AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Hva vekker mammapolitiet i deg og hva gjør du? Sier du i fra? Sender du blikk? Later som ingenting? Ting som går meg til å reagere: - pledd forran vognåpningen - gravide/ammende som røyker og/eller drikker - selvsagt foreldre som ydmyker, håner og mobber barna sine Anonymkode: 5c1a4...d38 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Foreldre som sier: Hvis du ikke kommer nå går jeg / går jeg fra deg - spiller på barns frykt for og bli forlatt, det er helt feil måte å gjøre det på og kan skape angst. Anonymkode: d88fb...f44 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vekker mammapolitiet i deg og hva gjør du? Sier du i fra? Sender du blikk? Later som ingenting? Ting som går meg til å reagere: - pledd forran vognåpningen - gravide/ammende som røyker og/eller drikker - selvsagt foreldre som ydmyker, håner og mobber barna sine Anonymkode: 5c1a4...d38 Signerer også denne. Anonymkode: d88fb...f44 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Foreldre som sier: Hvis du ikke kommer nå går jeg / går jeg fra deg - spiller på barns frykt for og bli forlatt, det er helt feil måte å gjøre det på og kan skape angst. Anonymkode: d88fb...f44 Men duverden, så effektivt! :D Anonymkode: 5b837...51d 26
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Pledd o.l over vognen, dårlig bilsikring og åpenlys mobbing eller vold mot barn (ja, også "bare en dask"). Det er vel de verste, og her klarer jeg ikke å la være å si fra. Reagerer på de som røyker, men her er terskelen høyere for å si noe fordi det er 100 grunner til hvorfor man fortsetter å røyke, og de er uansett klar over at det er farlig (ikke at det unnskylder noe uansett). Anonymkode: ece85...009 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har hatt pledd sånn delvis foran åpning for å hindre for mye sol ned til barnet som sov. Ser ikke noe galt i det. Derimot er det mye annet jeg syns er borti vegg og staur. Anonymkode: 3c8e1...269 2
BlendaSensitive Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 Ingenting, jeg HATER uttrykket mammapoliti! Men som medmenneske blir jeg fryktelig opprørt av foreldre som selv er kledd i short og t-skjorte, men ungen har lue, teppe, jakke og så videre, og så lurer de på hvorfor ungen er rød i ansiktet og skriker. Alle former for mobbing, psykisk eller fysisk straff, foreldre (og andre voksne) som har det morsomt på barnets bekostning. Folk som drikker seg fulle med barna, uten at det er andre edrue voksne som tar over. Curling-foreldre! gah!!! Og foreldre som lar ungene ta fra andre barn saker, mobbe de, være alment ufyslige fordi deres egne barn skal frem i verden. På bekostning av andre. 18
BlendaSensitive Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldre som sier: Hvis du ikke kommer nå går jeg / går jeg fra deg - spiller på barns frykt for og bli forlatt, det er helt feil måte å gjøre det på og kan skape angst. Anonymkode: d88fb...f44 Om du har en annen løsning/råd får du gjerne tipse meg. Eneste andre alternativet jeg kommer på er med makt bære med en hylende, skrikende, sparkende lite vesen på 4 år. Og la vesker, handleposer være igjen. Fire-åringen er en veldig sterk og bestemt ung dame.
Gjest Netttroll Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 Truende foreldre: Jeg går fra deg om du ikke kommer nå, du får ikke lørdagsgodt om du ikke sitter stille. Kjønnsfordelende foreldre: Du kan ikke kjøpe de sokkene der da de er rosa, det er for jenter, du er gutt. Foreldre som aldri leker med barna: På lekeland for eksempel, løper barna rundt og prøver å få med mor og far, men nei de skal bare sitte der som noen slappe potet sekker. Foreldre som drikker/røyker/snuser foran barna. Foreldre som skaffer seg barn for å så be på knær om barnevakt få uker etter fødsel, altså har du skaffet barn så får du farsken meg passe på dem også. Pledd foran vognen er noe av det verste, da vi i dag er nok opplyst til å vite at det ER farlig. Og ikke minst foreldre som slår barna. Det takler jeg bare ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men duverden, så effektivt! :D Anonymkode: 5b837...51d Effektiv og skape angst i barn? Anonymkode: d88fb...f44 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 25 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Om du har en annen løsning/råd får du gjerne tipse meg. Eneste andre alternativet jeg kommer på er med makt bære med en hylende, skrikende, sparkende lite vesen på 4 år. Og la vesker, handleposer være igjen. Fire-åringen er en veldig sterk og bestemt ung dame. Du er voksen, du bestemmer uansett hvor viljesterk, sterk et barn er. Er det komplett umulig pga utviklingsfase så og ikke oppsøk slike situasjoner som kan trigge det. Har jobbet med barn i mange år, det jeg gjør er å sette meg ned, få øyekontakt og rolig forklare at vi må gå nå fordi vi skal noe/ rekke noe. Min erfaring er at barn tar beskjeden min, så lenge jeg viser de at jeg tar de alvorlig, ikke snakker over hodene deres eller er høylytt. Jeg bruker også navnet. Eks: Setter meg ned på huk ved Lars, får øyekontakt og sier: "Lars, nå må vi gå-vi skal nå bussen" Anonymkode: d88fb...f44 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #12 Skrevet 6. juni 2016 Mammapoliti, mammahjerte og mammamegmidtirævva. Sier som blendasensitive, at som medmenneske reagerer jeg på mye av det som er skrevet her. Anonymkode: 1b19f...99f 13
lunamuna Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldre som sier: Hvis du ikke kommer nå går jeg / går jeg fra deg - spiller på barns frykt for og bli forlatt, det er helt feil måte å gjøre det på og kan skape angst. Anonymkode: d88fb...f44 Det finnes flere måte å uttrykke seg på. Jeg pleier å si at nå skal jeg gå, og hvis hun/han ønsker å være med, så må hun/han komme nå. Funker fjell. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 2 minutter siden, lunamuna skrev: Det finnes flere måte å uttrykke seg på. Jeg pleier å si at nå skal jeg gå, og hvis hun/han ønsker å være med, så må hun/han komme nå. Funker fjell. Den er innenfor. Jeg har så respekt for mit barn at jeg tar meg tid til å gjøre overgangssituasjoner letter, som det jeg nevnter tidligere-får øyekontakt, bruker navn og er sikker på at han tar beskjed, funker fjell det og-og har fått en ressursterk gutt uten angst. Små tiltak foreldre kan gjøre. Anonymkode: d88fb...f44 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #15 Skrevet 6. juni 2016 40 minutter siden, Netttroll skrev: Truende foreldre: Jeg går fra deg om du ikke kommer nå, du får ikke lørdagsgodt om du ikke sitter stille. Kjønnsfordelende foreldre: Du kan ikke kjøpe de sokkene der da de er rosa, det er for jenter, du er gutt. Foreldre som aldri leker med barna: På lekeland for eksempel, løper barna rundt og prøver å få med mor og far, men nei de skal bare sitte der som noen slappe potet sekker. Foreldre som drikker/røyker/snuser foran barna. Foreldre som skaffer seg barn for å så be på knær om barnevakt få uker etter fødsel, altså har du skaffet barn så får du farsken meg passe på dem også. Pledd foran vognen er noe av det verste, da vi i dag er nok opplyst til å vite at det ER farlig. Og ikke minst foreldre som slår barna. Det takler jeg bare ikke. Har jammen mye å følge med på du da. Anonymkode: b308f...e16 9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #16 Skrevet 6. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mammapoliti, mammahjerte og mammamegmidtirævva. Sier som blendasensitive, at som medmenneske reagerer jeg på mye av det som er skrevet her. Anonymkode: 1b19f...99f Eneste jeg reagerer på er at det bør være en selvfølge og ikke utsette barn for røyk/lkohol/skremsel/trusler og fysisk vold. Anonymkode: d88fb...f44
Gjest Tom/Loki Skrevet 6. juni 2016 #17 Skrevet 6. juni 2016 Mammapoliti, for et teit ord. Beklager om noen følte seg støtt.
lunamuna Skrevet 6. juni 2016 #18 Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Den er innenfor. Jeg har så respekt for mit barn at jeg tar meg tid til å gjøre overgangssituasjoner letter, som det jeg nevnter tidligere-får øyekontakt, bruker navn og er sikker på at han tar beskjed, funker fjell det og-og har fått en ressursterk gutt uten angst. Små tiltak foreldre kan gjøre. Anonymkode: d88fb...f44 Ja, da er vi enige. Min ene datter er noe var for endringer, og har ofte vansker for å skifte fra lek til "alvor", så her har vi ikke hatt annet valg enn å få god kontakt med henne før vi sier beskjeden, ved å si navn, sørge for øyekontakt og ofte også berøring. Alt annet ville ført til skriking og et "umulig" barn. Vi har selvfølgelig videreført denne "metoden" til våre andre barn, da den har funket så bra. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #19 Skrevet 6. juni 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Effektiv og skape angst i barn? Anonymkode: d88fb...f44 Gi deg nå. Anonymkode: 5b837...51d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #20 Skrevet 6. juni 2016 1 minutt siden, Tom/Loki skrev: Mammapoliti, for et teit ord. Beklager om noen følte seg støtt. Det eneste jeg føler meg støtt av er at du ikke evner å svare på tråden. Anonymkode: 5b837...51d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå