Gå til innhold

Orange is the New Black sesong 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åå hjelpe! Jeg føler jeg må vite hva som skjer i neste episode i motsetning til en lenger oppe her 😛 men ble faktisk ganske lei meg av det som skjedde med P. Kjente jeg var på gråten en liten stund. Denne sesongen har gått så alt for fort forbi 😔 

Noen som vet når sesong 5 kommer? Hvis det blir noen ny sesong? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Vause
Skrevet

Regner med neste sesong kommer i juni 2017. Så fryktelig lenge til... 

Skrevet

Okei! Jeg måtte selvfølgelig være en stalker ang. P og ser jo at mange av tingene som skjer i sesongen skjer av en grunn som at det å kjøpe et våpen er like vanlig som å kjøpe toalettpapir osv. (Jeg er kanskje litt treg men har ikke tenkt over den scenen). Og hun som spiller Poussey er faktisk sammen med hun som skriver Orange is the new black. Så mange ting jeg ikke har fått med meg og ikke har tenkt over som går opp for meg nå etterpå, hjelpes! Gleder meg isåfall til 2017.

AnonymBruker
Skrevet
Spoiler

Så utrolig trist!! Klarer ikke å slutte å se på når Norma holder rundt Soso og synger.. Hjerteskjærende... Slo meg at hun som spiller Soso er en utrolig flink skuespiller.

Håper ikke Daya skyter!!! Hva med babyen? Og Bennet? Hun får livstid hvis hun skyter.... :ohmy:

Om siste episode...

Anonymkode: 531dd...830

Skrevet
Den 17.6.2016 at 1.25, supernana skrev:

Herregud så irriterende Piper er (har sett de to første episodene). Hun må være den kjedeligste av alle karakterene. 

Jeg synes hun har blitt utrolig kjedelig. Syntes hun var interessant i starten; da hun var den straighte middelklassedama som plutselig befant seg midt i et fengsel med ghetto-lesber :P Og hele den historien med forloveden hennes og hvordan de gled i hver sin retning etterhvert som Piper forandret seg. Men nå hører vi jo ingenting om livet hennes på utsiden lenger, så nå er hun liksom blitt så endimensjonal. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Om siste episode...

Anonymkode: 531dd...830

Spoiler

Men hvis hun skyter så blir hun sendt vekk fra Litchfield og kan sutre på en annen plass:heks:

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Vause skrev:

Skjønner nøyaktig hva du mener! Piper var mer ekte i begynnelsen, men så blir hun gradvis mer "falsk" og påtatt. :P

Alex! <3 Men Piper er kjedelig ja. Pennsatucky har jeg fått sansen for, liker karakteren hennes veldig godt. Ellers liker jeg de latinske damene. Mendoza er en av mine favoritter, digger den dama! Hun er så RÅ! 

Mendoza er rå ja, bortsett fra Dayanara er de latinske rimelig tøffe. Ramos får naturlig nok ekstra goodwill hos meg siden skuespillerinnen har colombiansk bakgrunn. (Pluss den andre åpenbare grunnen ;) )

AnonymBruker
Skrevet

Har grini meg gjennom nesten to episoder nå.. 😢

Anonymkode: 19829...a20

Gjest Vause
Skrevet
2 timer siden, lingua franca skrev:

Jeg synes hun har blitt utrolig kjedelig. Syntes hun var interessant i starten; da hun var den straighte middelklassedama som plutselig befant seg midt i et fengsel med ghetto-lesber :P Og hele den historien med forloveden hennes og hvordan de gled i hver sin retning etterhvert som Piper forandret seg. Men nå hører vi jo ingenting om livet hennes på utsiden lenger, så nå er hun liksom blitt så endimensjonal. 

Tror det er litt meningen at ikke alt skal handle om henne lenger. Og godt er det. :) Full fokus på hele gjengen er tingen, er glad for at vi har fått sett mer av de latinske blant annet i denne sesongen og deres bakgrunnshistorier! 

Jeg digger også Aleida, håper hun kommer inn igjen i neste sesong..

:fnise: Tipper vi får se så mye til henne om hun ikke havner i fengsel igjen.

Skrevet

Er på episode 12 nå. Kunne ønske det varte evig!! 

AnonymBruker
Skrevet
Den 20.6.2016 at 0.49, Pioner skrev:

Åå hjelpe! Jeg føler jeg må vite hva som skjer i neste episode i motsetning til en lenger oppe her 😛 men ble faktisk ganske lei meg av det som skjedde med P. Kjente jeg var på gråten en liten stund. Denne sesongen har gått så alt for fort forbi 😔 

Noen som vet når sesong 5 kommer? Hvis det blir noen ny sesong? 

Kommer vel til samme tid neste år tenker jeg. Og skal man tro imdb så kommer det vistnok 3 sesonger til etter denne :nigo:

Anonymkode: 85a97...f33

• Liker 2
Skrevet

Poussey 😭

Skrevet

Jeg er så jævlig emosjonell akkurat nå... Og den sangen som var på slutten der bare satt en stor prikk på i'en... 

Fy fader.... Satser på god gammeldags rettferdighet neste sesong. 

Skrevet

Herregud, akkurat sett siste episode og er oppriktig lei meg. Hun var virkelig en av favoritt karakterene mine. Syns denne sesongen har vært veldig bra. Bedre enn sesong 3. Syns også siste scene med Daya var bra, frysninger. 

Skrevet
2 timer siden, pinar skrev:

Herregud, akkurat sett siste episode og er oppriktig lei meg. Hun var virkelig en av favoritt karakterene mine. Syns denne sesongen har vært veldig bra. Bedre enn sesong 3. Syns også siste scene med Daya var bra, frysninger. 

Kunne ikke ha vært mer enig. Så den før jeg skulle på jobb, skulle jeg ikke ha gjort. Ble bare nesten litt rart, selv om det bare er fiction. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 20. juni 2016 at 1.20, Pioner skrev:

Okei! Jeg måtte selvfølgelig være en stalker ang. P og ser jo at mange av tingene som skjer i sesongen skjer av en grunn som at det å kjøpe et våpen er like vanlig som å kjøpe toalettpapir osv. (Jeg er kanskje litt treg men har ikke tenkt over den scenen). Og hun som spiller Poussey er faktisk sammen med hun som skriver Orange is the new black. Så mange ting jeg ikke har fått med meg og ikke har tenkt over som går opp for meg nå etterpå, hjelpes! Gleder meg isåfall til 2017.

Til deg og alle andre som ser på; det er mye i denne sesongen som er skrevet med bakgrunn i virkelige diskusjoner i usa, bl.a. om private fengsel, hvem som ansettes, opplæring, rettssikkerheten til innsatte o.l. En uavhengig journalist tok på seg jobb som fengselsbetjent i et privat fengsel for å skrive om hvordan det egentlig er, det setter samfunnsforholdene i OITNB i et helt annet lys. Reportasjen er lang, men virkelig verdt å lese, og gjør det enkelre å forstå bakgrunnen for deler av det som tas opp i serien. For de av dere som ikke orker å lese alt, se i alle fall videoklippene som ligger i hvert kapittel eller samlet i begynnelsen. Her er den; http://www.motherjones.com/politics/2016/06/cca-private-prisons-corrections-corporation-inmates-investigation-bauer

Anonymkode: 78671...1a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nicky <3 Herlighet så glad jeg ble for å se henne igjen. Hun har vært min favoritt fra starten.

Anonymkode: cff12...263

AnonymBruker
Skrevet

Dette var den beste sesongen så langt synes jeg! Men så sjukt lei meg jeg ble av de to siste episodene.. Herregud. Min favorittkarakter forsvinner, det er ganske så kjipt. Men denne sesongen underholdt meg skikkelig, i motsetning til sesong 3, som bare kjeda meg. 

Ellers synes jeg det var veldig gøy med litt bakgrunnsstoff på Ramos. For en utrolig vakker dame! Og det som skjedde inni det lille huset, fy faen så sykt. Ble kvalm av den scenen. Synes også avslutningen på sesongen var utrolig bra og spennende, jeg håper virkelig neste sesong blir like bra!! (selv om jeg kommer til å savne min favoritt..).

Anonymkode: 0ceb1...dbb

• Liker 1
Skrevet

Enig at denne sesongen var bra. Har sett den to ganger nå. Eneste som irriterer meg er at vi ikke får se hele historien til alle karakterene når vi får se livet de sitt før fengsel. Altså hvordan de havnet i fengsel, eller er det bare meg som ikke har fått med meg alt? Som f.eks Poussey og Ruiz.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, supra skrev:

Enig at denne sesongen var bra. Har sett den to ganger nå. Eneste som irriterer meg er at vi ikke får se hele historien til alle karakterene når vi får se livet de sitt før fengsel. Altså hvordan de havnet i fengsel, eller er det bare meg som ikke har fått med meg alt? Som f.eks Poussey og Ruiz.

Har tenkt til å se den en gang til jeg og :fnise:

Tror de sa i den nestsiste eller siste episoden at Poussey satt inne for narkotika. Og tipper egentlig det gjelder ganske mange av dem. Sikkert Ruiz og, men det har ikke kommet klart frem hva hun satt i fengsel for (bare gjetter fordi hun hadde en sokk full av penger hjemme, lukter dop-penger :P ). Synes forresten det var veldig spennende å få mer bakgrunnsstoff på crazy eyes også! Hvis det vi fikk se er grunnen til at hun sitter i fengsel, så burde hun helt klart fått mental hjelp istedenfor, men jeg liker at hun er der da :) 

Anonymkode: 0ceb1...dbb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...