Gjest ninamina Skrevet 2. november 2004 #1 Skrevet 2. november 2004 Hei. Jeg vil operere inn proteser, men er usikker på hvordan Dvs; skal jeg legge de under muskelen eller under brystkjertelen? Er det noen som kan dele sine erfaringer med meg? Og hvilken klinikk de ble operert ved. Jeg er slank og ønsker et naturlig resultat. Jeg ønsker å få et barn til(har et fra før) og lurer på om noen har erfaring med hvordan nybrystene vil se ut etter en tid med amming? (mye løs hud?) Håper på mange svar!
Gjest lilletroll Skrevet 2. november 2004 #2 Skrevet 2. november 2004 Hei Ninamina!! Jeg fikk meg pupper for halvannen mnd siden. Jeg opererte inn silikon under muskelen med snittet rett på undersiden av brystene. Grunnen til at de opererte under muskel, var at jeg er veldig tynn, og da blir resultatet penest og mest neturlig ved å gjøre det på den måten. Etter som jeg har forstått det blir det penest og mest naturlig å ha det over brystmuskelen hvis en ikke er spesielt tynn. Hvor en skal ha snittet tror jeg egentlig mest kommer an på hvor en velger å ta operasjonen, da jeg tror at det er individuelt fra kirurg til kirurg hva h*n "foretrekker" Jeg ble operert ved Fornebuklinikken i Oslo. Har vært VELDIG fornøyd med ALL kontakt der. Fra første konsultasjon til etterkontrollen. Nå er det litt tidlig for meg å si så mye om resultatet, da det jo som sagt bare har gått halvannen mnd, men så langt er jeg SUPERfornøyd. Jeg var mest engstelig for at de skulle bli for store, men de har blitt AKKURAT passe. Fortsatt er de jo harde, og har ikke "falt ned" ennå, men jeg har goood tid Sårene er nesten vekk allerede, og jeg har ikke hatt noen komplikasjoner av noe slag. Jeg har i utganspunktet ikke tenkt å amme flere barn, og har jo heller ingen erfaring med silikonpupper etter amming. Kan si masse om silikon, og er det noen flere og mer konkrete ting du lurer på må du bare spørre i vei!!
Sheba Skrevet 3. november 2004 #3 Skrevet 3. november 2004 Jeg har mine under brystmuskelen. Der har de ligget i over 10 år, og jeg er kjempefornøyd fortsatt. 0 problemer, og puppene mine ser og kjennes helt naturlige ut! Har ingen barn, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med amme-spørsmålene dine.
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #4 Skrevet 3. november 2004 Hvor mye måtte dere betale for operasjonen?
Gjest Snart30 Skrevet 3. november 2004 #5 Skrevet 3. november 2004 Hei Lilletroll! Jeg er svært tynn (Bruker str 70 i BH), og har ganske elastisk hud. Derfor kunne han legge det inn over muskelen. Kirurgen anbefalte meg å legge inn 260gr, men jeg ville ha 290gr for jeg ville bli en C. Det fikk jeg, og nå har jeg en liten C-cup. (Var A-cup før operasjonen). Hadde min kirurg valgt å legge implantatet under muskelen, hadde jeg endt opp med en B-cup, og blitt veldig skuffet. Legger man implantatet under muskelen må man være klar over at dette vil ta bort en del av størrelsen (tror det er ca 25%) på implantatet, og bør da kanskje vurdere å legge inn et litt større implantat enn det man i utgangspunktet hadde bestemt seg for. M.v.h. Snart30
Gjest Snart30 Skrevet 3. november 2004 #6 Skrevet 3. november 2004 Hei. Jeg vil operere inn proteser, men er usikker på hvordan Dvs; skal jeg legge de under muskelen eller under brystkjertelen? Er det noen som kan dele sine erfaringer med meg? Og hvilken klinikk de ble operert ved. Jeg er slank og ønsker et naturlig resultat. Jeg ønsker å få et barn til(har et fra før) og lurer på om noen har erfaring med hvordan nybrystene vil se ut etter en tid med amming? (mye løs hud?) Håper på mange svar! Hei Ninamina! Limer inn de svarene jeg gav til Linn79 i ett tidligere innlegg om samme tema. Det er mange ting som er viktige å tenke over, og undersøke, før man skal gjøre et slikt inngrep. Jeg vil her gi deg noen råd, som jeg håper er til hjelp på veien. Husk at det er fordeler og ulemper med alle typer innlegg (Ingen er perfekte. Da hadde det vel bare vært et alternativ på markedet ) Personlig har jeg silikon, og er kjempefornøyd med det. Men jeg har en venninne som har saltvann, og hun er kjempefornøyd med det... Hvilken type implantat du skal velge er det bare du som kan bestemme. Les om de ulike innleggene, og velg det du synes er best for deg. Men husk at kirurger anbefaler ofte forskjellige implantat/ plassering/ snittsteder, og at noen kirurger kanskje bare har en type implantat/ plassering/ snittsted. (Ble dette forståelig? He he!) Hvilken størrelse du kan ha kommer an på hvor mye "ekstra" hud du har etc. #1) De tre mest utbredte er Saltvann (Enten forhåndsfylte, eller de som fylles etter at de er satt på plass i lommen), Silikon og Cohesive gel. #2) Så må du vurdere om du vil ha ru eller glatt overflate #3) Så om implantatene skal være runde eller anatomiske. #4) Høy profil eller "vanlig" profil. #5) Hvor skal "snittet tas" A) Rundt areola (det mørke feltet rundt brystvorten) B) Under brystet C) I armhulen #6) Hvor implantatet skal ligge: A) Over muskelen B)Delvis under muskelen C) Helt under muskelen (Husk at dersom du velger å legge implantatet under muskelen, vil dette ta bort noe av størrelsen (projeksjonen) på implantatet (Ca. 25% tror jeg). Man bør da vurdere om man vil legge inn et litt større implantat. #7) Jeg anbefaler deg å gå til konsultasjoner hos flere klinikker FØR du bestemmer deg (3 stk. er anbefalt). Ta så den klinikken/ kirurgen du føler deg mest komfortabel med. Ikke tenk penger. HUSK: Dette er en stor ting, og kan ikke settes en pris på! #8 ) Sørg for at du er klar over alle risikoer ved et slikt inngrep kan medføre! #9) Sørg for at du får nedskrevet i en slags "kontrakt" hvilke eventuelle rettelser, re-operasjoner du kan få gratis, evt. til redusert pris, dersom du skulle være misfornøyd med resultatet, eller ønsker å rette på noe etc. #10) Les alt du kan på nettet om emnet. Jeg vil anbefale deg å lese på www.justbreastimplants.com. Det er en superbra side med masse nyttig informasjon #11) Ha realistiske forventninger til resultatet. Se før- og etter bilder på nettet. Husk: Implantater gjør ikke brystene dine "perfekte". De bare tar det du har fra naturens side, og gjør det større. Håper du fikk noe nyttig informasjon ut av dette! Hvis det er noe mer du lurer på, så ikke vær redd for å spørre! Jeg er innom! Lykke til! Hilsen Snart30
Gjest Snart30 Skrevet 3. november 2004 #7 Skrevet 3. november 2004 Hei. Jeg vil operere inn proteser, men er usikker på hvordan Dvs; skal jeg legge de under muskelen eller under brystkjertelen? Er det noen som kan dele sine erfaringer med meg? Og hvilken klinikk de ble operert ved. Jeg er slank og ønsker et naturlig resultat. Jeg ønsker å få et barn til(har et fra før) og lurer på om noen har erfaring med hvordan nybrystene vil se ut etter en tid med amming? (mye løs hud?) Håper på mange svar! Glemte å si at:. Jenter som trener brystmusklene mye anbefales å legge implantatet over muskelen, for implantatet beveger seg rart under muskelen når man ”flexer.”
Gjest Anki Skrevet 3. november 2004 #8 Skrevet 3. november 2004 Hei. Jeg vil operere inn proteser, men er usikker på hvordan Dvs; skal jeg legge de under muskelen eller under brystkjertelen? Er det noen som kan dele sine erfaringer med meg? Og hvilken klinikk de ble operert ved. Jeg er slank og ønsker et naturlig resultat. Jeg ønsker å få et barn til(har et fra før) og lurer på om noen har erfaring med hvordan nybrystene vil se ut etter en tid med amming? (mye løs hud?) Håper på mange svar! Jeg har lest at faren for å få hard kapsel øker hvis man ammer etter å ha lagt inn proteser. Ikke dermed sikkert at det er sant, for det står mye rart rundt omkring når man søker litt. Men hør med kirurgen din om dette, dumt om du legger ut masse penger på operasjon nå og så må operere igjen om noen få år. Pass i hvert fall på å sjekke pris for evt. ny operasjon, og om de dekker noe av det. Her er en fin sight med mye informasjon: http://www.breastimplants411.com/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå