Gå til innhold

Dere kvinner ønsker en som er trygg på seg selv, forklar!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I alle tråder hvor dere skal beskrive kvaliteter hos en mann, så står det ofte: 

- "Jeg ønsker at han er trygg på seg selv......,(....).., " 

Kan ikke dere utdype hva dere legger i det? 

Fordi, det er vanskelig å forbedre seg når man ikke helt vet hva dere legger i dette. :) 

Anonymkode: 3f61a...e4b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg innebærer det flere ting, som at han har god selvfølelse (at han føler seg verdifull som menneske, føler at han er en andre kan like osv), at han mestrer sosiale situasjoner - behøver ikke være så innmari utadvendt, men ikke unnvikende, og mer generelt at han vet hva som fungerer og ikke fungerer for ham. 

Anonymkode: d6060...aa8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig med det over :) og for meg betyr det også at han ikke blir altfor needy! 

Anonymkode: f1967...cea

Gjest Vause
Skrevet

Det gjør ikke meg noe om han er litt usikker på seg selv, at man har komplekser og sliter litt med selvtilliten i dagens samfunn er ikke noe nytt. Men om det er utenfor rimelighetens grenser så kan det fort bli travelt. Om dette derimot ikke er en side som kommer frem før senere i forholdet så snur jeg ikke ryggen til av den grunn, men om mannen jeg blir kjent med er veldig "needy", masete, krever konstant bekreftelse og blir veldig tidlig enormt sjalu, så vinker jeg farvel. 

En trygg mann mener jeg er en mann som kjenner sine verdier og sitt ståsted, vet hva han vil her i livet og sikter mot det. For å si det sånn, når jeg sier til han at jeg liker han så tror han på det og stiller ikke spørsmål ved det, han klarer å vise tillit til andre og er lojal selv. Normal selvsikkerhet og blir generelt lite påvirket av samfunnets uhøytidelige idealer og diverse, aksepterer seg selv for den han er. Det er en trygg mann, syns jeg. :) 

Skrevet

Han har ikke behov for å rakke ned på andre for å føle seg bedre, han har evnen til å glede seg på andres vegne, og han føler seg ikke så usikker og mindreverdig at han får panikk og tror at dama kommer til å forlate ham hver gang hun ser på eller snakker med en annen mann.

• Liker 15
Skrevet

-Han rakker ikke ned på andre,snakker dritt eller er arrogant for å føle seg bedre.

-Han skryter ikke for å virke mer suksessfull.

-Han er ikke en som alltid sier "jeg vet ikke jeg","samma for meg"osv når man spør om noe.

-Han kan ta iniativ til å gjøre/finne på ting.

-Han har meninger som han står for (men klarer likest å se andre sine synspunkter) han blir ikke enig med andre bare for å bli likt/godtatt.

-Han sier ikke Unnskyld for alt mulig. Unnskyld sier han når det trengs,men ikke sånn "Unnskyld for at jeg er til"

-Hvis noen sier noe hyggelig,feks "så fine sko!" svarer han takk og gir kanskje et kompliment tilbake,han begynner ikke med "ja...hehe...Kjøpte de på marked I Syden for 50kr...hehehe...billig er bra...hehehe"

• Liker 5
Skrevet

Du vet når damen furter og er tilsynelatende sur uten grunn? Ikke spring etter henne og si ting som'gjorde jeg noe galt??? Vær så snill si det. Er det noe jeg skal gjøre annerledes??? Bare si det så skal jeg gjøre det. Sorry! Jeg skal ikke gjøre det igjen bare si hva som er galt!!! :(((('

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, pettersenper skrev:

Du vet når damen furter og er tilsynelatende sur uten grunn? Ikke spring etter henne og si ting som'gjorde jeg noe galt??? Vær så snill si det. Er det noe jeg skal gjøre annerledes??? Bare si det så skal jeg gjøre det. Sorry! Jeg skal ikke gjøre det igjen bare si hva som er galt!!! :(((('

I det scenarioet ditt der så er den voksne måten å gjøre det på å si på en helt vanlig måte at "jeg ønsker å vite hva som skjedde nå og grunnen til at du ble sur. For meg var det vanskelig å se/høre hva som gikk galt i denne situasjonen." 

Jeg vil ikke ha en som løper etter meg og klager som en unge på hva som gikk galt, men en voksen person som kan si at det var uforståelig hva som skjedde og be meg om forklaring. 

Så sånn sett har du rett i innlegget ditt at man ikke bør gjøre det, men måten innlegget ditt er skrevet på får meg til å tenke at det er din erfaring med jenter. Alle er ikke sånn. 

Anonymkode: 9615f...723

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

en som har lang tiss mye penger +50 år

Anonymkode: 39325...9e9

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så sånn sett har du rett i innlegget ditt at man ikke bør gjøre det, men måten innlegget ditt er skrevet på får meg til å tenke at det er din erfaring med jenter. Alle er ikke sånn. 

Anonymkode: 9615f...723

Ja, bortsett fra at jeg ikke springer etter. Mulig jeg bare har møtt feil jenter

Gjest 12flo
Skrevet

De stundene han er trygg på seg selv håper jeg på ærlighet, oppriktighet, sårbarhet, omtanke, nærhet, forståelse, at han kan le av seg selv til tross for at han kanskje føler seg som verdens dummeste og tør å la meg se det. 

Ikke noe mer komplisert enn det. Tryghhetsfølelsen kan variere fra topp til bunn, men kjennetegner integritet, respekt, å stå i ilden, og dumdristighet til tider. 

For enkelte vil nok dette høres ut som noe uoppnåelig. Si ifra hvis det ikke er det.

Gjest 12flo
Skrevet
12 minutter siden, pettersenper skrev:

Du overdriver noe voldsomt. Alltid.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Tris skrev:

Du overdriver noe voldsomt. Alltid.

Nei. Går som regel i motsatt retning, folk i dagens samfunn pakker ordene deres inn i silke og bruker halvsanne eufemismer fordi de er redde for å måtte stå til ansvar for å ha sagt noe de som hører på kanskje ikke er enige i, eller ikke vil høre. Eller kanskje de ikke vil innse det selv, fordi det er mer behagelig å tro noe annet. Så fører kognitiv dissonans til at de faktisk tror sine egne løgner

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At han gjør det han vil på tross av hva andre mener, og at han ikke er redd for å si sannheten om noe, han lyver ikke for å "blidgjøre" meg, han later ikke som. Han er den han er og skjuler det ikke, så får andre like eller misliket det, det bryr ikke han.

Eksempel på en mann som ikke fyller kravet: Han tar utdannelse fordi foreldrene vil det, de betaler utdannelsen mot at han gjør som de vil hele studietiden. Når han er ferdig utdannet tjener han grovt, men hvem er han? Kan han stå opp for meg om jeg trenger det?

Eksempel på en mann som fyller kravet: Han forteller at han har tatt dop selv om jeg IKKE liker det, han skjuler ikke livssituasjonen sin eller at han ikke er noe karriæremenneske. Han finner seg ikke i at jeg går og surmuler for ting, han lar seg ikke presse emosjonelt eller manipuleres.

Eller at han tar en utdannelse selv om foreldrene hans ikke har det og ikke mener at det er nødvendig. Det er hans drøm og han følger den. For ikke å få det til å høres ut som om arbeidsledige er drømmen hehe :)

Anonymkode: e9dab...5b6

• Liker 2
Gjest 12flo
Skrevet
1 minutt siden, pettersenper skrev:

Nei. Går som regel i motsatt retning, folk i dagens samfunn pakker ordene deres inn i silke og bruker halvsanne eufemismer fordi de er redde for å måtte stå til ansvar for å ha sagt noe de som hører på kanskje ikke er enige i, eller ikke vil høre. Eller kanskje de ikke vil innse det selv, fordi det er mer behagelig å tro noe annet. Så fører kognitiv dissonans til at de faktisk tror sine egne løgner

Nei. Det går fint å si ting uten å rakke ned på og tråkke på andre. Det er et tegn på modenhet. Når feks et barn klarer å forklare en voksen hva som er rett og galt ved hans oppførsel feks, så tyder det på en modenhet hos barnet.

Jeg konkluderer med at du eier ikke modenhet og bare har innbilt deg at ordene du bruker er smarte og hva skal man si, et tegn på overlegen intellekt? Noe som ikke er der. Beklageligvis, for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, pettersenper skrev:

Dagens samfunn? Noen liker ikke konfrontasjoner og andre har ingen problem med å ytre sine meninger. Slik har menneskeheten vært i all tid. Folk klarer fint å være direkte i dag. Du kan ikke basere dine psykologiske antagelser uti fra en liten homogen venneflokk. 

Tilbake til HI: en trygg mann tør å ta føring og gjør dette på en naturlig måte. Han er ingen skrytepave av en arrogant vott. Han trenger nemlig ikke lyve på seg status da han vet han selv er bra nok. 

Anonymkode: 5dbf9...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

I alle tråder hvor dere skal beskrive kvaliteter hos en mann, så står det ofte: 

- "Jeg ønsker at han er trygg på seg selv......,(....).., " 

Kan ikke dere utdype hva dere legger i det? 

Fordi, det er vanskelig å forbedre seg når man ikke helt vet hva dere legger i dette. :) 

Anonymkode: 3f61a...e4b

Vel, hvis du lurer på hva noen legger i noe, kan du jo bare se det som fraværet av det motsatte. Det motsatte av å være trygg er å være usikker. Så det betyr ganske enkelt en mann som ikke er usikker. 

Usikkerhet har ulike utslag - de kan gjøre en needy, en dørmatte og/eller sjalu, eller arrogant. Uavhengig av hva slags effekt det har, så er det slitsomt å forholde seg til. 

Ellers vil jeg legge til at det er naturlig å være litt selvbevisst rundt noen man virkelig liker. Mannen som er 100% trygg foran deg, er antakeligvis ikke helt på tuppa etter deg. Akkurat det samme gjelder jo jenter. 

Så det ideelle er jo at en mann har sine verdier og holdninger han holder fast ved, samt at han generelt er sosialt selvsikker nok til han kan åpne seg og være morsom. Men om jeg merker hint til nervøsitet er det helt greit. Når vi liker noen vil vi jo at de skal like oss, og jeg vil jo også se etter tegn til at han er interessert i meg.

Anonymkode: b7bb1...8ec

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Tris skrev:

Nei. Det går fint å si ting uten å rakke ned på og tråkke på andre. Det er et tegn på modenhet. Når feks et barn klarer å forklare en voksen hva som er rett og galt ved hans oppførsel feks, så tyder det på en modenhet hos barnet.

Jeg konkluderer med at du eier ikke modenhet og bare har innbilt deg at ordene du bruker er smarte og hva skal man si, et tegn på overlegen intellekt? Noe som ikke er der. Beklageligvis, for deg.

Hvorfor begynner du å dra inn min måte å formulere meg på for å rakke ned på meg? Dra inn mitt intellekt? Kan vi ikke diskutere saklig uten å nedverdige oss til fornærmelser? Hva med å si ting uten å rakke ned og tråkke på andre. Jeg dro ikke frem 'avanserte' ord for å få deg til å føle deg dum(?) De er bare de mest presise ordene jeg kunne komme på, og om du ikke er kjent med dem kan du google eller spørre. Forhåpentligvis uten at noen prøver å trekke linjer mellom å kunne to ord og en persons intelligens. 

Eufemisme er et sminkeord brukt til 'forskjønnende omskrivning av en ubehagelig eller tabubelagt sak'

Kognitiv dissonans er når det blir en konflikt i hodet, for eksempel mellom hva man allerede tror, og en ny opplysning man har fått. Da kan man løse det f.eks med å enten endre måten man oppfatter den nye opplysning(Fordreie inntrykket). Eller endre den opprinnelige oppfattelsen. Om den nye opplysningen er ubehagelig, og fryktsenteret i hjernen aktiveres, skrus den delen av hjernen som skulle behandlet den nye opplysningens validitet(hvor korrekt den er) av. Den nye opplysningen tas ikke opp, og man endrer ikke oppfatning.

• Liker 2
Gjest 12flo
Skrevet
2 minutter siden, pettersenper skrev:

Hvorfor begynner du å dra inn min måte å formulere meg på for å rakke ned på meg? Dra inn mitt intellekt? Kan vi ikke diskutere saklig uten å nedverdige oss til fornærmelser? Hva med å si ting uten å rakke ned og tråkke på andre. Jeg dro ikke frem 'avanserte' ord for å få deg til å føle deg dum(?) De er bare de mest presise ordene jeg kunne komme på, og om du ikke er kjent med dem kan du google eller spørre. Forhåpentligvis uten at noen prøver å trekke linjer mellom å kunne to ord og en persons intelligens. 

Eufemisme er et sminkeord brukt til 'forskjønnende omskrivning av en ubehagelig eller tabubelagt sak'

Kognitiv dissonans er når det blir en konflikt i hodet, for eksempel mellom hva man allerede tror, og en ny opplysning man har fått. Da kan man løse det f.eks med å enten endre måten man oppfatter den nye opplysning(Fordreie inntrykket). Eller endre den opprinnelige oppfattelsen. Om den nye opplysningen er ubehagelig, og fryktsenteret i hjernen aktiveres, skrus den delen av hjernen som skulle behandlet den nye opplysningens validitet(hvor korrekt den er) av. Den nye opplysningen tas ikke opp, og man endrer ikke oppfatning.

Fordi du i ditt innlegg rakker ned på en hel verden basert på antagelser og oppfatninger som unnskyld meg, er helt bak mål.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens samfunn? Noen liker ikke konfrontasjoner og andre har ingen problem med å ytre sine meninger. Slik har menneskeheten vært i all tid. Folk klarer fint å være direkte i dag. Du kan ikke basere dine psykologiske antagelser uti fra en liten homogen venneflokk. 

Anonymkode: 5dbf9...1cd

Jeg baserer det på artikler, hva jeg leser i forumet, nyhetene, hvordan jeg ser personer i høye posisjoner oppfører seg. Ikke baserer jeg det på min nærmeste venneflokk heller, for halvparten av dem er motsatt.

Men jeg er ikke uenig i at det alltid finnes mer og mindre konfliktskye mennesker

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...