Gå til innhold

Kan et fremmedlegeme bevege seg rundt i kroppen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg skrev et innlegg her for sikkert snart et år siden om et glaskår som muligens hadde havnet inni foten min pga litt ubehag dagene etterpå. Det gikk ganske fort over og jeg har ikke tenkt over det på lenge. Men for en liten stund siden oppdaget jeg en liten byllaktig utvekst(litt større enn en ert) i øvre del av magen som er ganske hard og litt vond å ta på. Googlet verkebyll og der står det at de kan oppstå hvis kroppen prøver å kvitte seg med et fremmedlegeme. Og da begynte jeg å tenke på dette glasskåret igjen. Kan det ha havnet inni kroppen og "ruslet" oppover i overkroppen? Eller blir det bare fjernt? Jeg har ikke kjent noe ubehag så jeg tviler jo veldig på det egentlig. Men 

Anonymkode: bd949...1ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din. Å få et glass skår til å vandre i huden fra foten til buken vil være ganske unikt. 

Anonymkode: eca2c...dec

AnonymBruker
Skrevet

Fremmedlegemer kan vandre rundt i kroppen, for eksempel en spiral som sklir avgårdet feil, eller mennesker som opererte sånn bånd på tarmen (husker ikke hva det heter, tidlig overvektskirurgi) - hvor båndet sklir opp eller ned. En liten partikkel kan vel vandre rundt i blodbanen, men er glasskår som du har kjent smerte av må nesten være så stort at det høres usannsynlig ut at skulle trenge gjennom huden og bli ført videre i systemet, for idet partiklen/glasset penetrere huden uten å komme ut igjen ville det skape en infeksjonstilstand, og du ville ha mye ubehag og smerter av det. Så høyst usannsynlig at verkebyllen din har noe med glasskåret å gjøre. 

Anonymkode: dcb86...102

AnonymBruker
Skrevet

Edit: ikke tarmen men ventrikkelen (magesekken) gastric bånd..

Anonymkode: dcb86...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...