Gå til innhold

Alene på stranden, alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt nysgjerrig på hva andre foreldre syns. Hvilken alder har barna når de får dra alene på stranden med vennene sine? Svømmedyktighet er jo selvfølgelig et krav.

Selv dro jeg alene fra ca 9 år.

Anonymkode: 36856...5a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min 9 åring får ihvertfall ikke lov! Det hadde ikke vært snakk om engang, svømmedyktig eller ikke. Nærmere 15 år mener jeg.

Anonymkode: bcf83...c35

• Liker 1
Skrevet

14 på stranda og 12 i ferskvannet hvor det er mange folk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg varierte det fra barn til barn. Min første fikk ikke dra før han var 13 år gammel, mens min mellomste fikk dra allerede da han var 11 år. Begge kunne svømme, men førstemann var mye mer spontan, og sistemann var mye mer ansvarlig. Handlet også om hvilke venner de dro med. 

Anonymkode: b4930...bce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

12 år er vanlig

Anonymkode: 7bf56...080

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vel dra alene fra jeg var rundt 10 tenker jeg. Tenker man må se an ungen og hvilket omrpde man er i. Jeg kommer fra ei lita bygd hvro alle kjenner alle så det var alltid noen som "passet på" (tror jeg)

Anonymkode: 8cfc2...28e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Sulosi skrev:

14 på stranda og 12 i ferskvannet hvor det er mange folk.

Er det antall fol eller noe annet som gjør at du setter ulik grense? Jeg ville heller sluppet ungene til stranda enn ferskvannet nemlig. Så bare lurer :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min på 15 har fått lov siden hun var 13. 

Men ikke alene,må minst være to venninner. 

Anonymkode: 0e43a...906

Skrevet

Jeg fikk dra å bade alene fra jeg var rundt 9 år, tror jeg. Men da var både jeg og vennene mine svømmedyktige, og vi hadde kunnet svømme fra vi var 5-6 år. I tillegg var dette i et vann hvor det var relativt langgrunt, og selvfølgelig ingen ekkel understrøm som det kan være i f. Eks elver og i sjøen. Vi måtte også dra flere sammen, kunne ikke dra en og en. Vi fikk ikke være i elva alene før vi var 12-13, tror jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg var 8 da jeg dro alene, men var allerede medlem av svømmeklubb så var absolutt svømmedyktig,

Anonymkode: fa108...e77

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Ca 12, men da må man være svømmedyktig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og far er ikke enig. Våre er 11 og 12, og jeg syns de kan dra med venner uten at en av oss er med. Dette er et ferskvann som er populært med mye folk. De får beskjed om å ikke bade alene og passe på hverandre.

TS

Anonymkode: 36856...5a0

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
AnonymBruker
Skrevet

Min 12 åring får iallefall ikke lov. Han er umoden, spontan og veldig distre. 8 åringen er veldig forsiktig og ansvarlig. Hun får lov om noen få år 

Anonymkode: a254e...cae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst ved sjøen, vi reiste alene på stranda eller svaberg fra vi var 9

Anonymkode: 659e5...2ad

• Liker 2
Skrevet

Tenker med engang på hva som skjedde i Kristiansand med Sofia og Lene. Min på 9 får ikke lov!!

• Liker 2
Gjest Netttroll
Skrevet

9 år synes jeg er alt for lite. Fra året man begynner på ungdomsskolen er greit etter min mening, altså året man fyller 13 år.

Skrevet

Det har overhode ingenting med alder å gjøre, men kommer an på svømmeferdighetene både til mitt barn og vennene det skulle gått sammen med, hvordan de ville håndtert eventuelle kriser, spontanitet og fornuft ++

Mitt barn er 8 år, og det er lenge til hun får gå alene. Hun kan ikke svømme enda, selv om hun har gått mange svømmekurs. Hun skal være en veldig god svømmer før hun før hun får gå alene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ca.13.

Anonymkode: ec45a...4c1

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Tenker med engang på hva som skjedde i Kristiansand med Sofia og Lene. Min på 9 får ikke lov!!

Det hadde jo lite med bading å gjøre, kunne like gjerne skjedd om de bare skulle leke i skogen, eller på skoleplassen for den sagts skyld

Anonymkode: 8cfc2...28e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...