Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #1 Skrevet 2. november 2004 Trengte bare å få ut litt frustrasjon!! Jeg prøver å gå ned noen kilo,og står på veldig bra. Har forandret kostholdet mitt totalt. Spiser bare sun mat, masse frukt og snop er helt kuttet ut.. Trener også endel. Synes kiloene forsvinner skremmende sakte. Noen ganger tenker jeg om alt strevet er verdt det,men liker å leve sundt, har som sagt blitt kjempe glad i frukt og grønt. Poenget er at jeg begynner å bli lei av å si nei takk til den ene lille sjokolade biten eller ungå å gå forbi snack hyllen i matbutikken. Får skikkelig dårlig samvittighet dersom jeg spiser noe søtt. Vet at man skal unne seg noe godt i blandt,men føler meg skikkelig uvel etterpå.. Føler at den harde trenings økten jeg hadde tidligere på dagen blir meningsløs. I dag skjedde det jeg aldri trodde kom til å skje med meg.. Jeg fikk skikkelig sukker kikk. Tenkte at i dag skal jeg kose meg litt,dro i butikken å kjøpte jordbær,nøtter og vaniljeis. Dro hjem,satt meg foran tven og koste meg.. Spiste nesten en halv is boks,en del jordbær og nøtter.. Klarte liksom ikke stoppe.. Satt meg godt tilbake etter at jeg hadde tømt skålen.. Da kom følelsen.. Følte meg skikkelig skyldig,fikk lyst til å få alt ut av kroppen,det føltes ikke godt i det hele tatt. Følte meg også veldig kvalm,sikkert fordi jeg hadde proppet i meg så mye.. Jeg fikk helt klaus.. Tenkte på hvor hardt jeg jobber for å gå ned de kiloene,men dette gjør jo alt bare verre. Følte at kiloene bare borret seg inn i meg.. Jeg måtte bare kaste opp.. Følte meg like jævlig etterpå.. Har aldri tenkt tanken på å kaste opp før og vet hvor farlig det er.. Uff,jeg føler meg helt forferdelig.. Vil ikke miste kontrollen. Har jeg et problem? Håper noen har noen gode råd til en som er litt redd akkurat nå :-(
ivanka Skrevet 5. november 2004 #3 Skrevet 5. november 2004 som du helt sikkert skjønner, er ikke dette bra. MEN la det bli en engangsforeteelse, ikke et mønster, så er det virkelig ikke verdens ende. om du trener og spiser sunt til vanlig, er det ikke noe problem å tillate seg selv noe godt iblant. det har du faktisk fortjent. det er livsstilen din til hverdags som betyr noe, ikke en liten utskeielse nå og da! hvis du tillater deg selv å ikke være så himla streng hele tiden, er det mye lettere å være flink resten av tida. du skal ikke drive og plage deg selv over en liten 'sprekk', men prøve å innse at ingen kan være 'perfekte' hele tiden og tillate deg selv litt slingringsmonn. det er langt mer usunt å være for streng mot seg selv enn å unne seg noe godt iblant når du ellers fører en sunn livsstil! det er faktisk mye verre for kroppen din å drive med å spy opp mat enn å akseptere at du er menneskelig og ikke klarer å leve opp til helt urealistiske krav til deg selv om hvor gjennomført superflink du skal trenge å være.
Ephemera Skrevet 5. november 2004 #4 Skrevet 5. november 2004 Ikke vær så lei deg for dette, men la det være en engangshendelse!! Jeg har selv ALDRI kastet opp mat, men jeg kan skjønne at det kan være "fristende" når man har hatt en sånn sprekk... Det jeg vil foreslå for deg, er at du er litt mindre streng med deg selv i hverdagen. Selv om du vil gå ned noen kilo, så synes jeg du kan unne deg noen sjokoladebiter e.l. av og til, bare det er i små mengder. Da slipper du de store sprekkene og siden du kan unne deg LITT, så slipper du å savne godsakene sååå mye, ikke sant? Klem fra meg
Gjest Ninakanin Skrevet 5. november 2004 #5 Skrevet 5. november 2004 Kan jo hende du ikke gjorde det helt med vilje heller, at kroppen din faktisk VILLE tømme seg? Hvis du spiser lite og sunt til vanlig kan det jo godt hende at magesekken fikk litt sjokk av en liter iskrem som plutselig kommer susene på en seng av godsaker! Unn deg litt godsaker av og til heller, slik at du ikke sprekker så sinnsykt når du først tillater deg selv noe godt. Og ikke tenk for mye på at maten kom opp igjen, du virker som en oppegående jente som er klar ove rat det er dumt med spiseforstyrrelser, så det går nok bra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå