Gjest PseudonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #22 Skrevet 7. juni 2016 16 minutter siden, Silfen skrev: Eh... Det kommer jo ikke an på type mann, men den kjemiske kombinasjonen mellom mannens hud og parfymen. Du vet vel at ikke alle kler alle parfymer? Ok, så det var det du mente. Jeg kjenner til at en parfyme kan lukte annerledes på ulike mennesker p.g.a. huden ja. Men hvorvidt en parfyme passer eller ikke begrenser seg ikke bare til kjemi hud/parfyme. Det går på type/stil og ikke minst alder. Dersom en litt røff biker-type stiller opp med sukkertøy-parfymen 1Million, så vil jeg si det ikke er noen god match. Eller hvis en 18-åring bruker "bestefar-pafyme".
Silfen Skrevet 7. juni 2016 #23 Skrevet 7. juni 2016 3 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Ok, så det var det du mente. Jeg kjenner til at en parfyme kan lukte annerledes på ulike mennesker p.g.a. huden ja. Men hvorvidt en parfyme passer eller ikke begrenser seg ikke bare til kjemi hud/parfyme. Det går på type/stil og ikke minst alder. Dersom en litt røff biker-type stiller opp med sukkertøy-parfymen 1Million, så vil jeg si det ikke er noen god match. Eller hvis en 18-åring bruker "bestefar-pafyme". Lukter de best med de parfymene, så hvorfor ikke. Alt handler om kjemi. En av de jeg syns lukter best til kvinner er Clean Cotton. Syns den er besnærende deilig. På meg lukter den derimot sitronjif. Helt feil match. Men det hadde ikke spilt noen folle for min del om kvinnen med den hadde vært 15 eller 50, så lenge den lukter så himmelsk som den gjør på enkelte mennesker.
Gjest PseudonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #24 Skrevet 7. juni 2016 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spray ballene dine, lukter svett balle over hele byen. Anonymkode: 74ec8...16e Hehe, det finnes faktisk et pulver for det "området" for de som på død og liv må ha noe der. Balla Powder. Ikke alle er så fornøyde tydeligvis (sakset fra produktanmeldelsene): Jeg ble overtalt av en kompis at dette var helt fantastisk, og etter omtalene å lese verdt hver en krone. Det er ca 2 uker siden jeg mottok pakken fra ...... og jeg var veldig nysjerrig på hvordan det ville virke/lukte/føles. Etter jeg var nydusjet å fikk smurt inn nøttene mine med balla poweder var det som en ny verden... Helt fantastisk å dra på seg bokseren å spasere rundt. Godt luktet det også. Etter ca 10 dagers bruk kjente jeg at noe var galt. Jeg dro av meg bokseren å til forskrekkelse var nøttene mine hovnet opp og hadde fått flere små sår det kom veske ut av. Jeg satte meg ned å googlet litt, å jaggu fikk jeg ikke treff på første forsøk. "Sår på pungen kan komme av tørr hud" Nå har jeg i 4 dager smurt pungen med fuktighetskrem flere ganger om dagen, og ENDA så er jeg ikke helt bra. Jeg vil nevne at jeg har brukt produktet etter hver dusj. Dette var tydeligvis for mye for ballene mine. Jeg gir produktet 2 stjerner. 1 for god lukt og 1 for behagelig. De 3 siste stjernene får pent stå tom, siden det svir noe hinnsides på pungen. Bruk produktet med måte!!! Endret 7. juni 2016 av PseudonymBruker
Gjest PseudonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #25 Skrevet 7. juni 2016 7 minutter siden, Silfen skrev: Lukter de best med de parfymene, så hvorfor ikke. Alt handler om kjemi. En av de jeg syns lukter best til kvinner er Clean Cotton. Syns den er besnærende deilig. På meg lukter den derimot sitronjif. Helt feil match. Men det hadde ikke spilt noen folle for min del om kvinnen med den hadde vært 15 eller 50, så lenge den lukter så himmelsk som den gjør på enkelte mennesker. Jeg skal ikke kverulere med deg på hva som er riktig for deg. For meg så handler det om en blanding av kjemi, aldersgruppe, persontype. I tillegg spiller omgivelsene inn (anledning og årstid). Det er for eksempel ikke gitt at man bruker den samme duften som gjest i et bryllup på vinteren, som man gjør når man er på stranda om sommeren (selv om det finnes dufter som passer begge steder).
Silfen Skrevet 7. juni 2016 #26 Skrevet 7. juni 2016 1 minutt siden, PseudonymBruker skrev: Jeg skal ikke kverulere med deg på hva som er riktig for deg. For meg så handler det om en blanding av kjemi, aldersgruppe, persontype. I tillegg spiller omgivelsene inn (anledning og årstid). Det er for eksempel ikke gitt at man bruker den samme duften som gjest i et bryllup på vinteren, som man gjør når man er på stranda om sommeren (selv om det finnes dufter som passer begge steder). At det finnes morgen og kveldsparfymer, vår og vinter og i det hele tatt er helt sant. Men når jeg snakker om himmelsk lukt, så betyr det da vitterlig ikke noe for min nese når på året parfymen er applisert og enda mindre hvilken alder personen har. Det lukter jo ikke mindre godt.
Gjest PseudonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #27 Skrevet 7. juni 2016 1 minutt siden, Silfen skrev: At det finnes morgen og kveldsparfymer, vår og vinter og i det hele tatt er helt sant. Men når jeg snakker om himmelsk lukt, så betyr det da vitterlig ikke noe for min nese når på året parfymen er applisert og enda mindre hvilken alder personen har. Det lukter jo ikke mindre godt. Men for å ta et eksempel da. Du sier du sklir av stolen for en mann ute på byen som Le Male kjemisk passer godt til. Ville du vært komfortabel med at din far eller bestefar brukte Le Male, git at de også hadde hudkjemien "i orden"?
Gjest 2Bhonest Skrevet 7. juni 2016 #28 Skrevet 7. juni 2016 Synspunkter fra en litt eldre mann: Parfyme er som et klesplagg. Det kan passe til en mann, mens den gir helt feil virkning hos en annen. Parfymen skal gli inn med resten av klærne og komplettere hele bildet av deg. Parfymen skal være det siste en jente legger merke til hos mannen. Så man skal finne den parfymen som kler deg og din stil. Jeg har en parfyme som kler meg og min stil og den er ikke nevnt tidligere i tråden. Jeg kan ikke gi deg navnet da jeg ikke vet hvordan du ser ut og hvordan du fremtrer som person, men en ting kan jeg si, man drar ikke rett fra jobb og på byen med den samme parfymen!
Silfen Skrevet 7. juni 2016 #29 Skrevet 7. juni 2016 6 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Men for å ta et eksempel da. Du sier du sklir av stolen for en mann ute på byen som Le Male kjemisk passer godt til. Ville du vært komfortabel med at din far eller bestefar brukte Le Male, git at de også hadde hudkjemien "i orden"? Mener du om jeg finner det seksuelt tiltrekkende når smågutter eller gamle menn bruker denne? Selvsagt ikke. Selv om jeg er en som trigges av lukt har jeg da såpass selvbeherskelse at jeg ikke finner seksuell tiltrekning hos barn og eldre. Hallo liksom. For øvrig bruker både min sønn og min datters kjæreste denne, men selv om begge lukter godt, så lukter ingen av de perfekt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #30 Skrevet 7. juni 2016 22 timer siden, Per_Anders skrev: Hei! Jeg tenkte å investere i en ny after shave, og trenger litt hjelp. Hvilken mannelukt får dere jenter til å bli mo i knærne? Jeg liker best når det ikke lukter after shave/parfyme etc, bare...mann! Anonymkode: 30ba8...813
Gjest PseudonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #31 Skrevet 7. juni 2016 13 timer siden, Silfen skrev: Mener du om jeg finner det seksuelt tiltrekkende når smågutter eller gamle menn bruker denne? Selvsagt ikke. Selv om jeg er en som trigges av lukt har jeg da såpass selvbeherskelse at jeg ikke finner seksuell tiltrekning hos barn og eldre. Hallo liksom. For øvrig bruker både min sønn og min datters kjæreste denne, men selv om begge lukter godt, så lukter ingen av de perfekt. Takk for at jeg får lov til å svare på spørsmålet før du antar hva svaret mitt er og legger i vei med en utredning. Svaret er nei, jeg mente ikke om du blir seksuelt tiltrukket av barne og eldre som bruker Le Male. Det det handler om er hva man assosierer lukt til. Dersom f.eks. en person assosierer lukten av Le Male til kjekke menn, dating og sex (og kanskje til og med til konkrete personer og opplevelser), så kan de assosiasjonene vekkes til live når man kjenner lukten igjen i det daglige. Og dersom det f.eks. skjer ved at 80 år gamle bestefar kommer strebende forbi med stokken sin, så vil det være en rar/ukomfortabel opplevelse. Dersom du legger godviljen til og ikke tolker det jeg skriver her i verste mening, skjønner du hva jeg er inne på?
Silfen Skrevet 8. juni 2016 #32 Skrevet 8. juni 2016 Jeg har svart på det. Du vet at normale mennesker kan undertrykke ting?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #33 Skrevet 8. juni 2016 Det meste fra Hermes er klasse! Dyrere enn "vanlige" lukter som blir nevnt mye her men lukter også bedre. Anonymkode: 7cc47...db7 1
Gjest PseudonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #34 Skrevet 8. juni 2016 (endret) 3 timer siden, Silfen skrev: Jeg har svart på det. Her er et eksempel som spiller på negative opplevelser: Gitt at du hadde hatt en negativ livsopplevelse med en mann som brukte Le Male som signaturparfyme. For eksempel at det var en eks som etter en periode begynte å behandle deg svært dårlig, og som du måtte bryte med. Da forstår jeg deg sånn som at du ikke hadde hatt noe imot at en ny date etter bruddet også hadde brukt Le Male (gitt at hudkjemien er ok)? Endret 8. juni 2016 av PseudonymBruker
Gjest PseudonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #35 Skrevet 8. juni 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det meste fra Hermes er klasse! Dyrere enn "vanlige" lukter som blir nevnt mye her men lukter også bedre. Anonymkode: 7cc47...db7 Hermés mest kjente parfyme for menn er vel Terre D'Hermés, og den koster det samme som alle andre designer-parfymer hos Kicks/NordicFeel etc. Men Hermés har vel kanskje en eksklusiv-linje eller hva man nå skal kalle det. Som også f.eks. Tom Ford og Christian Dior har. Og da blir det fort dyrt ja Endret 8. juni 2016 av PseudonymBruker
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #36 Skrevet 8. juni 2016 Bruker vanligvis Absolut vodka som after shave. Hvis jeg skal ut på byen velger jeg kanskje heller tequila. Men det må være 100% agave, og ikke noe billig-greier. Anonymkode: 42164...fbf 1
smilo Skrevet 8. juni 2016 #37 Skrevet 8. juni 2016 Når jeg kjenner denne lukta så følger jeg nesten etter vedkommende....
Silfen Skrevet 8. juni 2016 #38 Skrevet 8. juni 2016 10 timer siden, PseudonymBruker skrev: Her er et eksempel som spiller på negative opplevelser: Gitt at du hadde hatt en negativ livsopplevelse med en mann som brukte Le Male som signaturparfyme. For eksempel at det var en eks som etter en periode begynte å behandle deg svært dårlig, og som du måtte bryte med. Da forstår jeg deg sånn som at du ikke hadde hatt noe imot at en ny date etter bruddet også hadde brukt Le Male (gitt at hudkjemien er ok)? Det er godt mulig. Men mine negative luktopplevelser har ennå ikke inneholdt mennesker, med mindre man regner de som røyker. Dvs at negative luktopplevelser er til negative lukter, stort sett, ikke personer.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #39 Skrevet 8. juni 2016 Hvorfor kommer dere med tips til parfymer når det er aftershave han etterspør? Sånt som skal klæsjes i ansiktet etter barberingen. Ingen jeg vet om som har parfyme i ansiktet. Anonymkode: aff04...331
smilo Skrevet 8. juni 2016 #40 Skrevet 8. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kommer dere med tips til parfymer når det er aftershave han etterspør? Sånt som skal klæsjes i ansiktet etter barberingen. Ingen jeg vet om som har parfyme i ansiktet. Anonymkode: aff04...331 Mitt forslag var aftershave, og de fleste lukter har vel begge delene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå