Gå til innhold

Synes du de i barnehagen bør prøve å få vekk flekker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange (!) ganger hentet et barn som har 4-5 timer gamle ketchupflekker på klærne. Ingen har gjort noe forsøk på å fjerne det, og tøyet er ødelagt. De tar ikke på smekke eller noe som helst. Jeg har ikke med dyre plagg i barnehagen, tar med plagg fra HM o.l., men det er like kjipt at det er ødelagt første dagen jeg har det med. 

Jeg synes at hvis barnehagen på død og liv må gi mat som setter flekker, som ketchup, og uten å bruke smekke så må de gjøre en innsats for å fjerne flekkene etterpå. De kan gi så utrolig mye annet som ikke setter flekker. 

Anonymkode: 48c39...d07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: a129c...a32

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Barn må ha på klær som kan søles på i barnehagen. Ketsjup kan du bruke Vanish på. 

Anonymkode: b5b66...fe0

• Liker 29
Gjest Becky48
Skrevet

Nei, de ansatte i barnehagen skal ivareta barnet mitt ikke klærne. :)

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mange (!) ganger hentet et barn som har 4-5 timer gamle ketchupflekker på klærne. Ingen har gjort noe forsøk på å fjerne det, og tøyet er ødelagt. De tar ikke på smekke eller noe som helst. Jeg har ikke med dyre plagg i barnehagen, tar med plagg fra HM o.l., men det er like kjipt at det er ødelagt første dagen jeg har det med. 

Jeg synes at hvis barnehagen på død og liv må gi mat som setter flekker, som ketchup, og uten å bruke smekke så må de gjøre en innsats for å fjerne flekkene etterpå. De kan gi så utrolig mye annet som ikke setter flekker. 

For engangs skyld er jeg enig.

Anonymkode: 89a87...d59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig.

• Liker 3
Skrevet

Absolutt ikke! Det er i forveien lav bemanning i barnehagen og jeg hadde blitt forbannet om de ansatte hadde brukt tid på å fjerne flekker fra klær i stedet for på barna.

Barnehageklær holder seg ikke pene så lenge. Til gjengjeld så er det heller ingen som rynker på nesen om barnet kommer i en ellers ren genser med noen umulige flekker som ikke går av i vask. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Tid til barna og deres sikkerhet er langt mer viktigere enn å tørke bort flekker.

Anonymkode: ddd53...f0d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Inocybe skrev:

Absolutt ikke! Det er i forveien lav bemanning i barnehagen og jeg hadde blitt forbannet om de ansatte hadde brukt tid på å fjerne flekker fra klær i stedet for på barna.

Barnehageklær holder seg ikke pene så lenge. Til gjengjeld så er det heller ingen som rynker på nesen om barnet kommer i en ellers ren genser med noen umulige flekker som ikke går av i vask. 

Jeg er ikke TS, jeg mener ikke at de skal sitte skrubbe, men jeg er enig med TS at de burde å kunne sette på smekke /forkle på barnene, det tar ikke lang tid. Det er ikke alle som har råd til å kjøpe klær i ett sett.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke!! Får jammen være en grense for alt Bhg ansatte skal gjøre, passe på at det er klær i skiftekurven, kle på unger som kommer i pysj om morgen, pusse tenner og nå også vaske flekker?  Når skal de få tid til å være sammen med barna? Ketchup går fint av m vanish, sitronsåpe eller zalo om man gjør en innsats!!!  

Anonymkode: 6a048...8d9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Flekkfjerning er det naturlig nok ikke tid til, men de burde kunne ta seg tid til å ta på ungene smekker.

Anonymkode: ab4fb...131

• Liker 8
Skrevet

altså, jeg mener de bør tørke vekk nok til at det ikke smitter videre på noe annet... men det er ikke av hensyn til klærne, men for at ikke alt mulig annet skal bli klissete og fullt av maten ;)

ellers så blir man vandt til og etter vært ganske god på flekk fjerning når man har barnehage barn ;) oljemaling eller akrylmaling som er tørket derimot, det har jeg enda ikke funnet noen god måte å fjerne på...
men... flekkete barn er veldig ofte lykkelige barn, og så lenge de var rene før de reiste hjemmenifra, så er det sånn det er å ha barn ;)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flekkfjerning er det naturlig nok ikke tid til, men de burde kunne ta seg tid til å ta på ungene smekker.

Anonymkode: ab4fb...131

Jobber i barnehage og er enig i dette.

Anonymkode: 719f8...085

• Liker 4
Skrevet

Er jo måte på hva en forventer. Om du på død og liv ikke tåler flekker, så tar du på barnet noe du ikke er redd for ;) 

Har også selv barn i barnehage, og er barnet skittent, så hiver jeg bare klær til bløt/vaskemaskinen når vi kommer hjem. Forventer ikke rene og pene barn etter en dag med mye lek ( og måltider). Fokuser heller på om barnet har hatt en bra dag. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Mallis skrev:

Er jo måte på hva en forventer. Om du på død og liv ikke tåler flekker, så tar du på barnet noe du ikke er redd for ;) 

Har også selv barn i barnehage, og er barnet skittent, så hiver jeg bare klær til bløt/vaskemaskinen når vi kommer hjem. Forventer ikke rene og pene barn etter en dag med mye lek ( og måltider). Fokuser heller på om barnet har hatt en bra dag. 

Så du synes at TS er helt urimelig fordi hun skulle ønske at de som jobber i barnehagen skal sette smekke på ungene når de spiser?

Greit nok det at de blir møkete, men det er vanlig f eks hvis de maler at de har forkle på seg, og det synes jeg barnehage ansatte burde å klare.

• Liker 4
Skrevet

Barnehageansatte har mer enn nok å gjøre om de ikke også skal gå over klærne til barna for å fjerne potensielle flekker. 

Ta på ungen klær som det ikke er så nøye med. 

Jeg hadde barnehageklær og vanlige klær. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, skruf skrev:

Barnehageansatte har mer enn nok å gjøre om de ikke også skal gå over klærne til barna for å fjerne potensielle flekker. 

Ta på ungen klær som det ikke er så nøye med. 

Jeg hadde barnehageklær og vanlige klær. 

Men sette på smekke på ungene når de spiser burde vel kunne klare?

Skrevet

Men sette på smekke på ungene når de spiser burde vel kunne klare?

Unger klarer å grise på seg flekker selv med smekke på. 

Tror ikke det er så vanskelig at barnehageansatte ikke fysisk klarer å sette på en smekke. Det er faktisk ikke de ansatte sitt ansvar å passe på klærne til våre håpefulle. Det blir flekker, det blir hull og revner i buksebaker. Sånn er det bare. 

• Liker 6
Skrevet

Barn skal gå i klær som skal kunne kastes, lekes med, søles ut og få hull i. Dersom klærne er for fine for sånt, bør ikke barn ha dem i det hele tatt etter min mening. 

Barn får ofte ketchup o.l på hendene, og tørker ofte av seg på klærne. Barnehagen driver ikke vaskeri, og har ikke ressurser til å finkjemme hvert barn etter flekker på klærne. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...