AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Vurderer å skaffe jentungen 🆔 både til ferien. Har funnet et fra merkalt.no og et fra nordicprint.no noen erfaringer? Hva hr dere skrevet på slike bånd? Hvem er best på markedet? Anonymkode: 36c7c...b89
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Anbefaler ikke de fra merkalt.no. Brukte det på tusenfryd i går, og teksten var slitt bort før halve dagen var gått. Har ikke prøvd noen andre. Når det gjelder tekst brukte vi det samme som de har i eksempelet sitt. (Mamma: 99 99 99 01 Pappa: 99 99 99 02) Anonymkode: 37eb3...a7f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler ikke de fra merkalt.no. Brukte det på tusenfryd i går, og teksten var slitt bort før halve dagen var gått. Har ikke prøvd noen andre. Når det gjelder tekst brukte vi det samme som de har i eksempelet sitt. (Mamma: 99 99 99 01 Pappa: 99 99 99 02) Anonymkode: 37eb3...a7f Regner med at dere brukte solkrem på barna. Tror du at dere kan ha fått solkrem på båndene? Jeg har bare lagt merke til at solkremen fjerner tekst fra sånne navnelapper (satte på klistremerke på solkremen til sønnen min og den ble helt hvit etter kort tid). Kan det være tilfelle med navnebåndet? (Jeg er bare veldig nysgjerrig). Dumt om de ikke tåler solkrem isåfall Anonymkode: afbcf...0fb
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at dere brukte solkrem på barna. Tror du at dere kan ha fått solkrem på båndene? Jeg har bare lagt merke til at solkremen fjerner tekst fra sånne navnelapper (satte på klistremerke på solkremen til sønnen min og den ble helt hvit etter kort tid). Kan det være tilfelle med navnebåndet? (Jeg er bare veldig nysgjerrig). Dumt om de ikke tåler solkrem isåfall Anonymkode: afbcf...0fb De fra nordicprint er vel skåret ut.... men Vær obs på at silikonbånd skal være svært løse. Er farlig med stramme bånd rundt håndleddet. Anonymkode: f7c02...028
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Regner med at dere brukte solkrem på barna. Tror du at dere kan ha fått solkrem på båndene? Jeg har bare lagt merke til at solkremen fjerner tekst fra sånne navnelapper (satte på klistremerke på solkremen til sønnen min og den ble helt hvit etter kort tid). Kan det være tilfelle med navnebåndet? (Jeg er bare veldig nysgjerrig). Dumt om de ikke tåler solkrem isåfall Anonymkode: afbcf...0fb Brukte solkrem ja, men tok på armbånd etter smøring, og teksten vender jo utover, så jeg tror ikke det kom solkrem på båndene, men det kan jo hende. Men lappene er jo bare papirklistrelapper som man fester på båndene, det hadde vel vært mer holdbart om det var noe plast man kunne klistre over der igjen eller noe. Anonymkode: 37eb3...a7f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Vi har telefonnummer til mor og far. Men vi har også telefonnummer til min mor på båndet. Skulle vi være på tur og noe skulle skje (miste telefonene, høyt støynivå, utladet telefoner, ulykke etc), så synes jeg det er viktig å ha en kontaktperson hjemme som kontaktperson. Greie de som er "inngravert" da det ikke kan slites bort. Men jeg skriver gjerne med sprittusj også, jeg. Er så redd for at de skal miste båndene. Anonymkode: c1ec0...6ed
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har telefonnummer til mor og far. Men vi har også telefonnummer til min mor på båndet. Skulle vi være på tur og noe skulle skje (miste telefonene, høyt støynivå, utladet telefoner, ulykke etc), så synes jeg det er viktig å ha en kontaktperson hjemme som kontaktperson. Greie de som er "inngravert" da det ikke kan slites bort. Men jeg skriver gjerne med sprittusj også, jeg. Er så redd for at de skal miste båndene. Anonymkode: c1ec0...6ed Skriver med sprittusj på ungen? Anonymkode: f7c02...028
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriver med sprittusj på ungen? Anonymkode: f7c02...028 Jepp, det går vekk etter noen dager :D Fortere om man bader mye Anonymkode: c1ec0...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, det går vekk etter noen dager :D Fortere om man bader mye Anonymkode: c1ec0...6ed Det er giftig da!? Førstehjelp Ved svelging/smaking: Gi litt å drikke. Søl/tegning på hud: Skyll og vask huden godt. Om farge sitter igjen så gjør det ingenting. Anonymkode: f7c02...028
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler ikke de fra merkalt.no. Brukte det på tusenfryd i går, og teksten var slitt bort før halve dagen var gått. Har ikke prøvd noen andre. Når det gjelder tekst brukte vi det samme som de har i eksempelet sitt. (Mamma: 99 99 99 01 Pappa: 99 99 99 02) Anonymkode: 37eb3...a7f Vannfast penn er løsningen. Tenk over hva dere skriver på båndet, står mamma sitt navn der er det et grei innledning s spørsmål overfor barnet; Heter mammaen din ...... Ellers er apoteket sine ok. De fleste er beregnet rundt håndleddet, men er mindre i veien rundt ankelen og gjerne inni en sokk. Anonymkode: 9cb8e...61e
Hattivatti Skrevet 6. juni 2016 #12 Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å skaffe jentungen 🆔 både til ferien. Har funnet et fra merkalt.no og et fra nordicprint.no noen erfaringer? Hva hr dere skrevet på slike bånd? Hvem er best på markedet? Anonymkode: 36c7c...b89 Jeg kjøpte fra denne siden i fjor. Jeg var veldig fornøyd med det. Inni sto det "If lost, call 0047xxx or 0047xxx." Prøvde også de fra apoteket, slike plastarmbånd som man skal skrive på selv. Jeg likte de ikke. Skriften gikk veldg fort av og selv om båndet var slakt på så ble det så klamt under at det kom utslett der.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 Kan jeg spørre om båndene fra nordicprint passer et barn på 3 år? Som stikker av så fort sjansen byr seg... Ser det står at de passer barn opptil 8 år, de minste båndene... Ungen er i barnehagen, så får ikke målt henne. Noen erfaringer? Anonymkode: 4cfe9...a8b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 Jeg skribler bare nummeret mitt direkte på ungen, jeg. Funker som bare det Anonymkode: 2c6ad...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #15 Skrevet 6. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er giftig da!? Førstehjelp Ved svelging/smaking: Gi litt å drikke. Søl/tegning på hud: Skyll og vask huden godt. Om farge sitter igjen så gjør det ingenting. Anonymkode: f7c02...028 Du tok ikke med hele teksten. Toppen var ganske vesentlig også: Sitat Sprittusjer Sprittusjer inneholder stoffer som kan gi forgiftninger ved inntak. Imidlertid er mengdene av slike stoffer i en tusjpenn så små, at det å spise på en penn er ufarlig. Anonymkode: c1ec0...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #16 Skrevet 6. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om båndene fra nordicprint passer et barn på 3 år? Som stikker av så fort sjansen byr seg... Ser det står at de passer barn opptil 8 år, de minste båndene... Ungen er i barnehagen, så får ikke målt henne. Noen erfaringer? Anonymkode: 4cfe9...a8b Vent med å måle til hun kommer hjem da? Jeg skal ha til min 3-åring og tror 15 cm holder. Vil du ha til ankelen, kan du ta 17 cm. Anonymkode: f7c02...028
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #17 Skrevet 6. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tok ikke med hele teksten. Toppen var ganske vesentlig også: Anonymkode: c1ec0...6ed Nei. Når giftinformasjonen sier at det må vaskes vekk, så må det vaskes vekk. Ellers hadde det stått at det var ufarlig. Anonymkode: f7c02...028
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #18 Skrevet 6. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Når giftinformasjonen sier at det må vaskes vekk, så må det vaskes vekk. Ellers hadde det stått at det var ufarlig. Anonymkode: f7c02...028 Så det er farlig å få litt tusj på hånden, men ufarlig å spise på tusjen? Anonymkode: c1ec0...6ed
Hattivatti Skrevet 6. juni 2016 #19 Skrevet 6. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skribler bare nummeret mitt direkte på ungen, jeg. Funker som bare det Anonymkode: 2c6ad...ad3 Med mye solkrem og mye bading så forsvinner slikt fort er min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #20 Skrevet 6. juni 2016 Å skrive navn og nummer i sko og merkelappene på klær er også lurt. Bare fortell det til barnet også, så han har vett til å vise det om hjelpende voksne ikke finner på å lete der. Anonymkode: c1ec0...6ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå