Gå til innhold

Hjelp haster nakenbilder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom en utenlandsk mann på et nettsted plutselig kontakter og blackmailer deg for nakenbilder med trussel om å sende bilder han allerede har av deg til familie og venner, hva gjør man da? Nettstedet er ganske useriøst så å be morderator eller ledelse om hjelp er nytteløst.

Disse tidligere nakenbildene av meg er tatt av en norsk person uten mitt samtykke som han har deretter delt på nettet, denne mannen er i politiets system.

Hva kan jeg gjøre? Haster 

Anonymkode: 1b753...9fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vise det til politiet og spørre hva du/de kan gjøre?

Anonymkode: 71254...1ed

• Liker 5
Skrevet

Ring politiet og be om veiledning. 
De vil sikkert henvise deg videre til politiet i landet han er i.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, StudentLise skrev:

Ring politiet og be om veiledning. 
De vil sikkert henvise deg videre til politiet i landet han er i.

IP og adresse hans er umulig å få tak i..

Skrevet

Er det politiet som sier det eller?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, StudentLise skrev:

Er det politiet som sier det eller?

IP adressen kan ikke fås tak i på nettstedet og han bruker VPN. Har hatt lignende sak med politet der også vedkommende hadde brukt VPN, ingenting kunne gjøres 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

IP og adresse hans er umulig å få tak i..

Det er ikke umulig å finne ut av det. Men om politiet gidder å bruke ressurser på det er en helt annen sak

Anonymkode: dfe5b...4ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gir han beskjed om at utpressing er ulovlig og at du blir å kontakte politiet. Og du kan videre anbefale han å slette bildene så raskt han kan ettersom det er bevismateriale. Og husk din familie og dine venner vil aldri akseptere at en fremmed person setter deg i en slik situasjon, de er på din side. Aldri la deg presse. 

Anonymkode: 57756...7ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt venner og familie før han sender det. Si det som det er. 
Så puster du med magen, ring politiet og ta det derifra. 

Husk at venner og familier har forståelse for at utpressing ikke er din feil. Det at noen har tatt bilder av deg uten samtykke, er ikke din feil. Og en oppegående person vil forstå det. Venner og familie vil forstå. Det er ikke verdens undergang! 
Bare si det som det er så fort som mulig. Da kan han ikke vinne, samme om han sender de eller ei. 

Anonymkode: 30d38...870

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet.

Betal selvfølgelig ingen ting. Dette vil aldri kunne bli stoppet med betaling.

Vær forberedt på å informere venner og familie. Bedre at de får vite det fra deg enn fra andre (så kan de slippe å åpne bildene hvis de får de). 

Veldig pinlig men høyst sannsynlig vil alle dine venner og kjente slå ring om deg. Er bildene tatt uten ditt samtykke har du ingen grunn til å være flau. Har du vært naken eller hatt sex på en vanlig måte er det ingen ting å skamme seg over. Viser de at du har hatt sex med noen du ikke burde hatt sex med så bit tenna sammen og informer de aktuelle. 

Anonymkode: 3a272...394

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt tyren ved hornene og sagt han ikke fikk noe som helst av meg. Jeg hadde i tillegg sagt noe til foreldrene mine i tilfelle vedkommende sprer bildene, men ikke tatt bryet med å si i fra til venner. Litt flåsete sagt, men du sendte jo bildene til noen selv fordi du synes de var attraktive. Er det da verdens undergang at noen andre kanskje får se dem? Hvis vedkommende først har fått tak i bildene kan jeg garantere deg at de uansett ligger ute på nett. At det ligger nakenbilder av deg på nett hefter deg ikke senere i livet samtidig som det er så ekstremt mange nakenbilder på nett at dine vil drukne i mengden.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt flåsete sagt, men du sendte jo bildene til noen selv fordi du synes de var attraktive. 

Hvordan klarer du å lese det ut av TS sitt innlegg?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å lese det ut av TS sitt innlegg?

Fordi noen har fått tak i bildene på en eller annen måte. Enten fordi hun hadde lagret det i en skytjeneste med "Password" som passord eller fordi hun har sendt dem selv.

Gjest UhuruPeak
Skrevet

Som en over har skrevet. Hvis du ikke har noen tro på at politiet får utrettet noe hadde jeg sagt i fra til familien.  Da tar du makten fra han. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noen har fått tak i bildene på en eller annen måte. Enten fordi hun hadde lagret det i en skytjeneste med "Password" som passord eller fordi hun har sendt dem selv.

Eller noen har brukt ett eget kamera og tatt bilde av hene uten samtykke.

Anonymkode: d0a67...473

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller noen har brukt ett eget kamera og tatt bilde av hene uten samtykke.

Anonymkode: d0a67...473

Spiller ingen rolle. Er fullstendig uvesentlig for hennes vedkommende.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, du utelukker altså uten videre at det er romkamerat som har snikfotografert henne i dusjen...

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt flåsete sagt, men du sendte jo bildene til noen selv fordi du synes de var attraktive. Er det da verdens undergang at noen andre kanskje får se dem?

Jeg var mindreårig og ble truet, finner ikke slike folk attraktive noe sted.

Dere andre: Det virker om om han har dårlig tid. Går det an at jeg tar et bilde fra nettet og gjør det ugjenkjennelig (sender dette) før jeg kontakter politiet?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...