Gå til innhold

Vanskelig forhold til familien - råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har et vanskelig forhold til flere av mine familiemedlemmer på grunn av forholdet til min far. Jeg har de siste par årene funnet mer og mer ut at svært mye min far har sagt til meg i min oppvekst har vært løgner. Han har manipulert meg fra jeg var barn til å få et dårlig forhold til familiemedlemmer han selv ikke har et godt forhold til. Det samme har han også gjort med flere av mine søsken. Jeg har dog fått et godt forhold til disse familiemedlemmene han har et dårlig forhold til nå. Han har også løyet stygt om min mor og dette har ødelagt store deler av min oppvekst. 

Jeg er kristen, så jeg har gått dypt inn i meg selv og valgt å tilgi han selv om han har ødelagt mye. Men jeg klarer ikke ha kontakt med han dersom han ikke behandler meg pent, noe han ikke gjør. Mitt ene søsken sliter psykisk og har truet meg med vold (har også vært voldelig mot meg psykisk og fysisk) fordi h*n mener jeg behandler min far stygt siden jeg har bedt han om å behandle meg fint. Ett av mine andre søsken tror også blindt på det min far forteller og blir sint på meg fordi jeg ikke kommer på besøk dit. 

Dette er veldig vondt siden min far ødelegger forholdet til flere av mine søsken. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke så stor familie. Det er veldig vondt for meg. 

Anonymkode: 467e4...27c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...