Gå til innhold

Anbefaling av kamera?


Anni

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser det er flere som er interessert i fotografering her inne. Jeg lurer litt på å kjøpe et ordentlig kamera til min forlovede i morgengave. Jeg har ikke peiling på sånne ting, det har han, men om jeg virker for interessert skjønner han nok at det ligger noe bak icon_smile.gif

Jeg håper å få noen anbefalinger på kameraer som er brukandes. Har ikke allverdens med penger å bruke på dette. Får man f.eks noe ok til 3-4000 kr? Gjerne et man kan kjøpe bedre utstyr til etterhvert...

Alle råd mottas med stor takk og glede!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har digitalkamera, opptil flere stykker icon_smile.gif Men de er med ganske dårlig (eller uten) zoom da.

Han vil vel ha et ordentlig bra kamera, og skal man ha digitalt som i tillegg er veldig bra må man vel opp i ganske store summer tror jeg..

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon's EOS serie kan jeg virkelig anbefale. Dette er speilreflekskameraer av god kvalitet og innen ulike prisklasser.

Selv har jeg brukt Canon EOS50 i mange år og er kjempefornøyd med dette. Et noe billigere alternativ er EOS300, som jeg tror du kan få til rundt 4000 kr inkludert objektiv.

Hvis mulig, få kamerahus med Canon-objektiv, da disse slipper inn mer lys enn sine "uekte" kolleger som ofte følger med.

_________________

***Bertha***1212[ Dette Innlegg er endret av: Bertha den 2002-03-04 21:40 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et digitalt Kodak DC3400 med zoom til jul i 2000. Det er jeg kjempefornøyd med! :0)

_________________

Hilsen Lissie1212[ Dette Innlegg er endret av: lissie den 2002-03-05 08:19 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for råd..

Speilreflekskamera ja, det er det jeg er ute etter (tror jeg). Skal sjekke ut de Canon-kameraene.. håper jeg finner et som ikke er så dyrt icon_smile.gif Er det sånn at man feks kan kjøpe bedre linse etterhvert? På en måte oppgradere? For det er jo dumt å kjøpe noe som han ikke er fornøyd med etter et år..

(Uff, er helt grønn..)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javisst, man kan kjøpe seg tilleggsutstyr etter hvert. Det er det som er det fine!

"Tilleggsutstyr" kan for eksempel være linser med forskjellig brennvidde (vidvinkel/zoom), filtere for farge og lyseffekter (små glass til å skru fast på enden av linsa), eller for eksempel stativ og blitz.

Etter hvert som man trenger det eller når lommeboka tillater det.

Lykke til, da!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste må vel være å kjøpe et godt kamera, så kan han spe på med bedre linse etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det beste er selvfølgelig å kjøpe så bra kamera som mulig, men når vi har brukt over 100 tusen på bryllupet har jeg litt begrensede midler til rådighet icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Canon IXUS digital kamera..

Det er ett skikkelig bra og sexy kamera, like stort som ei røykpakke til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fonøyd med canon eos300... er et veldig bra kamera i forhold til prisen. Jeg fikk det for 2799, med et canonobjektiv (29-80 tror jeg). Anbefales!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg fikk Kodak advantix T700 av min samboer i julegave. Kjmpeformøyd!!!

Ikke var det så veldig dyrt heller, 2000-2500, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...