anneira Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Jeg skal litt ned i vekt før fellesferien og var på vei ned tre kg forrige mandag. Denne uken har jeg vært ekstra flink, jeg har lagt på 13-1500 kcal + at jeg har trent mer. Jogget/syklet/gått turer enda lenger enn jeg pleier. Jeg gledet meg til å gå på vekta i dag for å se nedgangen. Men jeg har gått OPP 700 gram??! Det eneste er at i går "skeia" jeg ut med 5 sjokoladebiter og en prosjon riskrem. Såpass har jeg ikke skjeia ut på lange tider, også jogga jeg en tur sent i går kveld. Kan det være noe av forklaringa? Kan det være vann som kommer av sukker + trening sent på kvelden? Ellers så skjønner jeg absolutt ingenting...
anneira Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2016 5 minutter siden, grrwaffmjau skrev: Vann:) Takk, det var det jeg håpet. For det er på ingen måte mulig at jeg har fått i meg 5000 ekstra kcal, jeg var sikker på at jeg hadde gått ned ett kilo, ikke opp 700 gram, jeg har jobba ekstra hardt denne uka... Får håpe jeg blir veldig positivt overrasket neste uke
Bestevenninna di Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Muskler veier mer enn fett - Når man slanker seg er det bedre å ha klær som "målbar enhet". 2
anneira Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2016 2 minutter siden, Bestevenninna di skrev: Muskler veier mer enn fett - Når man slanker seg er det bedre å ha klær som "målbar enhet". Men man får vel ikke noe særlig muskler av å jogge/sykle/gå turer? spesielt ikke på én uke? Jeg satser på at det var pga "utskeielsen" og sen trening i går som har samlet vann... for dette er bare ikke mulig :'(
Bestevenninna di Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Om man legger på seg muskelmasse lett, kommer ann på hvor godt anlegg man har selvsakt. Hvis du har trent før og starter på igjen er det tre ganger lettere og komme tilbake i godt form osv. Men det jeg skriver nå er ganske generelt. Når det er sakt kan det godt være ting som at du ikke har vært på do og tømt blære og tarm, og første gang du veide deg var du relativt "tom". Vann i kroppen er også vanlig. Derfor anbefaler jeg som sakt at du bruker klær i stede for vekt 1
anneira Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2016 22 minutter siden, Bestevenninna di skrev: Om man legger på seg muskelmasse lett, kommer ann på hvor godt anlegg man har selvsakt. Hvis du har trent før og starter på igjen er det tre ganger lettere og komme tilbake i godt form osv. Men det jeg skriver nå er ganske generelt. Når det er sakt kan det godt være ting som at du ikke har vært på do og tømt blære og tarm, og første gang du veide deg var du relativt "tom". Vann i kroppen er også vanlig. Derfor anbefaler jeg som sakt at du bruker klær i stede for vekt Jeg har trent jevnt over en stund nå, så plutselig gå opp i muskelmasse vet jeg ikke helt... men utskeielsen i går har kanskje litt og si, også vet jeg ikke om kroppen samler litt vann etter trening? Det gikk under 12 timer fra jeg løp 10 km i går til jeg veide meg på morgenen i dag...
anneira Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2016 Legger man på seg vann like etter man har trent? Drikker veldig mye under og etter trening, mener som dagen etter når man har trent kvelden før..
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, anneira skrev: Legger man på seg vann like etter man har trent? Drikker veldig mye under og etter trening, mener som dagen etter når man har trent kvelden før.. Jeg veier alltid mer dagen etter jeg har trent. Jeg svetter ikke noe særlig, så det er vel vannvekt. Det samme gjelder når det er varmt ute. Eser ut i det vide og det brede. Anonymkode: e01f4...0bb 1
anneira Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg veier alltid mer dagen etter jeg har trent. Jeg svetter ikke noe særlig, så det er vel vannvekt. Det samme gjelder når det er varmt ute. Eser ut i det vide og det brede. Anonymkode: e01f4...0bb Jeg svetter som en foss Men drikker masse Argh, ble så skuffa i dag altså... den hardeste uka på så lenge jeg kan huske, også har jeg gått OPP i vekt... motivasjonen minsker litt når det ikke er noe resultat i hardt arbeid! MEn får satse på at det er vann. Får ta en hviledag før neste veiedag
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 Tror dette skyldes trening siden du sier at det er den hardeste uka på lenge...husk muskler kan veie noe. Enig med personen som nevnte at du bør heller bruke klær for å se figurforandring. Synes du skal fortsette planen din med sunt kosthold og trening, men ikke henge deg så opp i vekt og kaloritelling. Hilsen ei som alltid har vært naturlig slank, og som aldri teller kalorier. Anonymkode: 27ac4...e3f
anneira Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror dette skyldes trening siden du sier at det er den hardeste uka på lenge...husk muskler kan veie noe. Enig med personen som nevnte at du bør heller bruke klær for å se figurforandring. Synes du skal fortsette planen din med sunt kosthold og trening, men ikke henge deg så opp i vekt og kaloritelling. Hilsen ei som alltid har vært naturlig slank, og som aldri teller kalorier. Anonymkode: 27ac4...e3f Mer forspist enig i det, men uansett trening Har jeg lagt på 5 kg mindre enn nå, og jeg skulle gjerne ha passa inn i klæra fra i fjor sommer. Men men, får satse på st det er heftig mye vann og at neste veiing går bedre, jeg er større enn i fjor og vil så gjerne inn i sommerklærne igjen ---
Sool Skrevet 7. juni 2016 #13 Skrevet 7. juni 2016 Bare fortsett slik som du gjør! Er så mange bumper i veien du skal igjennom for å komme til mål. Flere tilfeller hvor jeg hadde trent hardt å spist sunt men gikk opp i vekt. Tror dette er kroppens måte å si at den har fått et lite sjokk på. SÅ den tviholder på vekten. Men når du fortsetter så slipper kroppen taket. Pluss det er som flere sier mulig det er vann etter trening. Dette er veldig bra så bare fortsett. Mange dessverre blir demotivert å gir opp så ikke gjør det. Ta frem målebåndet så ser du nok forskjell! Det at du spiste noen sjokoladebiter og riskrem skal ikke ha noe å si. Du skal kunne unne deg litt av å til uten at vekten blir påvirket
Geparden Skrevet 7. juni 2016 #14 Skrevet 7. juni 2016 Vann. Men vekta går opp og ned hver dag. Jeg veier meg daglig. Som regel er det 300-400 gram forskjell, men jeg kan svinge godt over en kilo fra dag til dag. Det er vann (og hvor lenge siden jeg var på do). Vann er forresten bra. Hvis jeg drikker for lite vann går jeg litt opp over tid. Blir ikke mett på samme måte, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå