followURdreams Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Lurer på hvilke verktøy som er greit/must have når man skal lage ting selv? Tenker da på interiør/pynt/praktiskr løsninger til huset. Har fått myr inspirasjon på pinterest, men føler meg ikke rustet nok til å begynne på prosjekter pga lite kunnskap om verktøy og hva jeg trenger. Ønsker ikke å begynne på noe for så å ikke kunne fullføre pga jeg mangler et verktøy til flere hundre kroner. (Ønsker å bli flinkere på gjenbruk) Noen som har tips til en enkel og grei elektrisk sag som fungerer greit til det meste? Ønsker å bruke et skap/kommode etc og bygge om til å ha søppeldunker i slik at det slipper å stå på gulvet- samtidig ønsker jeg at det skal se litt pent ut 😊 tips mottas med stor takk! 😊
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 En bra batteridrevet drill med et fyldig bitssett er et must å eie uansett. Og er generelt grunnleggende verktøysett. Videre kommer det jo an på hva du skal gjøre. Må du sage f.eks? Anonymkode: 003b6...58d 2
prt90 Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Hvis du bor i Oslo er det jo noen åpne "sløydsaler" du kan dra på. Der har de alt utstyret man kan drømme om (og litt til)
Zienna Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Snekring er ikke min greie, men jeg pusser opp en del, både møbler og i huset. Nå holder jeg på å slite ut pussemaskin nr. to. Mitt favorittverktøy!
Cathj Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Det kommer helt an på hva du skal DIY-e. Du finner hjelp til omtrent alt på Youtube, stort og smått. Skal du bare trikse og freshe opp gamle møbler eller gjøre enkle IKEA hacks, så kommer du langt med en drill, malepensler, litt maling, og en limpistol. Du kommer langt med en skrutrekker og litt sandpapir også. Trenger du mer utstyr og verktøy til større prosjekter, kan du leie verktøy hos bl.a. Byggmakker.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Med en god CNC fres trenger du aldri kjøpe møbler på Ikea igjen Anonymkode: f36bd...ccd
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Den 6.6.2016 at 18.43, prt90 skrev: Hvis du bor i Oslo er det jo noen åpne "sløydsaler" du kan dra på. Der har de alt utstyret man kan drømme om (og litt til) Hvor er dette? :D Anonymkode: 6e5ac...a4e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor er dette? :D Anonymkode: 6e5ac...a4e https://bitraf.no/ Anonymkode: f36bd...ccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå