AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Hei! Dette er nok et idiotisk spørsmål, men jeg har aldri sendt pakker før. Supert om noen kan gi meg en kort briefing om hva man gjør. De ansatte i butikken er litt sure og lite behjelpelige, så jeg vil helst ha en oversikt. Jeg tenker å kjøpe en Norgespakke, fylle den opp hjemme og dra tilbake for å levere den. Er det noe spesielt jeg må gjøre annet enn å betale frakt når jeg leverer? Anonymkode: 68135...8ba
Sarah Dee Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Du kommer til å få en pakkelapp du må skrive mottaker og avsender på dersom du sender pakken som selvemballert norgespakke. Du kan pakke den inn i esker du har hjemme, eller kjøpe eske på posten.
Papirhjerte Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Nei Det holder å kjøpe en rød eske, og komme tilbake og betale frakt. Begrepet "Norgespakke" ble før brukt om den røde esken + fraktseddel, men i dag er "norgespakke" alt som har "norgespakke"-seddelen på. Trenger ikke å være pakket inn i den røde esken. Om du skal sende noe under 2 kg er det billigere å sende det som brev enn som pakke med sporing.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Dette er nok et idiotisk spørsmål, men jeg har aldri sendt pakker før. Supert om noen kan gi meg en kort briefing om hva man gjør. De ansatte i butikken er litt sure og lite behjelpelige, så jeg vil helst ha en oversikt. Jeg tenker å kjøpe en Norgespakke, fylle den opp hjemme og dra tilbake for å levere den. Er det noe spesielt jeg må gjøre annet enn å betale frakt når jeg leverer? Anonymkode: 68135...8ba Alt står godt forklart på posten.no. Begynn der. Norges pakke trenger du ikke kjøpe. Er pakken under vekt og mål grensene kan den sendes som brev. Ellers kan du bruke egenembalert Norgespakke. Det du betaler for er pakkelappen som du fyller ut med navn m.m. til deg selv og mottaker. Anonymkode: 742d3...ffa
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Takk for så informative svar til dere alle! Jeg skal sende ganske mye, så jeg må nok kjøpe en pakke der. Anonymkode: 68135...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå