Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når skal man begynne med rynkekremer ? Hører noen sier 25, hva tenker dere ? Er 23 år nå 😊

Anonymkode: 84abf...7cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. De har ingen effekt som antirynkekrem.

Anonymkode: 081fe...55d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør rynkekrem, og fungerer de på noe annet enn å tømme lommeboka, ville jeg heller spurt om. Du kan selvsagt smøre deg med hva du vil når tid du vil, men ingen seriøse tester har til dags dato vist at antirynkekremer fungerer.  Den kremen som i Norge selges reseptfritt med mest innhold av vitamin A, som skal ha noe effekt på rynker, er Vitapankrem fra Apoteket.

Anonymkode: c98e9...438

• Liker 4
Skrevet

Jeg er over 60 år, og har vesentlig mindre rynker enn mine venninner på 50.  Det er genene som i hovedsak bestemmer hvor mye rynker du får, så ta en titt på din mors og bestemors ansikt. 

Det viktigste man kan bidra med selv er å unngå sol, få tilstrekkelig søvn, bruke fuktighetskrem/øyekrem hver morgen og å fjerne all sminke etter dagen.  Jeg bruker skrubbekrem i ansiktet èn gang per uke, men det trenger du ikke før du er blitt 40.  

De dyre kremene er ikke mer effektive enn de billigere.  Selv foretrekker jeg en fuktighetskrem som trekker inn i huden min raskt.  Prøv deg fram.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Solkrem fra ung alder daglig

Anonymkode: e1c26...a61

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

solkrem, vitaminer, ingen røyk, trening - rynkekrem er ikke før man er 35+. fuktighetskrem er bra å bruke før. forebygger.

Anonymkode: b547f...a64

AnonymBruker
Skrevet

(bra) rynkekremer inneholder sterke ingredienser som er for aktive for ung hud (kan gjøre vondt verre) , men noen kan brukes fra man er 30-35. Nå burde du fokusere mer på å bruke solkrem for å forebygge. 

Anonymkode: 90b78...496

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt solkrem hver dag i sommer og annenhver dag i vinter. Har gjort det siden jeg var 11. Har ennå ikke fått rynker, mens mine venninner allerede har mange. Noen har til og med begynt med botox. Begynnelsen av 30-årene. 

Anonymkode: 88ef4...59c

Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Aldri. De funker ikke og forstyrrer huden din. 

Skrevet

Ant-rynkekrem fungerer ikke.

Det som avgjør hvor mye/lite rynker du får, er gener og livsstil. Gener kan man ikke rå over, men man kan begrense rynker ved å ikke røyke, ikke bruke solarium, bruke solkrem, ikke sole seg for mye, få nok søvn og generelt leve sunt/regelmessig.

Skrevet
Den 6.6.2016 at 11.52, AnonymBruker skrev:

Når skal man begynne med rynkekremer ? Hører noen sier 25, hva tenker dere ? Er 23 år nå 😊

Altså de fleste begynner å bruke anti rynke midler når rynker faktisk begynner å dukke opp. Men det er viktigst å forebygge og spille imot før det begynner å skje noe. man sier 25 fordi man mister mye kollagen i den alderen (huden slutter å produsere overskuddet) og da må man støtte seg på en måte. Da vill jeg si av personlig erfaring at 20 heller ikke er for ungt å begynne med rynke kremer.

AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, June 06, 2016 at 21.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt solkrem hver dag i sommer og annenhver dag i vinter. Har gjort det siden jeg var 11. Har ennå ikke fått rynker, mens mine venninner allerede har mange. Noen har til og med begynt med botox. Begynnelsen av 30-årene. 

Anonymkode: 88ef4...59c

Bruker du så mye solkrem, så burde du begynne å te ke på at for mye solkrem og kan være uheldig. Vinterstid i Norge er det neppe noen som har behov for solkrem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du så mye solkrem, så burde du begynne å te ke på at for mye solkrem og kan være uheldig. Vinterstid i Norge er det neppe noen som har behov for solkrem. 

Selv om det muligens er lite sol får man bestandig stråling på huden, å ikke bruke solkrem når det f.eks. er snø er bare dumt  

Anonymkode: e1c26...a61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen krem kan fjærne rynker, bare forebygge. Det er mange faktorer som spiller inn, sol, kosthold, om man har tørr eller oljete hud, DNA, om man lager mange "grimaser " det er masse som spiller inn og vanskelig å forutsi. Der alder synes først er på hendene, rundt øynene og halsen. Mange forskere tror hvis man aldri hadde vært i sollys ville man vært rynkefri hele livet. Husk solkrem med god faktor! Også når du nærmer deg 30 kan du begynne med en retinol krem ( konsentrert vitsmin A ) for kosthold prøv å hold deg unna sukker og få i deg antioksidanter.

Anonymkode: 95092...d3d

Skrevet

Jeg tror det å bruke solkrem, ikke tilbringe for mye tid i sola, vaske fjeset morgen og kveld og bruke en parfymefri krem + få nok væske, sunn mat og søvn er det aller viktigste. Og så handler det jo litt om gener også! Min mor på 48 har relativt lite rynker så kanskje jeg også ser lik ut på hennes alder. :) *krysser fingrene*

Skrevet
Den 8.6.2016 at 17.35, AnonymBruker skrev:

Ingen krem kan fjærne rynker, bare forebygge. Det er mange faktorer som spiller inn, sol, kosthold, om man har tørr eller oljete hud, DNA, om man lager mange "grimaser " det er masse som spiller inn og vanskelig å forutsi. Der alder synes først er på hendene, rundt øynene og halsen. Mange forskere tror hvis man aldri hadde vært i sollys ville man vært rynkefri hele livet. Husk solkrem med god faktor! Også når du nærmer deg 30 kan du begynne med en retinol krem ( konsentrert vitsmin A ) for kosthold prøv å hold deg unna sukker og få i deg antioksidanter.

Anonymkode: 95092...d3d

Pseudovitenskap de luxe.

Som sagt, det er ingenting som kan fjerne rynker, og det eneste som kan forebygge er solbeskyttelse og det å unngå nikotin. Kremer og å unngå spesielle matvarer finnes det null og nada bevis for at fungerer. Selvsagt lurt å spise sunt, drikke mye vann, sove nok etc., men det finnes ingen bevis for at spesielle matvarer gir deg mer rynker. Og antioksidanter er heller ikke bare bra - for mye har man funnet ut at gir økt kreftrisiko.

Det er kun kosmetikkprodusenter og helsekostprodusenter som tjener penger på å få folk til å tro de må kjøpe produktene deres for å unngå rynker! Sleipt slagstriks, men det funker for dem (tjener millioner). Det funker derimot ikke for forbrukerne, som bare ender opp med tynnere lommebok.

AnonymBruker
Skrevet
Den 8.6.2016 at 18.16, kaffepulver skrev:

Jeg tror det å bruke solkrem, ikke tilbringe for mye tid i sola, vaske fjeset morgen og kveld og bruke en parfymefri krem + få nok væske, sunn mat og søvn er det aller viktigste. Og så handler det jo litt om gener også! Min mor på 48 har relativt lite rynker så kanskje jeg også ser lik ut på hennes alder. :) *krysser fingrene*

Min far på 60 er rynkefri, men så er han svart. Han har aldri brukt anti-rynkekrem, han smører ansiktet med Nivea Body Lotion hver dag. Ikke renser han huden heller. Vi svarte tåler generelt mer sol enn dere hvite. 

Anonymkode: 9c7c6...f93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gener og livsstil er alt som teller!

Jeg har aldri brukt antirynkekrem bortsett fra kanskje et par krukker jeg har fått i gave i løpet av livet. Er 42. Får høre at jeg ser ti år yngre ut enn min alder. Foreldrene mine gjør det samme. Søsteren min også, selv om hun røyket tidligere. Er helt sikker på at gener er det vikstigste og at man får mer rynker av å bekymre seg for alle rynker som måtte komme!

Anonymkode: 81e9d...968

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 8. juni 2016 at 12.41, AnonymBruker skrev:

UVA- og UVB-stråler trenger igjennom skyene, til og med vinduene dine. Man skal bruke solkrem hele året. 

Anonymkode: 90b78...496

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎2016‎-‎06‎-‎06 at 11.52, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet ditt med å få rynker? Det er faktiskt naturlig at kroppen endrer seg jo eldre du blir. Kremer har ingen effekt, forutom å tømme lommeboka di. Det finns heller ingen forskning som viser at sånne kremer har effekt.

Anonymkode: 45e13...8ae

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...