Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fikk sms fra ett av barna dine mens det var hos den andre foreldren, og sms innehold informasjon om at den andre voksne har voldelig adferd mot ett av barna?

Typ lugging.

ER lugging av barn greit i desperate situasjoner?

I MIN verden er det vold.

Anonymkode: a019e...346

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Om det eks er for å hindre at en bil kjører på ungen og det eneste man får tak i er hestehalen for å holde ungen tilbake så er det ikke vold. Samme om det eks er å børste ett veldig flokete hår, det er fullstendig umulig å gjøre uten å lugge litt.

Men å lugge ett barn som eks straff er definitivt vold.

Anonymkode: 6ca7c...004

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på. Om det eks er for å hindre at en bil kjører på ungen og det eneste man får tak i er hestehalen for å holde ungen tilbake så er det ikke vold. Samme om det eks er å børste ett veldig flokete hår, det er fullstendig umulig å gjøre uten å lugge litt.

Men å lugge ett barn som eks straff er definitivt vold.

Anonymkode: 6ca7c...004

Enig i denne.

Ville fortalt den andre voksne at lugging og annen fysisk avstraffing er noe du IKKE ønsker, og om det skjer igjen kommer du til å melde fra til myndighetene om barnemishandling.

Anonymkode: 9063d...b66

AnonymBruker
Skrevet

Dreier seg om barn som ikke hører på beskjed og som blir lugget for å få respons.

Ett av barna ønsker ikke samvær med den andre foreldren da barnet mener det forekommer voldsomme irettesettelser hele tiden.

Den andre foreldren har samvær kun annenhver helg.

Barnet som ble lugget beskytter foreldren.

Så selv den andre forsøke tvinge barnet som ble lugget ut av huset, i ett voldsomt strabas. Barnet hulket og gråt, ville ikke. Dette er ett barn som ALDRI gråter. 

Som den med hovedansvar har jeg mange tanker og følelser men vet ikke hvordan jeg skal håndtere.

Den andre foreldren er konfrontert, innrømmer det men hevder det var en GOD løsning på utfordringen der og da.

Anonymkode: a019e...346

Skrevet

Lugging er aldri en god løsning med mindre det står om liv. Jeg hadde glatt tatt det med til bv så denne foreldren kunne fått litt foreldre veiledning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt barna mine være hos den forelderen som lugger m.m.

Anonymkode: 1a77e...4e7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville ringt den andre voksne, selvsagt.

Det finnes jo ikke noe annet svar enn å søke og avklare situasjonen.

Det kan være uheldige situasjoner som oppstår uten at det er tilsiktet. Man kan ikke tro alt barnet sier uten å undersøke litt.

Endret av MapleSirup

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...