Gå til innhold

Tyste på tidligere date.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet sånn halvveis en jente tidligere før jeg dumpet henne fordi hun har psykiske problemer. Nå skal hun date en bekjent av meg. Burde jeg advare han som er bekjent av meg, er det greit? 

Det handler litt om å beskytte han mot henne for hennes psykiske problemer kommer til å dra han ned om han ikke kutter henne ut. Forhåpentligvis så ser han det på egenhånd, men man vet jo aldri om hun klarer å manipulere han og om han er en som er veldig redd for å såre andre.

Anonymkode: 99052...e20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte ksn du stadfeste noen psykiske problemer? Er dette noe du har kommet fram til selv eller har du diagnose å vise til?

Anonymkode: ec9f9...1cd

AnonymBruker
Skrevet

At du ikke takler folk med psykiske problemer eller vil ha damer med psykiske problemer gjør du som vil med. Men det gir deg ingen rett til å:

Blande deg inn i andres realsjoner, eller slenge dritt om ei jente med problemer til kompisen din som har tenkt å date henne?

Hallo!

Anonymkode: 988f3...ca3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags psykiske problemer hun har! Er hun f.eks psykopat? Lider hun av schizofreni? Har hun splittet personlighet? Eller er det snakk om depresjon og/eller angst?

Jeg tenker at du skal la være og si noe med mindre du er bekymret for hennes oppførsel. Er det sjalusi for eksempel? Det er umulig å si når du ikke utdyper "psykiske problemer".

Anonymkode: 8b4ea...ac8

• Liker 1
Skrevet

Du risikerer ikke å tyste i dette tilfellet. Tysting er når kriminelle angir andre kriminelle til politiet.
Vil heller kalle det å advare, sladre eller varsle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du skal sladre

Anonymkode: ca37d...11e

• Liker 3
Skrevet

Å advare tyste fortelle om osv. andre om noen fører sjelden noe godt med seg. Hvordan tror du det høres ut med "du hun dama der er helt psyco - jeg veit jeg har ..."

Din bekjent finner nok ut av det av seg selvfør det er for sent, eller bestemmer seg for å leve med det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er kameraten din, så jeg skjønner godt at du tenker som du tenker. Men hva mener du med psykiske problem? Psykiske problem har du også, garantert (!) så jeg synes det høres litt tynt ut. Hva slags psykisk problem snakker vi om her? 

Anonymkode: d7a1d...fd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker nok bare som at du er sjalu og ønsker å ødelegge for dem. hvis du sier noe

Tenk om hun hadde bedt noen ligge unna deg..?

Oppegående folk bryr seg ikke om rykter, sladder osv. og vil finne ut av ting på egen hånd. Jeg ville nok latt han gjøre dèt.. Kommer litt an på situasjonen, men..

Noen er jo rett og slett ekstremt destruktive sammen, mens på hver sin kant med annen kjæreste er de totalt annerledes/bedre personer.

Anonymkode: 11f58...d0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker nok bare som at du er sjalu og ønsker å ødelegge for dem. hvis du sier noe

Tenk om hun hadde bedt noen ligge unna deg..?

Oppegående folk bryr seg ikke om rykter, sladder osv. og vil finne ut av ting på egen hånd. Jeg ville nok latt han gjøre dèt.. Kommer litt an på situasjonen, men..

Noen er jo rett og slett ekstremt destruktive sammen, mens på hver sin kant med annen kjæreste er de totalt annerledes/bedre personer.

Det kommer annpå alderen. Hvis de er 18 så bryr menn seg om det. Hvis de er 30+ så bryr de seg ikke.

For kvinner vil jeg tro det er enda høyere. Det ser vi her på kg hvordan de roper ut til ab at alle menn er psykopater.

Anonymkode: cacb9...f77

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer annpå alderen. Hvis de er 18 så bryr menn seg om det. Hvis de er 30+ så bryr de seg ikke.

Jeg har "alltid" vært sånn at jeg ikke bryr meg om rykter og skitsnakk. Tvert imot får jeg mer lyst til å bli kjent med disse personene selv, kommer litt an på hva som blir sagt. Men mange ganger er det overdrevent eller har ikke rot i virkeligheten.

Husker det gikk rykte om meg da jeg var fjortis, om at jeg var lesbisk. Det hang igjen flere år etterpå.. Til tross for at jeg hadde guttekjærester, og etter hvert samboer. Hele driten starta sannsynligvis da jeg og ei jente var interessert i samme gutt, og hun ville ha han i fred. Siden jeg hang mye med gutter og likte biler, etterhvert jakt og friluftsliv bedre enn neglelakk og drama, trodde noen kanskje at det var sant.

Vet ikke hvor mange gutter/menn som evt. holdt seg unna pga. det de hørte, men vet at mange straks tenkte at det slett ikke kunne stemme, og rett og slett overså ryktet. Dette gjelder gutter fra 15 år og oppover. Alder har ingenting å si.

Enten tenker man lenger enn nesa rekker, uansett alder, eller så gjør man ikke det. Tror noen har mer aksept for folk enn de tør uttrykke også, i fare for å selv bli utstøtt...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...