Per_Anders Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Hei! Jeg tenkte å investere i en ny after shave, og trenger litt hjelp. Hvilken mannelukt får dere jenter til å bli mo i knærne?
Gjest PseudonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 er det en ut på byen godlukt du er ute etter eller en hverdagsduft til dagtid/jobb etc.?
Per_Anders Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2016 Gjerne en som kan brukes til begge deler.
Gjest Vause Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Armani har utrolig mye bra til menn, så anbefaler deg å sjekke ut det merket. Jeg vet om mange parfymer/after shaves som gjør meg mo i knærne, men orker ikke ramse opp alle. Dolce&Gebbana The One for men er dog uten tvil favoritten, men du må finne en som du føler kler deg.
Gjest PseudonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 3 timer siden, Badass skrev: Dolce&Gebbana The One for men er dog uten tvil favoritten Min favoritt også. Den er luktbar for andre den første timen, men etter det så må man nesten ha nærkontakt for å lukte den. Så den passer bra til date og for mannen som allerede har ei dame (som vet at mannen lukter godt og har lov til å krysse intimsonen hans). Til ut-på-byen fungerer den heller dårlig da den drukner i alt annet som lukter, med mindre man tar med seg en decant og fresher seg opp på badet med jevne mellomrom.
Mippi Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 TS, du har fått bra tips på det du lurte på. Og sånn ellers er det helt ok å bare ta på litt. For veldig mange er det like attraktivt med for mye parfyme som svettelukt. Jeg liker best menn som ikke lukter parfyme før jeg er nær dem. Uansett om det er på byen eller ellers. Man skal jo ikke lukte parfyme på avstand? Da har man misforstått mener jeg. 1
Gjest PseudonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 3 minutter siden, Mippi skrev: Jeg liker best menn som ikke lukter parfyme før jeg er nær dem. Det tror jeg du har til felles med veldig mange damer. Men når man nesten må legge nesa inntil huden for å lukte noe 1-2 timer etter påføring (ref. D&G The one), da vil du sannsynligvis ikke merke den før du kommer til "kose-og-kysse-stadiet". Ellers synes jeg ikke TS har fått så veldig mange tips akkurat. Jeg har mange tips jeg, men det var nå dere damer han spurte
Per_Anders Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2016 Takk for gode innspill! Hva mener dere andre jenter – og gutter?
Gjest Vause Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 5 timer siden, Mippi skrev: TS, du har fått bra tips på det du lurte på. Og sånn ellers er det helt ok å bare ta på litt. For veldig mange er det like attraktivt med for mye parfyme som svettelukt. Jeg liker best menn som ikke lukter parfyme før jeg er nær dem. Uansett om det er på byen eller ellers. Man skal jo ikke lukte parfyme på avstand? Da har man misforstått mener jeg. Sant dette. Det er nok med bare noen få spruter, om parfymen er sterk trenger man ikke mer enn en. Selv bruker jeg en sprut på halsen, en på håndleddet (gnir det andre håndleddet mot dette) og en i "albuehulen" (gnir den andre albuehulen mot dette) og på brystet/magen utenpå klærne (forutsett at det ikke setter flekker, det kan skje på lyse klær og bluser/skjorter har jeg hørt men jeg bruker ikke lyse klær). Dropper å ha på klærne om det er en sterk parfyme (sterke parfymer river i nesa når du lukter på dem selv om de lukter godt, beste beskrivelsen jeg kan komme med, hehe). Dette ble litt rotete forklart men håper du skjønner, TS.
Gjest PseudonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 Noen forslag: Hverdag, jobb, date: Versace - Pour Homme YSL L´homme D&G The one EDP Boss bottled Intense Passer også for ut-på-byen: Acqua di Gio Profumo Dior - Sauvage Bleu de Chanel (for finere anledninger) Chanel Allure Homme Sport Eau Extreme Paco Rabanne - Invictus (for rølpe-fylla) Det viktigste er egentlig at du finner en duft du føler deg vel med selv. Det er med duft som med klær. Har du på klær som gjør at du føler at du ser bra ut, booster du selvtillitten og det merker de rundt deg (i positiv forstand). Lukter du godt og vet at du lukter godt, så har det samme effekten. Det er primært personlighet og selvtillitt (i moderate mengder) som selger deg, sekundert klær og godlukt. Så det finnes ingen flytende “silver bullett” i parfyme-verden som garantert gir deg en ONS ute på byen for å si det sånn…
Silfen Skrevet 6. juni 2016 #12 Skrevet 6. juni 2016 Jean Paul. Når den er på en mann som kler den så er den til å skli av stolen for... 1
Gjest PseudonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 (endret) 58 minutter siden, Badass skrev: Sant dette. Det er nok med bare noen få spruter, om parfymen er sterk trenger man ikke mer enn en. Selv bruker jeg en sprut på halsen, en på håndleddet (gnir det andre håndleddet mot dette) og en i "albuehulen" (gnir den andre albuehulen mot dette) og på brystet/magen utenpå klærne (forutsett at det ikke setter flekker, det kan skje på lyse klær og bluser/skjorter har jeg hørt men jeg bruker ikke lyse klær). Dropper å ha på klærne om det er en sterk parfyme (sterke parfymer river i nesa når du lukter på dem selv om de lukter godt, beste beskrivelsen jeg kan komme med, hehe). Dette ble litt rotete forklart men håper du skjønner, TS. Du kan ikke sammenlikne herre- og dame-parfyme direkte med tanke på antall spruter det er korrekt å påføre. Dameparfyme inneholder ingredienser som gjør de i de fleste tilfeller mye sterkere enn herreparfymer. Varer lengre gjør de ofte også, selv om forbud mot enkelt-ingredienser innført av IFRA kanskje har gjort ting mer utfordrende for produsentene innen dameparfyme også. Sprayer man mange populære herreparfymer 1 gang, så er det ingen som vil lukte noe etter en time eller så. Jeg sier på ingen måte at det er sånn med alle, for eksempel har du Jean Paul Gaultier - Le Male (som veldig mange damer kjenner til) som ihvertfall de første årene i produksjon var meget kraftig. En tommelfingerregel er at man bør teste seg fram med en ny parfyme. Start forsiktig og "øk heller dosen" til du finner antall spruter som er passelig for den aktuelle duften. Det er litt flisespikking selvfølgelig, men når du gnir håndleddene mot hverandre sånn du beskriver, så genererer du friksjon og varme, noe som kan gjøre at du kan gå glipp av deler av parfymens duft i forhold til å la den utvikle seg naturlig uten å gni på den. Tenker primært på det man kaller "top notes" som man kjenner de første minuttene etter påføring før parfymen går over til å avgi "middle notes" og senere "base notes". Men dette er litt omdiskutert og for en som ikke er kjenner så vil man neppe merke noe særlig forskjell. Endret 6. juni 2016 av PseudonymBruker
Gjest Bloodless Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 Chanel Egoïste. Den originale, ikke platinum. Nydelig, krydret duft.
Gjest PseudonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #15 Skrevet 6. juni 2016 15 minutter siden, Silfen skrev: Jean Paul. Når den er på en mann som kler den så er den til å skli av stolen for... Hvilken type mann er det som kler Le Male synes du?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #16 Skrevet 6. juni 2016 Calvin Klein - Euphoria men er min favoritt. Anonymkode: 87984...6ff
Gjest Vause Skrevet 6. juni 2016 #17 Skrevet 6. juni 2016 26 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Du kan ikke sammenlikne herre- og dame-parfyme direkte med tanke på antall spruter det er korrekt å påføre. Dameparfyme inneholder ingredienser som gjør de i de fleste tilfeller mye sterkere enn herreparfymer. Varer lengre gjør de ofte også, selv om forbud mot enkelt-ingredienser innført av IFRA kanskje har gjort ting mer utfordrende for produsentene innen dameparfyme også. Sprayer man mange populære herreparfymer 1 gang, så er det ingen som vil lukte noe etter en time eller så. Jeg sier på ingen måte at det er sånn med alle, for eksempel har du Jean Paul Gaultier - Le Male (som veldig mange damer kjenner til) som ihvertfall de første årene i produksjon var meget kraftig. En tommelfingerregel er at man bør teste seg fram med en ny parfyme. Start forsiktig og "øk heller dosen" til du finner antall spruter som er passelig for den aktuelle duften. Det er litt flisespikking selvfølgelig, men når du gnir håndleddene mot hverandre sånn du beskriver, så genererer du friksjon og varme, noe som kan gjøre at du kan gå glipp av deler av parfymens duft i forhold til å la den utvikle seg naturlig uten å gni på den. Tenker primært på det man kaller "top notes" som man kjenner de første minuttene etter påføring før parfymen går over til å avgi "middle notes" og senere "base notes". Men dette er litt omdiskutert og for en som ikke er kjenner så vil man neppe merke noe særlig forskjell. Notert, det visste jeg ikke. Jeg gnir forøvrig ikke håndleddene mot hverandre, men "trykker" dem gjentatte ganger mot hverandre. Vanskelig å forklare!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #18 Skrevet 6. juni 2016 Hugo by Hugo Boss!! Den lukter helt fantastisk og gjør meg vill. Anonymkode: 989fc...f73
Silfen Skrevet 7. juni 2016 #19 Skrevet 7. juni 2016 7 timer siden, PseudonymBruker skrev: Hvilken type mann er det som kler Le Male synes du? Eh... Det kommer jo ikke an på type mann, men den kjemiske kombinasjonen mellom mannens hud og parfymen. Du vet vel at ikke alle kler alle parfymer? 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #20 Skrevet 7. juni 2016 Spray ballene dine, lukter svett balle over hele byen. Anonymkode: 74ec8...16e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå