AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Jeg skal kjøpe en dermalogica solkrem der i fra tenkte jeg. Solkremene fra det merket er altfor dyrt for meg å kjøpe i Norge, dessverre. Er det noen som vet om noen trygge selgere på Ebay? Er redd for å få falskt produkt. Anonymkode: 66faf...79a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Om selgeren er fra kina burde du ikke kjøpe, det har jeg alltid blitt advart om jeg ikke tar veldig feil. Kina er kjent for å produsere produkter som er falske og deretter selge dem som ekte varer. Anonymkode: b38a9...b89
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Uffda, takk for tips. Anonymkode: 66faf...79a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har vært veldig skeptisk til Ebay for jeg er redd for at de f.eks skal helle masse parfyme, eller alkohol i hudpleieproduktene man kjøper. Samtidig så tenker jeg at da skal man jo være bra uheldig. Men nå har lysten på Dermalogica produkter gjort meg veeldig fristet til å kjøpe på Ebay. Anonymkode: 66faf...79a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Det som går an er jo å prøve å google opp ebay-navnet på selgeren å se om noen har skrevet negativt/positivt om selgeren. Jeg har gjort det ett par ganger, andre ganger får jeg treff der kjøpere har skrevet om produktet eller om det har vært falsk som uten forsegling osv. Er ikke alltid en finner ebay-selgere på google men verdt ett forsøk. Om en finner selgere som er fra amerika eller england sies det at det er trygt, men jeg har ikke så mye erfaring så skal være forsiktig å uttale meg om det. Anonymkode: b38a9...b89
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Takk! Skal prøve å google litt. Har sååå lyst på. Anonymkode: 66faf...79a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Tenkte litt tanken på å kjøpe samples i dermalogica serien, men da er det jo litt vanskelig å se etter dette garantimerket som er utenfor på emballasjen. Jeg er spesielt skeptisk til å kjøpe solkrem da jeg er redd solfaktoren skal være borte. Noen som har noen ebay selgere å anbefale? Anonymkode: 66faf...79a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Visst du er åpen for å teste noe annet en Dermologica sin solkrem så kan jeg trygt anbefale solkrem fra Korea (har kun prøvd solkrem til ansikt derfra)! Er godt fornøyd med både "Secret Key Snail repairing sun cream" og "Cosrx Aloe Soothing sun cream". Ellers har jeg lest en del om mange som er fornøyd med "Missha All around safe block sun cream" Alle disse er SPF50 Jeg har kjøpt igjennom selgerne; iamlove-shop, f2plus1 og blueprint21. Kan også anbefale å handle igjennom "vanlig" nettbutikk som jolse.com, wishtrend.com, testerkorea.com eller roseroseshop.com Anonymkode: 69534...a99
Devilheart Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 At man ikke skal kjøpe fra Kina er bare myte. Vært Ebay-handler i mange år og kan telle på hånd de negative opplevelsene (vare ikke dukket opp, ikke bra kvalitet, osv.) jeg har hatt. Hvis man har PayPal-konto i tillegg, er man rimelig sikret. Her er noen regler for handel via Ebay: 1) ALLTID se at de er Top rated seller: 2) Les anmeldelsene av selgerne, både positive og negative. Er man storselger og proff, har man som regel 10000+ positive, få hundre negative. Det betyr IKKE at selgeren har svindlet, som oftest er det fraktproblemer eller problemer med varen, og selgeren er nøye på å løse de problemene som oppstår. 3a) Billig =/= bra. Ja, mye ting er billigere der enn her, men når en vare til 1000 kr her koster 10-100 kr der, bør det ringe en bjelle. 3b) Vær nøye på fraktalternativer. Ikke alle sender overalt og noen legger mye ekstra i frakten. Søk gjerne med Free shipping først. 4) Vær tålmodig! Det tar tid å sende pakker fra utlandet og som regel sendes de med sneglepost (cargo). Avhengig av frakten kan det ta fra 1 uke til 3 uker å få pakken. Ønsker du raskere frakt, bør man finne selgere fra Europa og nære områder. og 5) det er lov å tenke og bruke fornuften. Er noe for godt til å være sant, er det som regel det.
pandabear Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Når det snakkes om å ikke kjøpe fra Kina handler det om at de produserer mange falske varer innenfor kosmetikk. De putter mye rart i produktene som ikke er bra, men later som det er av ekte vare. Dette finner du selvsagt i andre land også, men mange har gode erfaringer fra Korea og UK, og kan oppgi trygge selgere, og det hjelper jo mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå