Gå til innhold

Oj, SP2 ligger på maskinen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at jeg bør unngå å laste ned SP2, men når jeg gikk inn for å slette et program jeg hadde på maskinen min, fikk jeg øye på at jeg hadde "hurtigreparasjoner SP2" liggende allerede - og muligens har jeg bare lasta ned de automatiske oppdateringene uten å ha sett nøye nok på dem...

Kan jeg bare slette SP2 sånn uten videre? Har faktisk hatt litt trøbbel med maskinen i det siste, og gidder ikke å ta sjansen på at det er SP2 som har skylda.

K

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke SP2, men oppdateringer som senere blir lagt til i SP2.

Skrevet

Men det gjør ikke noe om jeg sletter dem eller?

K

Gjest Anonymous
Skrevet
Men det gjør ikke noe om jeg sletter dem eller?

K

Jo, hvorfor skulle du det? Det er sikkerhetsoppdateringer.

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at jeg allerede slettet et element før jeg tenkte meg om... :wink:

Bare redd jeg hadde gjort noe veldig, veldig dumt...

K

Gjest Anonymous
Skrevet
Grunnen til at jeg spør er at jeg allerede slettet et element før jeg tenkte meg om... :wink:

Bare redd jeg hadde gjort noe veldig, veldig dumt...

K

Ja, egentlig :). Bare gå på

http://windowsupdate.microsoft.com og last ned alle oppdateringer bortsett fra SP2.

Skrevet

Sp2 er en nødvendig sikkerhetsoppdatering, som du bør/må ha på maskinen din.

Gjest Genevieve
Skrevet
Sp2 er en nødvendig sikkerhetsoppdatering' date=' som du bør/må ha på maskinen din.[/quote']

Absolutt, last ned og installer. Bruker du Windows kan du ikke bare drite i oppdateringer fordi det er hipt og hate Microsoft.

Skrevet

Jeg hater på ingen måte microsoft, bare så det er sagt! :wink:

Men jeg kan ikke så mye om hvordan pc'n fungerer, og siden det har vært oppe i media flere ganger at SP2 faktisk kan resultere i problemer, så har jeg vært skeptisk.

Men - jeg ser jo det at det er en grunn til at SP2 har kommet, så jeg tror jeg laster den ned først som sist.

K

Skrevet

Jeg har også vært skeptisk mot SP2, derforventet jeg lenge med å installere den.

Men det funker helt glimrende. Bare vær obs på at Acer har gått ut og advart mot SP2-installeringer for sine PC-er.

Du bør helst ikke avinstallere oppdateringer. Det kan kødde til systemet rimelig mye! ;)

Skrevet

Du bør helst ikke avinstallere oppdateringer. Det kan kødde til systemet rimelig mye! ;)

Å, nei...Det var no' sånt jeg var redd for... :-( Håper virkelig min lille sletteutenåtenke-runde ikke har gjort vondt verre nå da...

:roll:

K

Skrevet

Nåda. Det går sikkert greit. :)

Men man bør IKKE gjøre det. Du er herved advart og opplyst.

Skrevet

Takker for hjelpen! :bukke:

Skal ALDRI gjør det mer... :oops: :wink:

K

Gjest Anonymous
Skrevet
Sp2 er en nødvendig sikkerhetsoppdatering' date=' som du bør/må ha på maskinen din.[/quote']

Noen har hatt problemer med det, er man ikke sikker så bør man ikke innstallere den ennå. Man bør ihvertfall ta backup og vite hvordan man reinstallerer windows.

Når det er sagt, så er det vanligste problemet relatert til SP2, at folk har spyware og virus på maskinen sin.

Skrevet

Mener du gjest, at det er mer sannsynlig at man får problemer med SP2 hvis maskinen er infisert?

K

Gjest Anonymous
Skrevet
Mener du gjest, at det er mer sannsynlig at man får problemer med SP2 hvis maskinen er infisert?

K

Ja, de kan skape problemer.

Skrevet

Nå har jeg lasta ned og installert SP2 - alt vel så langt!

K

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Du finner mye mer info på www.hardware.no og finn fram til forum. DER er det mye info der om slike problemer du nevner i din tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...