og ærlig debatt om hvordan det kan forbedres og hva som kan unngås. Så Sverige for min del havner da langt nede på lista.

Når det er sagt så elsker jeg det svenske språket og nasjonalsangen deres. Synes den er jättefin! :rodmer: Men å snakke språket og synge nasjonalsangen kan jeg jo gjøre i hvilket som helst land, så det teller kanskje ikke så mye.

Men noe som er viktig for meg er naturen. Hvordan det ser ut og hvordan det er å leve i naturen. På akkurat det havner Norge definitivt på toppen, helt klart. Skog, fjell, fjorder, enger, havet... Det er i mine øyne verdt så uendelig mye mer enn all politikk i hele verden. (Altså, hvis alt går til helvete er det jo i teorien bare å flytte til fjellet og bli der.) Jeg synes ikke at noen av de andre nordiske landene kan sammenlignes med norges naturlige skjønnhet. Men synes Islands natur havner på en trygg og god andreplass.

Finland og Danmark har jeg ikke en spesiell mening om, annet enn at jeg hater det danske språket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...