Gå til innhold

Hvor mye i pengegave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når brudeparet ønsker seg penger i gave, hvor mye er "vanlig" å gi nå til dags?

Fra forlover? Søsken? Nieser/Nevøer osv? Foreldre? Venner?

Helt blank her, vil helst ikke gi for lite. Hjelp!

Anonymkode: 55593...237

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp...?

Skrevet

Er brudeparet nær familie? 

Tusenlapp er nok ganske standard vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, toothfairy skrev:

Er brudeparet nær familie? 

Tusenlapp er nok ganske standard vil jeg tro.

Min søster, så nært ja.

Skrevet

Det er evig mange tråder om dette på forumet, og er det en ting jeg har lært fra det så er det at det er svært forskjellig. Noen gir 500 venn/kollega, 1000 familie/nær venn, 2000 nær familie. Andre gir kuvertpris uansett. Hvis du har noen andre søsken, kan du jo høre med dem, så gir dere i det minste likt. 

Ellers ville jeg blitt veldig glad om jeg fikk så mye som tusen kroner fra min søster, for å si det sånn. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ligge på ca 1000 til venner og 1500 hvis jeg er forlover/det er søsken. Pluss/minus litt avhengig av ønskeliste. Men dette avhenger også litt av din økonomiskegen situasjon. Har dere et søsken til? I så fall ville jeg blitt enig om et beløp. 

Anonymkode: 0b9c1...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Ingen flere søsken på vår side. Litt derfor jeg spør, for brudgommen har jo søsken. Disse kjenner jeg ikke i det hele tatt (aldri møtt dem), føler det litt ubekvemt å

spør hva de skal gi. Og det blir litt trasig hvis de feks gir veldig mye mer enn meg..

Gjest Sisti
Skrevet

Vi fikk 500-1500 av venner, og 1500 av søsken. Gjør jo ingenting om du ikke gir det samme som andre søsken, du gir det du føler er rett! 

Vi fikk for eksempel gave verd 5000 av mine foreldre, 20 000 av hans foreldre, de har egentlig ganske lik økonomi. Det ene er ikke mer rett enn det andre, og ingen henger seg opp i dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...